غنی: بیایید به ریشه و اصالت خود بازگردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142551 منبع: پرینت

مراسم میلاد نبی اکرم (ص) امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.
در این مراسم محمد اشرف غنی و سرور دانش (رییس جمهور و معاون) شرکت داشتند و بجز از حضور چند وزیر کابینه دیگر کسی از شخصیت های سیاسی و جهادی و متنفذین قومی و سران احزاب به چشم نمی آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور امروز یکشنبه 12 قوس 1396 در این مراسم ایراد سخن کرده و ضمن تجلیل از این روز گفت: پیروی راستین از پیامبر اسلام در پی بردن و دنبال کردن اهداف بلند رسالت او نهفته است. همان اهدف بلندی که سبب استقلال ملت ها از اسلام و جهانی شدن این دین مبین گردید.

وی افزود: رهایی از عداوت ها و برقراری اخوت و برادری از اهداف این پیامبر بزرگ بوده است. پیامبر اسلام در تمام سال های عمرش تلاش کرده است تا کینه، دشمنی، برادر کشی تجاوز و ستم و خونریزی و تبعیض به پایان برسد و جایش را محبت و همبستگی، تعاون و ایثار و فداکاری و از خودگذری بگیرد.

رییس جمهور، با تعصی از خصوصیات رسول اکرم می گوید: ما نیز نه تنها از این خصوصیات و افکار پیامبر استفاده نماییم بلکه از همه خصوصیات پیامبر اعظم در سیاست و حکومت داری استفاده نماییم. نسل جوان ما نیز باید از این ریشه استفاده کنند و به اصالت خود بازگردند و از هویت دینی خود در همه عرصه ها استفاده کنند. و به قول مولانا، هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش.

وی همچنین از جایگاه بلند تعلیم و تربیت و نقش زنان نیز سخن رانده و این دو مهم را در اسلام بسیار مهم دانسته و اهمیت به آن را نیز در جامعه کنونی ضروری می داند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پیامبر
نظرات بینندگان:

>>>   به اصالت غنی برگردد یعنی دنبال شترها

>>>   اگر به ریشه برگزدیم راه ما از یکیدیگر جدا نمیشود ؟؟؟؟

>>>   قیقا خود او به خوی کوچی گری خود برگشته است. اگر ملت به گذشته پرافتخار خود برگردند که جایی برای کوچی گری در این مملکت باقی نمی ماند و غنی بجای ارگ باید پشت کوهها دنبال پروار کردن گوسفندانش باشد.

>>>   غ و امریکا در سیاست بسیار موفق بود شما فکر کنید
غ معاون اول خود کله خام دوستم را انتخاب کرد تا اینکه رهی ببرد و ریس جمهور شود و حالا دیده شد که وی را از صحنه خارچ نمود وای به حا ل کله خام

>>>   لطیف پدرام:
درانی ها رهبری همتباران پشتون خود از قوم غلزایی را قبول ندارند، چه رسد به آدم های دیگر از اقوام دیگر.
اشتراک چند تن از اقوام دیگر در جلسه ی قندهار،صرف نظر از این که چه پیامد های دیگری دارد، ادای شهادت در جهت اعتبار بخشیدن یک سلطه ی سنتی شوونیزم قومی بود.و جالب این است یک تن از شرکت کننده گان مربوط به قوم تاجیک با سرافگندگی کامل از پشت تربیون گفت : فقط پشتون ها به ویژه پشتون های قندهار ظرفیت رهبری و زعامت افغانستان را دارند. این آقا بر چهل سال زعامت خاینانه، بیکاره گی،تنبلی و فساد رژیم ظاهرشاه هم چشم فروپوشید.و حالا "تو خودحدیث مفصل بخوان از این مجمل"!!

>>>   به ریشه و اصالت خود بازگردیم
جای اصلی شما ایالت پختونخوا پاکستان و اطراف مغاره های کوه سلیمان است۰ بفرمائید گند تانرا گم کنید۰

>>>   درنزد تعدادی مردم قوم مهمتر از دین ومذهب است

>>>   غنی بازنده اصلی است
کسی کو تکیه کرده بر دو لنگ با عصا بی عقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است