بازداشت یک افغانستانی به جرم قاچاق انسان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142789 منبع: پرینت

پولیس آلمان یک مرد افغانستانی را به ظن قاچاق مرگبار انسان بازداشت کرد.

قاچاقبر افغانستانی که از طریق یونان خود را به آلمان رسانیده، پناهنده سیاسی گرفته است.

مقامات آلمان از بازداشت یک تبعه افغانستان به اتهام قاچاق انسان خبر دادند. این مرد مظنون است که مهاجران را از طریق دریا از ترکیه به یونان می فرستاده و باعث غرق شدن و جان باختن چندین تن گردیده است.

پولیس و دادستانی شهر اوسنابروک آلمان در اعلامیه ای مشترک روز سه شنبه گفتند که باور بر آن است که این مرد مسول بارگیری یک کشتی قاچاقبران انسان بوده که 90 پناهجو در آن سوار بودند و به خاطر آب و هوای بد دریا در جنوری سال 2016 غرق شد.

پولیس و دادستانی آلمان گفتند که از مجموع مسافران این کشتی فقط 24 تن نجات داده شدند. گارد ساحلی یونان 35 جسد را از دریا گرفت و بقیه اجساد تا حالا مفقود هستند.

آلمان که یکی از کشورهای مقصد مهاجران می باشد، تاکنون شماری را به اتهام قاچاق انسان محاکمه کرده است. در اعلامیه مشترک ارگان های اجرایی و عدلی آلمان نامی از این فرد مظنون بازداشت شده گرفته نشده است فقط گفته شده که این مرد در شهر اوسنابروک آلمان بازداشت شده است.

خود این مرد که نیز با مهاجران کشتی غرق شده نجات داده شده بود به مقامات آلمانی گفته اند که این مرد سپس خودش را به مقامات یونان پناهجو معرفی کرده و یک ماه بعد به آلمان آمده و درخواست پناهندگی داده است. (نام او هنوز افشا نشده است)

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   خودش هم مثل همه سوار کشتی بود تقصیرش چی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است