هدایت غنی برای تدوین مقرره رفع تبعیض
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142583 منبع: پرینت

تبعیض خلاف ارزش های اسلامی است و نه جامعه ما اجازه آن را می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور روز یکشنبه 12 قوس 96 در محفل گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) به وزارت عدلیه هدایت داد تا مقرره رفع تبعیض را زیر نظر معاون دوم وی مطابق با قانون اساسی تدوین کند.

رییس جمهور در این مراسم بیان کرده است که جامعه‌ افغانستان به تبعیض نیاز نداشته و همه‌ مردم افغانستان با هم برابر هستند.

هر چند که رییس جمهور در حرف تاکید کرده است که برابری هر افغان با افغان دیگر بخشی از باورمندی وی است اما اسناد قومگرایانه ای که در چند ماه اخیر از اداره امور ریاست جمهوری و نیز وزارت داخله به بیرون درز کرده است خلاف این موضوع را در عمل ثابت می کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مقرره رفع تبعیض
نظرات بینندگان:

>>>   جامعه ما اجازه تبعیض را نمی دهد اگر ارگ دست از قومگرایی و تبعیض بردارد

>>>   عطا صفوی
اشرف غنی احمدزی ودرمجموع دستگاه شان واقعآ برای ما میخندند....!
-------------------------------------------------------------------------
پیش از اینکه ما حر ف وسخنان وبلاخره عملکردهای ... اشرف غنی احمد زی را به باد انتقاد بگیریم وبه حرکات گویا غیرعادی ولجام گسیخته وی بچسپیم و بخندیم و حرف های اش تله وتراوز بکنیم ؛ باور کنید برعکس ایشان به سادگی وبه بیخبری ما خنده میکنند ، وحتی تاسف میکند که این مردم هنوز در چه خواب سنگین زمانی فرو رفته اند. بطور مثال رسانه ها وسایت های اجتماعی... به اندازه بالای سخن ( مثل زنها "چادر بپوشند " ) که برای شخص اشرف غنی نهایت بی ارزش وپیش پا افتیده است مصروف اند که من متیقین هستم این فریاد های مارا را به باد مسخره خواهند گرفت واصلابه اصطلاح سرش خبرنیست .وقتی چنین هیولای می آید به کرامت ومعرفت انسانی دیگران تعرض میکند وبه همین سادگی یک انسان را " بچه خر" میگوید و بی بیباک امام حسین را پسر خدا میداند ویاهم حاکم ویاحا کمیتی که معاون اول ریاست جمهوری یعنی شریک قدرتش را که خلاف قانون اساسی البته همان (فرمان) کاپی شده تبعید مینماید ، رژیمی که معاون ریاست اجراییه اش را ازحق ابراز نظر منع ومحروم میکند ویا هم والی یا فرمان دار استان خویشرا (معروف به امپرطور شمال ) رااجازه اشتراک درمجالس نمیدهد.... وووو پس شما چه توقع دارید که به انسان به مادر ویاخواهر این سرزمین احترام بگزارد ؟ هرگز..!
زیرا شما نباید ازیک رژیم متعصب وحاکمیت قبیلوی با دید سادیزم توقع بیشتری از این داشته باشید .ضرب المثل مشهوری داریم : " شتر را گفتند که گردن ات کچ است، گفت کجایم راست است که گردن کج نباشد". باز چند رسانه واشخاص مزدور دیگر می آید میگویند که گویا از صحبت جناب ایشان استفاده سو گردیده است وایشان گویا معزرت خواسته اندچنین شد وچنان شد.... بازهم زندگی گویا به روال عادی جریان دارد وخیر وخیریت است وگویا دنیا گل وگلزار است...

>>>   با سلام
مقرره ای که خود پابند نباشد به درد سوخت بخاری در زمستان میخورد....
90 فیصد مراجع دارای صلاحیت و مراکز درآمد زا و بهتر سازنده اقتصاد اشخاص و مردم به دست همزبان و پشتون های خودش است، دور نه همین اداره تصدیق و تایید کننده مدارک که ده ها هزار مراجعه کننده دارد در هر ماه، تماما پشتون هستند، چی برسد به دفاتر دولتی و مراجع مهم حکومتی که در صحنه اگر جز پشتون باشد یقینا صرف برای نمایش است اما پشت پرده همان پشتون ها هستند.
این ادارات که ذکر کردم در فوق نمایان به همه است و از اسم شان معلوم است که متعلق به پشتون ها می باشد، بجز این اگر به زندگی تاجک و پشتون در این سه سال اخیر که بهران اقتصادی در تمام جهان وجود دارد دیده شود، 70 فیصد تاجیک های که درآمد های شان مرتبط به افغانستان و از طریق افغانستان بود سقوط کرده و از بین رفته، در صورتی که با حمایت ها و همراهی اشرف غنی پشتون ها از بهران اقتصادی خبری ندارند و درآمد و تجارت شان کاهش نیافته هیچ بلکه بیشتر هم شده، چون مسئولین مرتبط دولتی تماما پشتون شده و همه رقم با پشتون های خود همکاری همه جانبه میکنند.
وای بر مردم افغانستان وای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است