گشایش دفتر طالبان در کابل بی حرمتی به قربانیان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142758 منبع: پرینت

صلح زمانی خیر است که صدای آن از ماذنه شیطان گوش را نخراشد.

گشايش دفتر سياسی برای طالبان در كابل، امتيازدهی به دشمن و بی حرمتی به خون هزاران قربانی اين سرزمين است. طالبان بعنوان مزدوران استخبارات بيگانه سال ها است كه با پيشبرد جنگ نيابتی پاكستان و ساير قدرت های منطقه، خون هزاران شهروند بی دفاع و همچنان سربازان افغانستان را ريخته اند و می ريزند.

اين گروه مزدور هرگز خود اراده ندارند و بحيث ابزار جنگ نيابتی پاكستان در راستای تامين منافع بيگانه برضد مردم ما استفاده می شوند. هر چند ارگ رياست جمهوری با سياست قوم گرايانه اش تا حال از دشمن تعريف مشخصی ندارد اما خوشبختانه نزد شهروندان افغانستان تعريف دوست و دشمن روشن است. مردم نيک می دانند طالب و داعش هر دو يک پديده واحد اند كه از يک جسم مشترک در دو يخن سر برون كرده اند و برای تطبيق اهداف مشترک قومی و ايدولوژيک می جنگند.

نهاد تشريفاتی شورای صلح كه بعنوان يک پروژه سياسی فعاليت می كند و استقلال عمل ندارد سال ها است اين شورا پول های آمريكايی و انگليسی ها را زير نام تطبيق و تبليغ پروسه صلح ميان خانواده های رهبران جهادی و سران اقوام تقسيم می نمايد. شورای صلح از بدو تاسيس تاكنون هيچگونه نقشی در تامين صلح و امنيت نداشته بلكه تمام تصاميم اين نهاد از سوی ارگ به اشاره خارجی ها صورت می گيرد.

اقدام تازه غير عقلانی و شوكه كننده شورای صلح برای گشايش دفتر سياسی طالبان در كابل بدون هيچ نوع پيش شرطی در واقع مشروعيت بخشيدن به گروه های تروريستی قباحت زدايی از چهره منحوس دشمن (طالب) بستر سازی برایی برگشت طالبان بر قدرت، به حاشيه راندن يک بخش كلان مردم افغانستان از بدنه نظام خواهد بود.

در شرايط كنونی اولویت اصلی برای دولت و مردم افغانستان باید حفظ دستاوردهای یک و نيم دهه پسين، تلاش برای تحکیم دموکراسی، حقوق اساسی، حقوق اقلیت ها، حقوق زنان و آزادی های اساسی باشد، نه چیز دیگر. هر نوع مذاکره و صلحی که ارزش های قانون اساسی و دموكراسی را خدشه دار سازد و دستاوردهای ده سال گذشته را از چنگ ما در آورد صلح نبوده بلکه دشنه ای است که به نام صلح بر قلب این ملت فرو می رود.

صلح زمانی خیر است که صدای آن از ماذنه شیطان گوش را نخراشد. صلح يک جانبه به قيمت قربانی حقوق دیگران نه تنها صلح نيست بلكه به صدا درآوردن آژير يک جنگ داخلی تازه است.

طالب/داعش بعنوان دشمن و قاتل اصلی مردم افغانستان كه خون هزاران انسان بی گناه را با فجيع ترين شيوه های ظالمانه بر زمين ريخته اند هرگز قابل عفو نمی باشند و بايد از راه نظامی سركوب و نابود گردند. تداوم سياست تضرع، دشمن را بيشتر از پيش جسور و تقويت خواهد كرد.

فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دفتر طالبان
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین کجا بی حرمتی قربانیان را پذیرفت که طالب وداعش بپذیرند

>>>   بین المللی مطالعات استراتیژیک
کاسه داغ‌تر از آش نشوید، شب روز از دست ظلم و برتری‌جویی پشتونیزم به داد فریاد آمده اید، نخست کوشش نمایید حد اقل در برابر ظلم که در خانه خود شما(افغانستان) جریان دارد، ایستادگی کنید، بعد در جنگ پیروان ادیان ابراهیمی اشترک کنید. یادمان باشد که نفوس عرب‌ زبانها، قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی آنها از ما افغانستانی/خُراسانی‌ها ده‌ها برابر بیشتر است، بگذارید قضیه خود را خودشان حل کنند. به قول عامیانه بهتر است «ما سر کل خود را باید مداوا کنیم».

>>>   كار نيك هست !!! خداوند ارامى را در كشور ما بياورد!! بخيل ها و اجنت ها را خداوند ذليل نمايد!!

>>>   جناب فطرت، لطفا تنها انتقاد نکنید وراه حل نیز ارائه نمائید، اگربه فطرت پاک خود برگردید، بدور ازگرایشات وتعلقات مذهبی، قومی، سیاسی، حزبی وفکری اگرباطالبان صلح نشود چه شود؟ تمام جمعیت پشتون طالب است، آیاهمه ی نصف جمعیت کشورکشته شوند؟ یااینکه جنگ تا قاف قیامت ادامه یابد؟ امیدوارم که تسلیم این ضرب المثل حکیمانه شوید که جلوضرر هرزمان گرفته شود نفع است، قبل ازریختن خون بیشتر صلح یک کارعاقلانه است والا جنگ تسلسل می یابد. صلح بهترین گزینه وتنها راه حل مناسب، وشورای صلح بهترین کاررا میکند وهرچه برای رسیدن به صلح پول مصرف شود ارزش دارد. متٱسفم که قلم بدستان ما بجای صلح، به ادامه جنگ وخشونت وخونریزی فکرکرده ومینویسند.
باکول

>>>   این سخن اکرام اخپلواک مشاور خاص ریس جمهور و ریس دبیر خانه شورای صلح دولت باساس قومگرایی و قوم اندیشی خپلواک است که در قومگرایی و خیانت بدیگر اقوام کاملا ثابت است و مردم اگاهی ازین خیانت ان دارند کریم خلیلی ریس شورای صلح بخاطر اینکه شهرک حاجی نبی برادر کریم خلیلی کهبر بالای زمین های مربوط وزارت دفاع در تپه اسکارت واقع دارالامان در زمان کرزی ساخته شده و بالای مردم بفروش رسیده مانند شهرک عینو مینه مربوط برادر حامد کرزی که بالای زمین های مربوط وزارت دفاع در قندهار ساخت و ساز گردیده بفروش رسیده است و اخیرا از طرف ریس جمهور غنی برسی شهرک عینو مینه داده شده خلیلی را حراسان کرده کاملا مطیع و فرمانبردار ارف غنی چه که تحت تاثیر و امر مشاور ان در شورای صلح هم گردیده بدون اینکه به اینده کشور و مردم فکر کرده باشد.

>>>   هر چند بسیار خنده آور است که رهبران جهادی از جمله جنرال دوستم را تهدید به محاکمه مبنمایند و از جانب دیگر به پا های طالبان می افتند و التماس میکنند که بیائید در دولت سهیم شوید یا حد اقل در کابل دفتر خود را افتتاح نمائید.
اما زیاد احتمال آن میرود که این کار را توسط خلیلی انجام بدهند تا طالبان در کابل جای پای پیدا کنند باز علاوه بر اینکه توسط طالبان دست و پای خلیلی را بسته و مانند شهید مزاری به قتل رساندند تمام کاسه و کوزه ها را هم به سر خلیلی بشکنانند و باز بگویند که اجل گرفته خودش باعث مرگ خود شد.
البته از اینکه این مردک را با شهید مزاری مقایسه کردم از همه عدالت خواهان معذرت میخواهم .

>>>   اینها شاید دختر های خودرا هم به بد بدهند تا برادران طالب شان از گناه شان بگذرند.

>>>   Dehgaan
یک پارسی‌زبان خُراسانی امروز به دیوار فیس‌بوک خود نوشته بود در حق فلسطینی‌ها ظلم شده. با خود گفتم این آدم ظلم علیه فلسطینی‌ها را میبیند ولی ظلم علیه پارسی زبانان افغانستان را نمی بیند و در ۱۶ سال یکبار لب در برابر ظلم پشتونیزم نگشود.

>>>   کار خوب است اما فکر نمی کنم که فتنه ها اجازه بدهند. خون ريزي ها مردم افغانستان در قدم اول بدست آنان‌شده که امروز بلند منزل دارند و در قدرت هستند ودر عيش ونوش زندگی می کنند. بدبختی اين است که بعضی ها در يک چشم کور هستند و واقعات واقعی تاريخ را اغفال ميکنند. اگر حساب شود ممکن ايشان در قدم اول جنايتکاران تاريخ افغانستان قرار بگيرند.

>>>   کار خوب است اما فکر نمی کنم که فتنه ها اجازه بدهند. خون ريزي ها مردم افغانستان در قدم اول بدست آنان‌شده که امروز بلند منزل دارند و در قدرت هستند ودر عيش ونوش زندگی می کنند. بدبختی اين است که بعضی ها در يک چشم کور هستند و واقعات واقعی تاريخ را اغفال ميکنند. اگر حساب شود ممکن ايشان در قدم اول جنايتکاران تاريخ افغانستان قرار بگيرند.

>>>   جای اصلی شما ایالت پختونخوا پاکستان و اطراف مغاره های کوه سلیمان است۰ بفرمائید گند تانرا گم کنید۰

>>>   طالبان موجودات نیمه وحشی هستند که مغز آنها تا حال آنقدر انکشاف نکرده تا به همزیستی مسالمت آمیز، احترام ارزش های متقابل، و مدنیت امروزی باور داشته باشند، پس چگونه با این مخلوقات صلح میکنند؟؟؟

>>>   این اوغان های حاکم در ارگ گلبیددین را که آوردند در کجا صلح شد که حالا برای طالبان وحشی در کابل دفتر باز کنند؟
این فعالیت های ناکام از طرف ارگ قبیله همه در جهت تقویت موقعیت سیاسی گروهک های قبیلوی اوغان و فاشیستک های حاکم در ارگ کوشش میشوند۰
درین جنگ قدرت بین ارگ و بقیه اقوام کشور بهتر است غیر پشتونها یا غیر اوغانها استفاده نشوند.
مردم غیر اوغان هوشیار و باهم متحد باشید و منافع بزرگ مشترک خود را فراموش نکنید ورنه یکی یکی جدا جدا بدست این شیاد ها و نامرد های تاریخ زبون و بی هویت شده نابود میشوید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است