لاوروف: ناتو ماهیت اش را از دست داده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142543 منبع: پرینت

ناتو سال ها است، ماهیت اش را از دست داده و حمایت آمریکا از آن برای تداوم نفوذ در اروپا است.

سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: مسکو به بازی ژیوپلیتیک نمی‌پردازد و سازمان پیمان امنیت جمعی در مسیری که ناتو با توافقات حاصله در سال 1990 در آن حرکت کرد، قرار نخواهد گرفت.

لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلاروس «STV» گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پیمان ورشو، دلایل وجودی سازمان ناتو ماهیت خود را از دست داد؛ اما آمریکا از ادامه حمایت از آن در تلاش برای تداوم نفوذ در اروپا دست بر نداشت.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: برای این کار، آنها با استفاده از موضوع افغانستان که با یک تخلف آشکار از توافقی که در سال 1990 حاصل شده بود و روسیه نیز آن را قبول نداشت اعلام کردند که ناتو نمی‌خواهد به شرق توسعه یابد، بلکه به عنوان یک مصالحه این شرط را گذاشتند که گسترش ناتو به شرق با حمایت از اعزام نیرو‌های نظامی موجود برای کشور‌هایی که جدیدا به عضویت ناتو درخواهند آمد به انجام نمی‌رسد.

وی در ادامه افزود: من امیدوارم که سازمان سازمان پیمان امنیت جمعی این مسیر را دنبال نکند. ما هیچکس را تهدید نمی‌کنیم و هیچ وقت هم به هیچ کسی ضرب الاجل نداده ایم. ما در مورد امنیت خودمان در قلمرو کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی فعالیت می‌کنیم.

لاوروف در ادامه گفت که ما به اندازه کافی کار برای انجام دادن در این زمینه داریم و لذا به دنبال بازی‌های ژیوپولیتیکی نیستیم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لاوروف
ناتو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است