تحت اشراف این حکومت انتخابات ناممکن است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۲    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142497 منبع: پرینت

تحت اشراف این حکومت، از نظر قانونی و زمانی، انتخابات ناممکن است.

بخش بزرگ بحران روزافزون در کشور، نتیجۀ فریبکاری های رهبری حکومت در دور زدن توافقنامه دولت وحدت ملی بود که حاصل رای میلیون ها شهروند ما را در انتخابات 2014 پايمال كرد.
توافقنامه ای که باید طی دو سال اول، دولت وحدت ملی را شکل می داد و مشروعیت اش را تضمین می نمود، قربانی آجنداهای سران حکومت گردید. با این هـمه حق تلفی ها، پتانشیل بحران را به میزانی بالا بردند که اکنون و هر آن انتظار یک انفجار عظیم اجتماعی و سیاسی می رود.

توقع انتخابات به موقع، شفاف و عادلانه به روایت اکثر نیروهای مطرح در کشور، نهادهای انتخاباتی داخلی، حلقات خارجی و برداشت عمومی مردم در این مدت 6 ماه و یکسال باقيمانده توسط حکومت یک امر بعید می نماید و تا اینکه نسخۀ از قبل آماده شدۀ مهندسی انتخابات حکومتی به منصۀ اجرا گذاشته شود.

حالا هرنوع راهکار جدید برای بیرون رفت از وضعیت موجود و گذار از بحران، قطعا باید دو بعد اساسی را در درون خود داشته باشد، یکی زمینه سازی انتخابات شفاف و عادلانه و دوم تغییر ساختار نظام بر مبنای رای میلیون ها شهروند مان که با تضمین بین المللی همراه است و نیاز اجتناب ناپذیر ملى نيز مي باشد.

جمعی، گذشته از رفتن به انتخابات حکومتی، هر نوع راهکار جدید را فراقانونی می انگارند، واقعیت اما این است که هر سه پایه دولت؛ حکومت، مجلس و قضا کاملا بگونه غیر قانونی و غیر مشروع درآمده اند. رهبری نظام موجود به سمت قهقرایی و اختناق، تنش زایی، بحران آفرینی و فروپاشی نزدیک تر می شود.

تحت اشراف این حکومت از هر حیث و جهـتى که بنگريم، انتخاباتی که حق تعیین سرنوشت مردم تضمین شود، حاکمیت ملی اعاده گردد و کشور به ثبات برسد به یک حقيقت تلخ غیر ممکن مبدل گردیده است.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
انتخابات پارلمانی
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا تو ولی مسعود به چی میفهمی که به سیاست دست میزنی تو اول سواد خود تکمیل کو بعدا حرف از سیاست بزن یا پنجشیری از مادر سیاست مدار شده برو سقاوی تان بکنید بهتر است از سیاست دور باشید
گل رخسار از مزار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است