اعلام نگرانی ایتالیا از رسمیت قدس به پایتخت اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142754 منبع: پرینت

الجلینو الفانو وزیرخارجه ایتالیااز تصمیم یکجانبه دونالد ترامپ مبنی بر برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش شبکه خبری دولتی 'رای نیوز 24'، در پی تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر برسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل، وزیر خارجه ایتالیا ضمن ابراز نگرانی اعلام کرد: نمی توان از راه حل 2 دولت عقب نشینی کرد.

وی افزود: ما با نگرانی بسیار به تمامی رویدادها و تصمیماتی که به نظر در تضاد با دستور العمل هایی است که جامعه بی المللی از مدت ها پیش، بدون دیدن خط پایان اتخاذ کرده است، می نگریم.

وی تصریح کرد که در دیدار دوجانبه با همتای آمریکایی خود موضع ایتالیا را در این خصوص بیان کرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه در یک سخنرانی، شهر «قدس» را به عنوان پایتخت اسراییل اعلام کند. این اقدام ممکن است به تلاش های نوپای دولت ترامپ در راستای پیشبرد مذاکرات سازش میان اسراییل و فلسطینیان که توسط «جرد کوشنز» داماد و مشاور ارشد او هدایت می شود، آسیب جدی وارد کند.

از سوی دیگر، این اقدام می تواند رضایت حامیان راستگرا و طرفدار اسراییل در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را فراهم کند.

از سال 1995 میلادی که کنگره آمریکا قانونی برای انتقال سفارت این کشور در تل آویو وضع کرد، همه رییسان جمهوری آمریکا هر 6 ماه یک بار اجرای این قانون را به مدت 6 ماه به تعویق انداخته اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است