افغانستان تنها سرزمین مردان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۱۵ کد خبر: 142699 منبع: پرینت

تمام اتباع افغانستان با هم مساوی و برابر هستند و درخصوص نیروهای امنیتی هم نباید تبعیضی میان زن و مرد قایل باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنرال نظیفه ذکی عضو مجلس نمایندگان در برنامه "محور" درباره دلایل حضور کمرنگ زنان در نهادهای امنیتی گفت: مسایل خانوادگی، ناامنی های جامعه در کنار مشکلاتی که در ادارات و رهبری ارگان ها وجود دارذ که زمینه را به شکل درست برای حضور زنان مساعد نمی سازند و در بخش امتیازات تبعیض می شود، مسایلی است که سبب کم شدن حضور زنان در نهادهای امنیتی شده است.

جنرال ذکی می گوید: در ارگان های امنیتی از هر نظر به زنان کمتر از مردان ارزش می دهند در حالیکه گماشتن به چوکی ها و مناصب باید مطابق با تحصیلات و شایستگی ها باشد. با تلاش هایی که توسط جامعه جهانی صورت گرفت و هزینه هایی که مصرف شد باید تعداد بیشتری از خانم ها در ارتش و پولیس حضور می داشتند. امروز سه هزار خانم در پولیس، حدود دو هزار در ارتش و کمتر از آن در صفوف امنیت ملی هستند که برای همین تعداد اندک تلاش های زیادی در جریان است.

این نماینده مجلس، درخصوص اینکه نباید در نیروهای امنیتی میان زن و مرد تبعیضی باشد اظهار می کند: وظیفه جلب و جذب نیروهای زن بر عهده تمام ادارات و ارگان های امنیتی است و اینها و تمام کسانیکه در رابطه با حقوق زن کار می کنند باید آگاه شوند که همانطور که در دیگر مشاغل به حضور زنان نیاز داریم حضور آنان در ارگان های امینی هم حق است و یک هم ضرورت.

وی افزود: حضور زنان در بخش های نظامی مشکل بزرگی نیست، بلکه بهترین بخشی است که خانم ها در آن هم می توانند از حق خود دفاع کنند و هم به کشور و دیگر زنان خدمت کنند. لازم است که یک کمپاین همگانی برای تبلیغات و زمینه سازی حضور زنان در جامعه فعال شود چرا که در جامعه سنتی ما به شکل اجباری نمی توان این کار را انجام داد و این وظیفه بر عهده رهبری وزارت دفاع و داخله است که برای به وجود آوردن این انگیزه چه راهکاری را در پیش می گیرند.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
مردان
نظرات بینندگان:

>>>   یک زن باید وزیر دفاع و یک زن دیگر وزیر خارجه باشد
زینب قیصر

>>>   در این کشور خراب شده جنرالان مرد در خطر اند تا چه رسد به جنرالان زن. رتبه نظامی که هویت زن را تغییر نمی دهد خودت می دانی که تا رسیدن به جنرالی و نمایندگی چه سرگذشتی داشته اید اگر به خواسته های نامشروع این و آن تن نمی دادی نه جنرال می شدی و نه نماینده پس زیاد پر حرفی نکن سکوت برایت بهتر از فریاد است فریاد ها را کشیده و زجر آن را نیز چ

>>>   ای وطن ای وطن گلشن خاور زمین.
ای وطن ای وطن مادر، زن و مرد آفرین.
هستی ما ای وطن، زاده قات پای تو.
زیر پای خارجی، گوشه و ماوای تو.
جان دهم من بهر تو، جنگ خلاصی ندارد.
هر طرف اش انفلاق، فایده تلاشی ندارد.
رهبران وطن فروش، خائن و داره مار اند.
مردمان بیچاره، از فقر و جنگ غار غار اند.
ای وطن ای وطن گلشن خاور زمین
ای وطن ای وطن مادر ،زن و مرد آفرین.
حساب و کتاب برابر؟
بدرنگانید که حساب و کتاب شد برابر!

>>>   تا زمانیکه زنان دوش به دوش مردان صاحب حق و امتیاز معقول و مطابق
مبارزات زنان تاریخی افغانستان و خراسان و زنان مبارز اسلام نایل به حق
و در قبال کسب حق در خدمات وطن مسوول نه شوند امکان قوتمندی کشور
میسر نبوده و نیست . برای رسیدن به این حق و تحمل مسوولیت ، تعلیم و تربیت
این قشر پنجاه فیصدی جامعه ضروری و لازمی است .
م. ش. فروغ بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است