دانش و نمایندگان مدنی برای انتخابات راه حل می یابند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۶/۹/۱۴ کد خبر: 142650 منبع: پرینت

حکومت برای حل معضل کمیسیون های انتخابات از نهادهای مدنی کمک خواست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری روز دوشنبه 13 قوس 96 در یک نشست خبری درخصوص سرنوشت نهادهای انتخاباتی گفت: سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور با شماری از نمایندگان نهادهای مدنی صحبت کرده است و نمایندگان فرصت خواستند تا بعد از انجام مشورت ها دیدگاه های خود را با حکومت شریک کنند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرده است که قطعا در این مشورت ها راه حلی پیدا خواهد شد.

گفتنی است که چند هفته پیش، نجیب الله احمد زی رییس کمیسیون انتخابات براساس فرمان رییس جمهور از سمتش برکنار شد و اکنون که مهلت یکساله قانونی کار اعضای کمیسیون انتخابات به اتمام رسیده است باید رییس کمیسیون انتخابات مجدد برای پست های داخلی این نهاد انتخاباتی برگزار کند، مسوولیتی که در غیاب رییس نمی تواند انجام گیرد.

از سوی دیگر رییس جمهور طی حکمی به کمیته گزینشی که سال گذشته کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را برگزید فرمان آغاز بکار دوباره داده است درحالیکه این کمیسیون یک بار مصرف بوده و نیز فرمان رییس جمهور فراقانونی است.

گفتنی است که تاکنون سرنوشت کمیته گزینش معلوم نیست و روشن نبودن جنبه های حقوقی حکم رییس جمهور سبب سردرگمی در امورات انتخاباتی شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مرتضوی
نظرات بینندگان:

>>>   پدرام:
من از هر چه تاجیک خاین، مزدور و مزدورمنش است بیزارم. چه سیاست مدار، چه تاجر، چه نظامی، چه شاعر، چه نویسنده و…
من از همه ی مزدورمنشان و نوکرصفتان جهان بیزارم. در هر قاره ی که هستند از هر کشوری که هستند از هر دین و مذهبی که هستند از هر هویت و تباری که هستند.

تاجیک هایی که در به در دنبال غنی و کرزی و اتمر و بقیه می گردند تا لقمه نانی به دست بیاورند، به کرسی ای بنشینند، یا مشروعیت خود را از شوونیست های پشتون بگیرند، کوچکترین اهمیت، اعتبار و عزتی نزد من ندارند. من راهم را ادامه میدهم حتا اگر تنها بمانم.همیشه سخن دکتر شریعتی به یادم می آید، که در باره ی ابوذر غفاری(رح) گفته بود: ابوذر تنها زندگی می کند تنها میمیرد و تنها حشر میشود، البته این را هم بگویم که حضرت ابوذر کجا و ما آدم های معمولی کجا!
سخن دکتر شریعتی را در مقام مثال آوردم نه در مقام مقایسه.

>>>   نه غنی نه کرزی
نه لنگ و نه کور
یک زن مسلمان و شجاع باید ریس چمهور شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است