حکمتیار را ترکیه نپذیرفت و عربستان ویزا نداد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142736 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که به ترکیه سفر کرده بود، نتوانست با هیچیک از اعضای بلندپایه این کشور ملاقات و گفتگو نماید.

طبق اطلاعات رسیده، حکمتیار و حتی سفارت افغانستان در ترکیه چندین بار درخواست ملاقات با اردوغان را دادند اما وزارتخارجه ترکیه نپذیرفت و حتی ملاقات با وزیر خارجه و برخی دیگر از سران مملکتی و مشاوران ریاست جمهوری را هم قبول نکرد.

حکمتیار به دلیل آشنایی قبلی با رییس جمهور ترکیه، انتظار پذیرایی گرم و امضای توافقنامه های همیاری را از اردوغان داشت که به هدف نرسید.

در این میان شنیده می شود که عربستان سعودی نیز از دادن ویزا به حکمتیار خودداری کرده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   فهميدند كه نمك مى خورد و نمكدان مى شكند.

>>>   ( انتظارات مردم از شهزاده عبدالله عبدالله )
جناب عبــدالله عبـــدالله رئیس اجــرائیـــه افغانستان ازینکه شخص آرام وفاقد خصوصیت ماجــرا جـــوئی است وهم اینکه نسبت به همقطاران سابقش درفساد چندان آلوده نیست این از جنبه های مثبت شخصیتش هست ، وقابل دوست داشتن است ،اینکه دریشی اش همیشه شیک ونظیف باشد برای هیچ کس ضرری ندارد وقابل انتقاد نیست ،
اما از دید دیگر او چنان باناز وکرشمه وچرب ولشم صحبت میکند وحرکات وسکنات دارد و آنقدر پر تکلف است که گوئی پادشاه یا امپــراطور است ، تنقید دیگر اینکه چرا درین زمان که روزانه ده پانزده سرباز دلیر پولیس ویا جوانان رعنای ما در اردوی ملی شهید میشوند ، ده ها مردوزن طفل وجوان شهید معیوب معلول میگردنداختطاف ها وسرقت ها زندگی رابرای همه نا امن ساخته وسرنوشت کشور وحکومت هنوز هم ثابت نیست و رئیس صاحب اجرائیه که مسئولیت کمتر از رئیس جمهور ندارد رنج نمیبرد وبجای فربه شدن لاغر نمیشود ودر چهره اش احساس این همه مشکلات ومصیبت ها خوانده نمیشود؟؟
جناب رئیس صاحب اجرائیه درمصاحبه با یک رسانه خارجی میگوید من از بین فوتبالران زین الدین را دوست دارم وزمانیکه درمیدان بازی برخورد فزیکی نموده بود زوالش را پیش بینی نموده بودم وآن صحنه را طور زنده دیده وحضور داشتم،
ازین گفته ها معلوم میشود که رئیس صاحب اجرائیه چُرتش هم خراب نیست ومشغولیتها وسرگرمی های خوبی دارد ، اگر سرباز پولیس نان گدائی میکند اگر پوسته پولیس در ارزگان دوماه محاصره میماند واگر تولی اردوی ملی سه ماه در موریچاق محاصره است ، اگر سال تمام معاش ناچیز متقاعدین را اجرا نکرده اند واگر نز دیک است فساد این حکومت از دور کرزی هم بیشتر گردد، یا اینکه زور مندی قتل میکند وفساد میکند ومحکمه دروغین دایر میشود وبچند سال حبس تنفیذی محکوم میشود اما آزادانه در خانه اش زندگی میکند، آیا هیچ یک ازین مسایل به رئیس صاحب اجرائیه ربطی ندارد ؟؟؟ یا اینکه ایشان فکر میکنند دنیا دوروز است عمر میگذرد حالا که صاحب قدرت وریاست هستم این دم غنیمت است ومانند حافظ سلطان جهان در چنین روزی غلامش هست ؟؟؟
جناب رئیس صاحب جمهور با وجودیکه توسط جنگ سالاران مزاحمت میشود وآزادانه نمیتواند آنچه می خواهد عمل کند بازهم ابتکارات ودست آورد قابل درک وحساب دارد ،یا کم از کم احساس مشکلات موجود ودردورنج را از چهره اش خوانده میتوانیم ، اما کدام عمل یا اقدام خوب یا هنرِ رئیس صاحب اجرائیه رابه رُخ دیگران بکشیم ؟
ر

>>>   حالا افغانستان هم دوباره اجازه برگشت ندهد دوباره برود به همان غار آی اس آی

>>>   خوب شد که همین .... را نپذیرفتند،از در بنده که رانده شد، انشالله که جزای سخت تر را خداون کریم ورحیم در دوزخ برایش عنایت کند که سالها بسوزد و جنایت های را که در دنیا به حق مردم مظلوم افغانستان کرده جوابش را پس دهد.
فرید،از کابل

>>>   فکر میکنم که پاکستان هم به او ویزه نمیدهد و اشرف غنی نیز اجازه برگشت او را به کابل نمیدهد.
پس آسمان بلند و زمین سخت. نمیدانم که کجا خواهد رفت و نمیدانم که دعای بد کی بوده است که نصیب گلبدین شده است.
هرچند به دعای بد من باور ندارم. زیرا اکثر کسانی که دست شان به خون مردم آغشته بوده است یا در قدرت هستند و یا هم به مرگ طبیعی مردند. تعداد کم شان کشته شده اند.
بنآ این آیت و حدیث و مقوله که خداوند کسانی را که در حق مردم ظلم میکنند، زود و در همین دنیا به مجازات میرساند، دروغ است. زیرا اگر راست میبود چنین نمیشد.
اینها صرف بخاطر ترساندن مردم از ظلم رساندن در حق مردم است که آنها ظلم نکنند.
اما در دیگر ادیان چنین نیست.آنها میگویند که خدا همه تانرا دوست دارد و شما نیز کوشش کنید که خوب باشید و به همه نیکی کنید و به کس بدی نکنید.

>>>   Dawar
کدام شکاری روزی در جنگل با سلاح دستداشته اش سرگردان دنبال نشان پاه خرس میگشت و از هر کی میپرسید همین که میبینم نشان پای خرس نیست یک راهگذر به جوابش گفت نشان پای خرس را چ میکنی خود خرس کنار درخت مقابلت خوابیده است همین بود که شکاری ا ر ترس تفنگ وتنبانش را رها کرده پا به فرار نهاد،

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اعزام مخفیانه هزاران جوان افغانستانی به جنگ نیابتی یمن

منابع امنیتی گزارش می دهند که هزاران تن از افغان ها برای جنگ های نیابتی در حمایت از عربستان سعودی به یمن فرستاده شده اند. اما به دلایل حمایت افغانستان از عربستان سعودی این موضوع رسانه ای نشده است.

اکنون که بحث جنگویان افغانستان در جنگ های نیابتی در یمن بالا گرفته است، منابع اطلاعاتی در امنیت ملی افغانستان می گویند که هزاران تن از ولایت های چون ننگرهار٬ کنر و دیگر ولایات جنوبی توسط ملایان تحت حمایت عربستان در افغانستان ثبت نام و به جنگ یمن و سوریه فرستاده می شوند.

این منبع اطلاعاتی گفته است که علاوه براین٬ حزب اسلامی گلبدین حکمتیار نیز صدها تن از جنگویانش را در جنگ سوریه٬ عراق و یمن فرستاده است. به نقل از این منبع اطلاعاتی؛ پیش از اینکه گلبدین حکمتیار به پروسه صلح بپیوندد با ابوبکر البغدادی بیعت کرده بود و صدها تن از جنگویانش را برای حمایت از داعش در سوریه و عراق فرستاده بود.

>>>   واقعاشايعات است اينكه حكمتياربه تركيه ويادولت ديكري رفته باشدحقيقت ندارد بازهم ولله اعلم.

>>>   خداوند......را که بد کن نام اسلام را رو سیاه و شرمسار کند هیچگاهی سرخ روی سر بلند محبوب نمیگردد گلبدین حکمتیار این... جاسوس ای اس ای را خداوند ازین بدتر روسیاه و خجالت زده اش درین جهان و ان جهان کند تنها در شهر کابل با پرتاب راکت های داده شده از جانب ای اس ای که بخاطر قتل و نابودی مردم و کشور ما برایش داده شده بود 65000 کابلیان را در زمان حکومت مجاهدین بشهادت رسانده بود اینکه خودش و افراد تحت امراش جنایات دیگری که اصلا قابل شمار نیست وچور فابریکات جنگلک و افغان ترکانی و نساجی بگرامی و ریاست میخانیکی مکتب تخنیکم وفارم مالداری بینی حصار وغیره را به پاکستان انتقال داده بود خیانت های دیگر گلبدین جاسوس ..... است در زمان همین حکومت وحدت ملی در یک انفجار منطقه سیاسنگ شاشهید انهم در نیمه شب چقدر انسان بیگناه کشور مارا کشت و و منازل مسکونی مردمرا خراب کرد و با افتخار مسولیت انرا هم پذیرفت .

>>>   بهتر است درهمانجا فه فکر تداوی مریضی روانی خود باشد مصرفش راهم استاد سیاف قبول کرده است

>>>   میگویند هیچ یک از پیلوت ها حاضر نشده اند اورا با طیاره خود برگردانند

>>>   ته ینج سخنگوی دوستم گفته است: گلبدین از دوستم تقاضای دیدار وصحبت را داشت اما رئیس دفتر جنرال صاحب دوستم گفته است معاون صاحب اول روی انتخابات بعدی کار میکند فعلا وقت ندارد

>>>   خـــــــــاک هم اگر اورا قبول کند او باید خوش باشد

>>>   Dehgaan
یک پارسی‌زبان خُراسانی امروز به دیوار فیس‌بوک خود نوشته بود در حق فلسطینی‌ها ظلم شده. با خود گفتم این آدم ظلم علیه فلسطینی‌ها را میبیند ولی ظلم علیه پارسی زبانان افغانستان را نمی بیند و در ۱۶ سال یکبار لب در برابر ظلم پشتونیزم نگشود.

>>>   Arianfar
درچهاردهه گذشته باری نشنیدیم که اخوانیان ووهابیون گفته باشندکه روی چشم اسراییل ابرواست‌.برعکس تاتوانستندبرکشورهای اسلامی جفاکردند. باشداین بارازخواب افیونی تاریخ بیدارشوند.

>>>   بسیار کار نیک شد

>>>   هدفش دوباره سازی شورای هماهنگی بود.
مگر دوستم برایش گفته که دیگر دوران طفولیت سیاسی اش پایان یافته و کار های طفلانه نمیکند.
هدف دومش تکرار تجربه به کرایه دادن اعضای حزب اسلامی شاخه گلبدین به آزربایجان بود. رفت تا اگر شود برای جنگ یمن و سوریه گوشت دم توپ به کرایه بدهد مگر دیر شده بود.
دست خالی ماند و از خجالت برگشتش با تاخیر خواهد بود.
چوب خدا صدا ندارد.

>>>   Assad
مسلمانان و کشورهایی اسلامی برای کشتن خود شان سالهاست شیعه سنی می کند و یکدیگر را قتل عام می کند و اینکه افغانستان ما را راه برای بهشت رفتن گروهایی تروریستی ساخته اند پس انتظار نداشته باشید کشورهایی مثل عربستان و دیگر کشورهایی بزرگ اسلامی در مقابل بادار شان آمریکا و اسرائیل چیز گفته بتواند بهتر است اسرائیل همین کار بکند تا بلکه کشورهایی اسلامی دست از فتوا و فتوا بازی بر دارد تا دیگر شاهد این قتل و کشتار برای بهشت رفتن نباشیم

>>>   Faiq
مردم شهيد پرور اوغانستان #قدس_شريف پايتخت فلسطين در جايش است، چون آن يك بحث تاريخي جدلي لاينحل است و لا ينحل باقي خواهد ماند. لطفا #طالبان، #افغان_ملت و قبيله گم شده اي يهودي كه #اشرف_غني در راس آن است را دريابيد و در مقابل آن برخيزيد.

>>>   26 november om 21:07 ·
ده جفای بزرگی که کرزی در حق مردم ما کرد:
1. نگذاشت مشی بی طرفی سنتی در عرصه سیاست خارجی تثبیت گردد.
2. نگذاشت کشور صاحب قانون اساسی و ساختار نظام کارا و پذیرا گردد.
3. نگذاشت امریکایی ها طالبان را ریشه کن نمایند.
4. به دلیل ضعف مدیریت، ده ها میلیارد دالر کمک بین المللی را حیف و میل کرد و برباد داد.
5. نگذاشت کشور صاحب احزاب سیاسی فراگیر گردد.
6. جلو گام های مثبت در راستای دولت سازی و ملت سازی را گرفت.
7. با قوم پرستی و فرقه گرایی، چالش های تباری و سمتی را به اوج رساند.
8. فرهنگ مباشرپروری، واسطه بازی، رشوه ستانی و فساد را نهادینه ساخت. تولید و قاچاق مواد مخدر را به ارقام نجومی رساند. در نتیجه بیش از یک میلیون جوان را هیرویینی ساخت.
9. فرهنگ تقلب، تخلف و تخطی را در انتخابات نهادینه ساخت.
10. فرهنگ انحصارگرایی را در کشور نهادینه ساخت.

>>>   بهروز جلال آبادی
جوان افغانستانی که در عین حال شناسنامه پاکستانی هم دارد و حتا در برنامه های تلویزیونی پاکستانی ها به حیث یک پاکستانی بارها شرکت کرده و همیش از وحدت پاکستان و سلامتی پاکستان حرف میزند لیکن همان جوان وقتیکه در مورد افغانستان چیزی میگوید بدون از تعصب ، نفاق و دشمنی با افغانستان چیزی دیگر از دهنش بیرون نمیشود !!!
چرا این جاهلان حتا با پنجابی و سندهی دوست و برادر اند لیکن با هزاره و تاجیک دشمن !!؟؟؟؟

>>>   گلو پس خانه بیا
عمرکت کم مانده ده مسافری تیرش نکن

>>>   گلبدین راکتیار قصاب کابل چکاره است که ارزوی ملاقات را با ریس جمهور ترکیه ویا سایر مقامات بلند رتبه دولتی انکشور بسر پرورانده بود ادم نادان و دیگر اینکه سفیر افغانستان در کشور ترکیه چگونه و از روی چه عقل و منطق کوشش داشت تا زمینه صحبت گلبدین رهبر باند اسلامی را با مقامات بلند رتبه ترکیه مساعد سازد ریس جمهور ترکیه و سایر مقامات انکشور میدانند که گلبدین هنوز از جاسوسی پاکستان دستبردار نشده ودیگر اینکه همین جاسوس کدام کاره دولت افغانستان نیست و سوم اینکه این شخص نمک بحرام است وقتیکه بکشور خود و مردم خود بدستور ای اس ای خیانت و جنایت را انجام دهد و زمانیکه در ایران پناهنده بود با وصف خدمتگذاری کشور ایران خود را بندی سیاسی در ایران بیان کرد ترکیه کشور اگاه از مسایل به چنین شخص روی خوش نشان نداده است و کار خوب هم کرده است انشاءالله روی این خاین در این جهان و اخرت روسیاه خوار و ذلیل است .

>>>   آینده گلبیدین مثل علی عبدالله صالح خواهد شد.
کسیکه در کعبه قسم خورد و به آن وفا نکرد.
کسیکه وی را از مرگ حتمی نجات داد و به ایران فرستاد ( مسعود) ، اما گلبیدین با رسیدن به ایران گفت که وی میخواست مرا بکشد، و کسیکه سالها از امتیازات ایران مستفید شد اما حالا به آن کشور می تازد
چگونه میشود که به وی اعتماد کرد.
کسیکه هزاران انسان را با راکت های کور به شهادت رساند.
آه چقدر تلخ است وقتی بیادم میاید که چگونه محفل عروسی نزدیکی مان در شب زفاف با اصابت راکت به شب شبح توسط این کثیف و اجیرانش مبدل شد.
خداوند هم عادل است.

>>>   جزای عمل حق است آنها هم هفمیده اند که باوی ملاقات نکردند خوب شد.او نیت شوم دارد درصدد توطیه وانتقام جویی وجنگ قومی است .سخت دل وبیرحم میباشد طرفدار کشتار است.

>>>   این .....در جنگ های اسیای میانهافراد خویش را برای ویرانگری نفرستاده بود که حالا حواخواهان اش داد ازدلسوزی جوانان افغان در اشتراک به جنگ سوریه میزنند این میراث از دوره جنگ های دو دهه قبل گلو منشه گرفته نه در این دوره

>>>   این موضوع اگر حقیقت هم داشته باشدقابل بحث وتامل ودقت میباشد زیرا سفر های شخصیت ها حال چه واقعی وباتصنعی بر اساس یک پلان وبرنامه ای دقیق میباشد اقای حکمتیار هم وقتی بیرون از کشور میرودبی هدف وتصادفی نبوده بر نامه ای این سفر راستون پنجم وگردانندگان امور پشت پرده سنجیده ودقیق پی ریزی مینمایند مگر این که اعتماد کامل اقای حکمتیار با مسولین ترک بر اساس روابط قبلی وزمانی باشد که هنوز چهره ای واقعی این سیاست مدار همیشه بازنده کاملا افشا نشده بودحال که همه اورا شناخته اند واز جایگاهی مجاهد بودن ورهبریت جهادی به یک نشنلیزم قومی تبدیل شده است دیگر کسی به او به حیث یک رهبر مسلمان نمی بیند وقتی روابط بعض کشور ها با روسیه نزدیک است وحکمتیار هنوز هم نمیداند روسها از افغانستان خارج شده وتجاوز روسها دیگر پایان یافته وبجای روس ۴۶ کشور دیگر بساط اشغال را بنا نهاده وگسترده اند هنوز مانند گذشته روس ستیز ودشمن روس است با این بیانات بی مورد ومیان خالی نمیشود اعتبار سابق خودرا در نزد افراد وکشور های واقع بین حفظ نماید از سوی دیگراو نمیتواند همان دو چهره داشتن هنگام قبلی را حفظ نمایدازین رو عجب نیست که کشور سعودی با وجود نزدیکی مواضعش با بیانات حکمتیار ویا بر عکس نزدیکی اظهارات حکمتیار با موقف های سعودی ها ورفتار اسیر مابانه ای حکمتیار برای کشور های خلیج سفرش در تر کیه انها را غضب ناک وحکمتیار را مغضوب علیه ساخته باشد ویا نه این است ونه ان دیگرهمه کار طبق برنامه پیش رفته و جناب حکنیار مانند همیشه از متشکل شدن به اشکال مختلف یک بار دیگر استفاده ای ابزاری نموده هم لعل بدست اورده وهم دل یار نرنجانیده او بجای وزیر خارجه تامین روابط تموده وارتباط معاون اول را با ریس ارگ تامین وبه وظیفه ای محوله خوب رسیده است وجایگاه خودرا نزد غنی پدر واربابش بهبود بخشیده اند والله اعلم بالصواب
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است