اشرف غنی حامی نمادین زنان
اشرف غنی، با یک سخن نسنجیده که از دهان وی برامد همه ی رشته هایی که سابق بر این ریسیده بود پنبه کرد و نیمی از جامعه را که همانا زنان افغانستان بود علیه خود شوراند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۶/۹/۱۲ کد خبر: 142564 منبع: پرینت

درحالیکه مغز متفکر کشور و سیاستمداری که همگان بیش از آنکه وی را سنتی بدانند مدرن و غربزده می خوانند، همواره دم از اصلاحات به نفع زنان و حضور پررنگ تر این قشر از جامعه در عرصه های مختلف سیاسی، ورزشی و اقتصادی می زند اما سرانجام از کوزه همان برون تراود که در او است!

اشرف غنی، گرچه سه سال و اندی تلاش کرد تا خود را منفک و مجزا از ذهنیت بیمار و جامعه ی مرد سالار و زن ستیز افغانستان بنمایاند و بشناساند اما یک سخن نسنجیده که از دهان وی برامد همه ی رشته هایی که سابق بر این ریسیده بود پنبه کرد و نیمی از جامعه را که همانا زنان افغانستان بود علیه خود شوراند.

گرچه عده ای فرصت طلب که منتظر هر بهانه ای هستند تا افکار عمومی را علیه رییس جمهور بسیج کنند از این سخن وی که مردانه به میدان بیایید وگرنه همچون زنان چادر به سر کنید؛ بزرگنمایی کردند و جو را متشنج تر ساختند؛ اما نباید از نظر دور داشت که...

که برای اشرف غنی در جایگاه یک متفکر غربی و رییس جمهور یک کشور روا نیست که از سخنان عامیانه و حتی با کمی اغماض می توان گفت کوچه بازاری برای رسانیدن پیام خود به گوش مخاطبان استفاده کند و به تبع آن بهانه ای به دست مخالفان بدهد تا زنان را علیه وی تحریک و ترغیب به واکنش های تند و تیز نمایند.

وی در جایگاه کسیکه بارها داعیه دار حمایت و نمایندگی از حقوق زنان شده است و با استفاده از بانوی اول کشور سعی در تلطیف فضای بشدت مردانه و ضد زن افغانستان داشته؛ می بایست از الفاظ مناسب تری برای رسانیدن پیام و منظور خود به گوش مخاطبان و مخصوصا مخالفان مسلح استفاده کند تا هم تاثیر کلام را دوچندان سازد و هم تبعات اینچنینی نداشته باشد.

اینبار زنان طعمه ی حمله ی روانی به اشرف غنی شدند و در حالیکه خشونت ها و نابرابری های بسیار بزرگتر و مهمتری بر زنان جامعه روا می شود؛ عده ای فرصت طلب همه چیز را وا مانده اند و با بزرگنمایی اظهارات نابخردانه و عامیانه ی رییس جمهور، برای تخریب چهره ی حامی زنان وی از یکدیگر سبقت می جویند و برای اثبات اینکه وی در درون خود یک مرد سنتی تمام عیار است؛ از دیگری پیشی می گیرند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
زنان
نظرات بینندگان:

>>>   سلام برافغانستان ،و زنان قهرمان وفدا کار افغانستان.
جناب رئیس جمهور افغا نستان محمد اشرف غنی احمد زی شما براي زنان افغانستان وزنان دنيا توهیم کردید، ولی کار کرد وعمل وحکومت داری شما پاین تر از یگ زن هست.
مثلا بیظیر بوطُو درپاکستان و انگیلا میرگل در المان که دنیا را اراده میکند کو چگترین تخلّف از قانون کشور ش نمیکند براین انسان ارزش قائیل است فرق نمیکند المان است ،یا مها جر،ولی،شما در ارگ افغانستان برای حزف باقی اقوام افغانستان وتحقیر زن ستيزي پلان میکنید.
شرم تان باد، زنده زنان شجاع افغنستان.

>>>   اګر غنی حامی زنان نباشد پس ...وندباز حامی اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه از ارتجاع و توقع خوبي

>>>   Arianfar
"هرگز این قصه ندانست کسی":
چرا رییس جمهوری که از سوی بیگانگان در اثر پخش میلیون ها دالر و انتخابات نمایشی و تقلبی تحمیل می گردد، از این همه صلاحیت های فرعونی برخوردار است و اختیارات بی حد و حصر دارد. در برابر هیچ ارگانی مسوول و پاسخگو نیست و هیچگونه مکانیسم های مهار کننده و بازدارنده قدرت هم در کشور نداریم؟

>>>   Bagramian
قسمیکه از اظهارات حاجی اشرف غنی حامدزی معلوم میشود نامبرده به زن اوغانستان نه احترام دارد و نه ارج می گزارد!
اینکه چرا برسر همسر خارجی و عیسوی خود بعضآ چادر می گذارد، ترفند و به چشم مردم خاک پاشیدن است!

>>>   بی‌بی گل چرا چادر پوشید؟
بی‌بی گل یک زمانی به اشرف غنی گفته بود: "من طرف قواره ات که میبینم از تو چیزی ساخته نیست و رئیس جمهور هم نمیشوی". همین که اشرف غنی رئیس جمهور شد و بی بی گل نتوانست حرفش را ثابت کند، مجبور شد چادر بپوشد.
مهدی ثاقب

>>>   كميشنكاران و دُزدان پارلمان! شرم تان باد . . .
پ.ن: اشترغني پشقلزي زن ستيز، پارلمان كثيف زن ستيز و بلاخره جامعه گوسفندي هم زن ستيز

>>>   عطا صفوی
اشرف غنی احمدزی ودرمجموع دستگاه شان واقعآ برای ما میخندند....!
-------------------------------------------------------------------------
پیش از اینکه ما حر ف وسخنان وبلاخره عملکردهای ... اشرف غنی احمد زی را به باد انتقاد بگیریم وبه حرکات گویا غیرعادی ولجام گسیخته وی بچسپیم و بخندیم و حرف های اش تله وتراوز بکنیم ؛ باور کنید برعکس ایشان به سادگی وبه بیخبری ما خنده میکنند ، وحتی تاسف میکند که این مردم هنوز در چه خواب سنگین زمانی فرو رفته اند. بطور مثال رسانه ها وسایت های اجتماعی... به اندازه بالای سخن ( مثل زنها "چادر بپوشند " ) که برای شخص اشرف غنی نهایت بی ارزش وپیش پا افتیده است مصروف اند که من متیقین هستم این فریاد های مارا را به باد مسخره خواهند گرفت واصلابه اصطلاح سرش خبرنیست .وقتی چنین هیولای می آید به کرامت ومعرفت انسانی دیگران تعرض میکند وبه همین سادگی یک انسان را " بچه خر" میگوید و بی بیباک امام حسین را پسر خدا میداند ویاهم حاکم ویاحا کمیتی که معاون اول ریاست جمهوری یعنی شریک قدرتش را که خلاف قانون اساسی البته همان (فرمان) کاپی شده تبعید مینماید ، رژیمی که معاون ریاست اجراییه اش را ازحق ابراز نظر منع ومحروم میکند ویا هم والی یا فرمان دار استان خویشرا (معروف به امپرطور شمال ) رااجازه اشتراک درمجالس نمیدهد.... وووو پس شما چه توقع دارید که به انسان به مادر ویاخواهر این سرزمین احترام بگزارد ؟ هرگز..!
زیرا شما نباید ازیک رژیم متعصب وحاکمیت قبیلوی با دید سادیزم توقع بیشتری از این داشته باشید .ضرب المثل مشهوری داریم : " شتر را گفتند که گردن ات کچ است، گفت کجایم راست است که گردن کج نباشد". باز چند رسانه واشخاص مزدور دیگر می آید میگویند که گویا از صحبت جناب ایشان استفاده سو گردیده است وایشان گویا معزرت خواسته اندچنین شد وچنان شد.... بازهم زندگی گویا به روال عادی جریان دارد وخیر وخیریت است وگویا دنیا گل وگلزار است...

>>>   فرخنده زهرانادری هم دروقت کمپان انتخاباتی برای اشرف غنی گتفه بود برنده مطلق انتخابات است وکسی دیگری مانند داکترعبدالله تحت نام رئیس اجرائی مزاحم جناب شمانخواهدبود درنهایت فرخنده جان نتوانست تعبیر وپیشبنی خودرا درست ثابت کندبالآخره اشرف غنی به وی چادری پوشند وکنیزخودساخت
مردان ازکندز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است