آلمان به عودت کنندگان داوطلب پول بیشتری می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۶/۹/۱۴ کد خبر: 142656 منبع: پرینت

آلمان به پناهجویان رد شده ای که داوطلبانه به کشورشان باز می گردند پول بیشتری می دهد.

توماس دیمیزیر، وزیر داخله آلمان روز یکشنبه 12 قوس 96 در گفتگو با روزنامه بیلد ام زونتاگ گفته است که عودت کنندگان داوطلب می‌توانند بزودی تا پایان فبروری سال 2018 حمایت مالی اضافی دریافت کنند.

بر اساس گزارش دویچه ویله به هر خانواده تا 3000 یورو و برای هر مهاجر تا 1000 یورو پاداش پرداخت می‌شود در صورتیکه داوطلبانه به کشورهای‌شان بازگشت کنند. این سیاست حکومت آلمان واکنش‌هایی را در درون آلمان بر انگیخته و با انتقادهای شماری از احزاب روبرو شده است.

امتسبرگ، سیاستمدار حزب سبزهای آلمان گفته است که برگشت داوطلبانه طور دیگری است و والدین باید بتوانند در این مورد تصمیم شان را با دقت و آرامی بگیرند.

این در حالی است که این کشور برای پناهجویان عودت کننده در ماه دوم سال جاری میلادی 800 تا 1200 یورو کمک در نظر گرفته بود.

بر اساس این برنامه، پناهجویانی که پیش از ختم پروسه‌ پناهند‌گی‌شان تصمیم به بازگشت داوطلبانه گرفته و درخواستی پناهند‌گی خود را پس می‌گرفتند، 1200 یورو بدست می‌آورند اما پناهجویانی که پس از رد درخواست پناهند‌گی‌شان اعتراض حقوقی نمی‌کردند و در مدت تعیین شده به بازگشت داوطلبانه حاضر می‌شدند، 800 یورو دریافت می‌کردند.

بر اساس گزاش‌ها،از ماه اپریل سال 2016 به اینسو، نزدیک به 15 هزار پناهجوی تازه در هر ماه به طور مداوم وارد آلمان شده اند چنانچه بگفته وزارت داخله آلمان در اکتبر سال 2017 ، با 15 هزار و 170 پناهجو، آلمان هنوز هم یکی از مهمترین کشورهای مقصد برای پناهجویان بوده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازگشت پناهندگان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   چند میدهد که من بروم وبعد دوباره داوطلب عودت کنم ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است