انتقال مسوولیت بنادر از وزارت تجارت به مالیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142495 منبع: پرینت

تا دو ماه دیگر مسوولیت تمامی بندرهای کشور از وزارت تجارت و صنایع به وزارت مالیه منتقل می شود.

طلوع به نقل از مسوولان وزارت مالیه نوشت که با انتقال مسوولیت بنادر به این نهاد، اصلاحات گسترده در این بندرها به‌میان خواهد آمد و درآمد‌های حکومت نیز افزایش خواهد یافت.

بگفته این مسوولان، پس ‌از این انتقال، وزارت مالیه در بخش معیاری‌سازی سیستم‌های بنادر، آوردن اصلاحات گسترده برای گردآوری درآمدها و نیز ظرفیت‌سازی در این بندرها کار می کند.

در همین‌حال، اتاق تجارت و صنایع می‌گوید که بازرگانان در بندرهای کشور در بخش بررسی کالاها، پیچیده‌بودن روندهای اداری و اضافه‌ستانی‌ها با چالش‌های زیادی روبرو هستند و با انتقال این بندرها به وزارت مالیه اقدامی جدی برای حل مشکلات بازرگانان صورت می گیرد.

گفتنی است که 15 بندر بزرگ و کوچک در سراسر کشور وجود دارد که مهمترین آنان بنادرآقینه، حیرتان، آی‌خانم، شیرخان بندر، تورغندی، اسلام‌قلعه، ابونصر فراهی، پل ابرشیم، اسپین بولدک، غلام‌خان، تورخم و نیمروز است که بگفته وزارت مالیه این بنادر با معیارهای جهانی برابر خواهد شد تا پاسخگوی نیازمندی های بازرگانان داخلی و بیرونی باشند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بنادر کشور
وزارت مالیه
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر بندر ها از وزارت تجارت به وزارت مالیه انتقال میآبد که وزارت تجارت از سهمیه عبدالله است باید تضعیف گردیده و یکسره چور گمرک و بنادر تجارتی در جیب وزیر مالیه و ........بریزد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است