غنی دستاوردهای سفرهای خارجی اش را تشریح کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142588 منبع: پرینت

برای قانون گذاران ثابت شده است که من طرفدار قانون هستم و براساس آن رفتار می کنم.

محمد اشرف غنی در نشست با روسا و اعضای مجالس شورای ملی، بمنظور تشریح دستاورهای اخیر از سفرها به کشورهای خارجی می گوید که در جریان این سفرها، پیرامون تقویت نیروهای کماندو، تقویت قوای هوایی، همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی با مقامات بلندپایۀ کشورها بحث گردیده و نیز موافقتنامه‌های همکاری مشترک در سفر با آذربایجان به امضا رسید.

غنی گفته است که برای نخستین‌بار، تیم خاص روی مسایل اقتصادی ایجاد می‌شود تا در زمینۀ بازاریابی، توسعه زراعت و ابعاد مختلف طرح‌های بزرگ اقتصادی را ترتیب و تنظیم نماید.

رییس جمهور همچنین به تداوم همکاری ها با هند تاکید کرده و نیز خبر داده است که کشور امارات بعنوان اولین کشور عربی آماده همکاری با قوای هوایی است و افغانستان از تمام امکانات در این راستا استفاده خواهد کرد.

وی علاوه کرده است که افغانستان هیچ معاهده سری را با هیچ کشوری ندارد و به هیچ کشوری اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه همسایه ها استفاده کند.

رییس حکومت وحدت ملی، با بیان اینکه پروژه تاپی تا سه ماه دیگر وارد خاک کشور می شود تصریح کرد: برخلاف دیدگاه‌های منفی در این زمینه پروژه تاپی افتتاح خواهد شد و نمایندگان مردم بویژه نمایندگان در مسیر این پروژه باید در زمینه تامین امنیت آن همکار باشند و طرح های خود در این زمینه را با حکومت شریک سازند.

غنی، همچنین پروژه‌های بزرگ ترانزیتی را درحال تکمیل‌شدن خواند و از اکمال کار خط آهن ترکمنستان- تورغندی نام برد و آن را برای رسیدن به آسیای میانه و کشورهای قفقاز جهت رشد سرمایه‌گذاری‌ها، مهم خواند.

مقام ارشد حکومت وحدت ملی تاکید کرده است که فرصت‌هایی از برکت قربانی های ملت و نیروهای امنیتی و دفاعی بوجود آمده است که ما را بسوی شکوفایی سوق خواهد داد و در این راستا نقش شورای ملی در زمینه تقویت همسبتگی بیش از پیش است.

وی خطاب به قانون گذاران کشور اظهار کرده است که بدون اساسات قانون، اصلاحات در ساختار دشوار خواهد بود، برای شما ثابت شده ‌باشد که من طرفدار قانون هستم و براساس قانون رفتار می‌کنم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سفرهای خارجی
نظرات بینندگان:

>>>   باز هم لافها شروع شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است