افغانستان روی خط قرمز آزادی مطبوعات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142600 منبع: پرینت

افغانستان در رده‌بندی آزادی مطبوعات در تازه‌ترین گزارش یک نهاد انگلیسی در روی نقشه جهان در خط قرمز قرار گرفته است که شامل "وضعیت دشوار" برای اطلاع‌رسانی می‌شود.

این نهاد برای نشان دادن وضعیت آزادی مطبوعات در کشورها، آنان را دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده است.

وضعیت خوب، وضعیت رضایت‌بخش، چالش‌های قابل توجه، وضعیت دشوار و وضعیت بسیار نگران‌کننده از جمله رده‌بندی اوضاع آزادی مطبوعات برای کشوره است که افغانستان در چاله‌ سرخ و در "وضعیت دشوار" قرار گرفته است.

وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزادی مطبوعات
رسانه افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Rasa
زمری پیکان زیر عنوان سوء استفاده وظیفوی به هشت سال و شش ماه حبس محکوم گردید.
آیا در مورد قصاب مزار؛ مهمند کتوازی از بهر کشتار حدود هزار ارتشی در سپاه ارتش ۲۰۹ شاهین، و گل نبی احمدزی پسر کاکای داکتر غنی از بهر گلوله باری بر روی معترضان و کشتار بیرحمانه عدالتخواهان؛ چنین اصدار حکمی صورت خواهد گرفت؟ و ایا اصلا مورد بازپرس قرار خواهند گرفت؟
این است وحدت ملی و عدالت اجتماعی!
پانوشت:
ماده ۲۶ قانون اساسی چنین صراحت دارد؛ "جرم يک عمل شخصي است. تعقيب، گرفتاري يا توقيف متهم و تطبيق جزا بر او به شخص ديگري سرايت نمي کند".
اما درینجا؛ خلاف همه قوانین نافذه داخلی، قواعد اسلامی و کلیه نظام های حقوق دنیا، جرم پسر را به پدر ربط میدهند و پدر را از وظیفه سبکدوش و راهی زندان میسازند.

>>>   لطیف پدرام:
یاد تان باشد یک عده که وحدت ملی می گویند، اتفاق ملی یا اعتماد ملی می گویند، منظور شان فقط رضایت یک قوم خاص است. اما هیچ گاه فکر نمی کنند که در این جا بلوچ، پشه یی، عرب، ترکمن، اوزبیک، براهوی، نورستانی، هزاره، تاجیک، ایماق، گجر، هندو و...هم وجود دارند.
باید حق و حقوق همه ی اقوام تحقق پیدا کند، باید در تصمیم گیری ها شریک باشند. چهار چوب حقوقی و سیاسی حضور عادلانه ی اقوام در همه ی سطوح باید از نو تعریف شود. از این نحوه ی اداره و حاکمیت موجود که ادامه ی چند قرن است، عدالت و آزادی بر نمی خیزد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است