کاری که نباید می‌شد، شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142730 منبع: پرینت

امریکا بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت.
اسراییل از این تصمیم ترامپ استقبال کرد و از رهبران دیگر کشورها درخواست کرد تا سیاستی مشابه امریکا اتخاذ کنند.
تا کنون هیچ کشوری به‌ جز اسراییل، از تصمیم امریکا استقبال نکرده است.

پیش ازین سران تعدادی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس، همچون پای‌تخت اسراییل، هشدار داده بودند! متعاقب تصمیم امریکا، دبیرکل سازمان ملل متحد بر ایجاد دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین تأکید کرد.
در همین حال، رییس‌ جمهور فرانسه این تصمیم امریکا را باعث تأسف خوانده و فلسطینیان را به خویشتن‌داری دعوت کرده است.

به نظر می‌رسد که اوضاع جهانی و به ویژه خاورمیانه دچار تنش‌های بیشتری شود.
حماس در واکنش به این تصمیم امریکا گفته که این‌کار منطقه را برای امریکا به جهنم تبدیل خواهد کرد.
با این وجود باید توجه داشت که تا هنوز هیچ کار عملی صورت نگرفته و حداقل برای انتقال سفارت امریکا، مدت چند سال وقت لازم است.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   اگر زمامداران خودفروخته شده کشورهای اسلامی وغلام حلقه به گوش امریکا باشند چه بلاهای دیگری بر سر کشورهای مطلوم مسلمان خواهد امد

>>>   ما همه اولاد آدم ثانی یعنی حضرت ابراهیم خلیل ع هستیم .
مسعود ثنا

>>>   عنوان مقاله باید چنین باشد:
"کاری که باید میشد، شد".
"بهار عرب"!!؟؟ آغاز مقدمه چینی برای انجام چنین کاری بود ، که باید میشد!!

>>>   فکر می کنم واکنش اهالی غزه و یک اندازه مسولین غزه روی واقعیت ها می چرخد.
متباقی واکنش های کشور های اسلامی از جمله محمود عباس، ایران، عربستان، مصر ترکیه و وووووووو.....جنبه سیاسی دارد وحتی سازمان ملل و کشور های غربی می دانند چه باید کرد واین واکنش ها کلا مقطعی بود و اسرائیل و امریکا دست دل باز با موفقیت دنبال اهداف شان است.و این مسله امروز نیست تاریخ و گذشته منطقه را ببینید همین موضع گیری های قبلا هم بوده. چرا امریکا و اسرائیل و غرب حراس ندارند.
از نبود رهبران واقعی اسلامی، و اتحاد مسلمانان و اظهارات واقعی سرنوشت فلسطین به این جا ها کشیده شده است .
حالا هم برنامه های شان طبق مراد و پلان پیش میرود و فقط تظاهرات مردم دو آتشه پاکستان بعضی کشور های دیگر مخصوصا افغانستان با تعداد کشته شدن یک عده به پایان خواهد رسید
وسلام.

>>>   وقتی یک مسلمان مسلمانی دیگری را دشمن خود می داند نه یهود را، دیگران حق دارند ازین فرصت استفاده نمایند.

>>>   حال اباید دید که غ ما چه عکس احمل را نشان می دهد به امریکا اخطار می دهد یا اینکه وی دز مقابل دالر دین خو د را فروخته است
تا کی ع وغ را بنده نگاه می کند ایا خدا ندارد

>>>   رييس جمهور امريکا بدون پايه قانونى سرخودرا نمى تواند تکان دهد. کشور امريکا کشور مولى خو نيست مثل افغان ستان. اين داستان نو نيست! اين داستان تاريچه قانونى دارد گرچه ضد قانون بشريت وقانون ملل باشد. امريکا قانون ملل متحد را قبول ندارد مثلا دادگاه جهانى دیوان بین‌المللی دادگستری معروف به دادگاه جهانی رکن قضائی اصلی سازمان ملل متحد است که مقر آن در کاخ صلح شهر لاهه در کشور هلند واقع شده‌است.
ببينيم که غنى جمبوره ترامپ در مورد تصمیم ترامپ به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل چه نظر و منظر بيان مى کند.
ارواح هاى نيک پندار به خوبی می توانند به دونالد ترامپ اعتماد کنند که همين رئيس جمهور فعلى آمريکا صرف تصميم 22 ساله کنگره ايالات متحده امريکا را اجرا کند. در آن زمان، در 23 اکتبر 1995، نمایندگان مجلس ایالات متحده تصمیم گرفتند که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل در نظر بگیرند و می خواهند سفارت ایالات متحده در آنجا راتا پایان ماه مى 1999 جابجا کنند.
قانون "سفارت دراورشلیم" هرگز اجرا نشده است. تمام سران ایالات متحده (بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما تعلیق این تصمیم را تا کنون تمدید کرده بودند و در ابتدا دونالد تر مپ هم و به همین ترتیب تعلیق تصمیم کنگره ايالات متحده امريکا
1995 هم در زمان ترامپ به همين روال تمديد ادامه داده مى شد اگر ترامپ که داماد يهودى (شوهرایوانکا )خود را،به طور رسمی به عنوان "رييس مشاوران" (قوی ترین مشاور انتخابی) در جریان انتخابات ریاست جمهوری انتخاب مبارزات انتخاباتى نمى گزيند.
به سفارش شوهر دختر خود ترامپ در هنگام نامزدانتخابات براى رياست جمهورى ایالات متحده جمهور آمريکا در مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که اگر وى برنده شود تصويب کنگره را به واقعيت مى رساند و انتقال نمایندگی ایالات متحده از شهر تلآویو به شهر مقدس تيليفونى اجرا مى کند.

>>>   خیلی کار خوبی شده مبارک باشد اعراب ترورست وشکم پرور بروند در صحرای سینا برایشان وطن بسازند

>>>   چه دور زمونه شده شمآ کی ها هستند که برای یک کشور مستقل تعیین و تکلیف می کنید ، به شما چه ، هر کشور قانون خودشه دارد شما ها آش هر کاسه نشین ، اگه اینقدر جان فشان وطن دوستی دارید بروید کشور خوده نجات بدهد ،،،، این زیادی ؟؟؟ انون زمان یک کشور بود، توسط بیگانه ها با جیب پر از دلار گفتند دین در خطر است الان که ۱۵۰ کشور در وطن تان تشریف دارند هیچ دینی در خطر نیست ؟ الان توسط همان دین صاحب خونه و بلدنگ های گران قمیت در دبی و... شده اید دین هم تمام شد؟ واقعآ که مسلمان حقیقتی هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است