ناپدید شدن پناهجویان در آلمان قبل از اخراج
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۶/۹/۱۴ کد خبر: 142666 منبع: پرینت

اکثریت پناهجویان افغانستانی پیش از اخراج ناپدید می شوند.

پناهجویان پذیرفته نشده افغانستانی در آلمان از ماه دسامبر سال گذشته تا حال در هفت مرحله از این کشور اخراج شده اند اما هیچ باری مقام های آلمانی نتوانسته اند که در یک هواپیما، شمار لازمی پناهجویان را که حداکثر 50 تن مشخص شده را تکمیل کنند.

بیشتر پناهجویان این کشور اندکی پیش از عملی شدن برنامه اخراج از نظر غایب شده اند. وزارت داخله ایالت بایرن به روزنامه "ولت ام زونتگ" گفته است که "برای اخراج گروهی به افغانستان تنها این ایالت 50 پناهجوی پذیرفته نشده را در هر پرواز تعیین می کند" اما در روز پرواز "از این گروه بزرگ به طور منظم پنج تن و در برخی موارد بیشتر و یا کمتر از آن باقی می ماند که ما می توانیم آنان را اخراج کنیم.

گفته می شود که در مقایسه با سایر ایالت های آلمان، بایرن جلوتر از دیگران قرار دارد. وزارت داخله این ایالت افزوده است که "همه کسانی را که ما نمی توانیم به دست بیاوریم، یکباره ناپدید شده اند. اینکه آیا آنان دوباره به گونه غیرقانونی در آلمان می مانند و یا به کشورهای خارجی می روند را نمی دانیم.

از ماه دسامبر سال 2016 تا حال، شماری از پناهجویان پذیرفته نشده افغانستانی در هفت پرواز به افغانستان فرستاده شده اند. حداکثر حضور فرستادن پناهجویان به افغانستان در هر پرواز 50 تن تعیین شده است.

در اولین پروازی که در ماه اخیر سال گذشته صورت گرفت، 34 پناهجو به افغانستان انتقال داده شدند اما در دو پرواز اخیر رقم این پناهجویان به 84 تن کاهش یافته بود.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است