داعش در حال درگیری با طالبان مخالف آمریکا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142563 منبع: پرینت

اخیرا گروه تروریستی داعش در گسترده جغرافیا یی و صحنه امنیتی افغانستان ظهور و بروز یافته است. زمانیکه آنها وارد ننگرهار شدند ابتدا افراد وابسته خود را در یکی دو ولسوالی این ولایت مستقر ساختند و یه تدریج دامنه فعالیت خود را با جذب افراد طرد شده از گروه طالبان گسترش دادند.

داعش در شهر پیشاور پاکستان و ولایت ننگرهار شماری از علمای دینی و مفتی های سرشناس اسلامی را به قتل رساند.
داعش که اکثریت اعضای آن از گروه وهابی و پنچ پیری می باشند و تمام پیروان مذهب حنفی را واجب القتل می دانند، اخیرا نیز یکی از علمای دینی در ننگرهار که در یکی از مدارس دینی مشغول تدریس درس امام بخاری بود را در همان مسجد محل تدریس به دار آویختند.

آمریکایی ها به دلیل منافع خود و سایر متحدان شان در ابتدا طالبان را بوجود آوردند ولی پس از آنکه این گروه از آنها نافرمانی کرد آنها سعی کردند از طریق نیروهای امنیتی و ارتش با طالبان مقابله کنند که بیش از 15 سال است که به نتیجه ای نرسیده اند.

به همین دلیل آمریکایی ها به فکر ساخت گروه جدیدی به نام داعش افتادند تا بتوانند از طریق آن با برخی از طالبان که از کنترل شان خارج شدند، مقالبه کنند.

به نقل از سایت پشتون تکی کام، تا زمانیکه آمریکا در افغانستان حضور داشته باشد گروه داعش نیز در این منطقه باقی خواهد ماند. چون گروه داعش به حمایت مالی و تسهیلاتی آمریکا وارد نبرد با طالبان مخالف آمریکا در نقاط مختلف افغانستان شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   وعده خدا حق است که فرموده است یک ظالم را توسط ظالم دیگر از بین میبرد به همین اساس از نگاه خیانت و جنایت و سرکشی از امر خدا و قتل و ترور و غلامی به استخبارات های کشور های ذینفع کدام فرق بین طالب و داعش وجود ندارد هرکدام ازین گروه های مزدور کوشش میکند تا با قتل و کشتار و ترورو اختناق بخاطر خوشی بادار شان پیشی کنند اناالله که این دو گروه از خدا بی خبر مزدور طبق وعده خداوند یکی دیگر شانرا میخورند و از بین میبرند لعنت و نفرین بر هردو شان داعش و طالب ضرر رسان به اسلام و انسان .

>>>   امریکا دیگر افغا نستان را ترک نمی کند زیرا افغا نستان یکی از ایلات های افغانستان است

>>>   پس گروه طالب را کی کمک میکند؟
در زمان مجاهدین نماینده دزارت خارجه امریکا در مذاکرات با مسعود در استالف خواهان تسلیم قدرت به طالبان شد.
طالب و داعش هردو نوکر اند.

>>>   داعش توسط اشغالگران و رژیم اجیر کابل حمایت می شود . تمام نا امنی ها به امریکا ختم می شود . تا زمانی که حتی یک اشغالگر خارجی در افغانستان باشد هرگز کشور به صلح و ارامش نخواهد رسید . استراتیژی جدید ترامپ فقط باعث کشتار غیره نظامیان شده است و تاثیره زیادی بر گروه طالبان نخواهد داشت . موضع افغانستان هیچ راحل نظامی ندارد و بار ها ما گفته بودیم!
حبیب الله یوسف زی

>>>   طالبان مخالف مردم افغانستان هستند نه از امریکا
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است