مسلمانان نمی گذارند قدس پایتخت اسراییل شود
ما فیصله آمریکا را درمورد بیت المقدس شدیدا رد می کنیم و این را تجاوز بی موجب بر سر عنعنات و بر سر عقیده و عقاید مسلمان ها می دانیم. آمریکا حاکم عالم بشریت نیست. مسلمان ها اینقدر بی غیرت نیستند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۶    ۱۳۹۶/۹/۱۶ کد خبر: 142802 منبع: پرینت

شماری از رهبران جهادی کشور موضع گیری خود را در واکنش به اوضاع جاری در کشور بیان کردند.
گفتنی است که در مراسمی جداگانه عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی نیز در خصوص مسایلی همچون انتخابات، گسترش فساد در ادارات کشور و نیز مساله به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل موضع گیری خود را بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حضرت صبغت الله مجددی رییس جمهور پیشین و رهبر جهادی، امروز پنجشنبه 16 قوس 1396 در یک نشست خبری می گوید: آمریکا حق نداشت که بیت المقدس را پایتخت اسراییل کند. ما این را شدیدا رد می کنیم و این را تجاوز بی موجب بر سر عنعنات و بر سر عقیده و عقاید مسلمان ها می دانیم. آمریکا حاکم عالم اسلام نیست. آمریکا حاکم عالم بشریت نیست. این تجاوز آمریکا و این بی پروایی اینها که می خواهند بیت المقدس را مرکز حکومت اسراییل بگردانند از قدرت آنها بیرون است.

وی افزود: آمریکا این را بداند که مسلمان ها اینقدر بی غیرت نیستند. مسلمانان توانستند که در برابر ابرقدرت اتحاد شوروی اعلان جهاد کنند و پیروز شوند. حالا هم مسلمان ها اجازه نمی دهند که بیت المقدس پایتخت اسراییل شود.

مجددی گفت: حکومت، مردم و ملت افغانستان به اتفاق آرا رد می کنند که بیت المقدس هیچگاه نمی تواند پایتخت اسراییل شود. ما مسلمان ها تا قطره آخر خون خود برای این موضوع ایستاد هستیم.

مجددی بیان کرد: حکومت و جریان های سیاسی با یکدیگر تفاهم ندارند و این حالت حمایت خارجی به تکیه گاه حکومت تبدیل شده است و از سوی دیگر دشمنان نیز با راه اندازی عملیات انتحاری در مساجد و حمله به تجمعات به اختلافات دامن می زنند و ملت و دولت را تضعیف می کنند.

رییس جمهور سابق کشور، فقر و بیکاری را در کنار مساله بازگشت کنندگان و بیجاشدگان داخلی در فصل سرما نگران کننده خواند و اظهار کرد: این مساله و در کنار آن روشن نبودن چشم اندازی از انتخابات پارلمانی و روشن نبودن هیچ نشانه امیدوار کننده از آمادگی کمیسیون انتخابات برای برگزاری آن نه تنها به مشروعیت نظام صدمه می زند که حکومت را نیز بشدت ضعیف می کند.

رهبر شورای احزاب با ابراز نگرانی از اوضاع جاری در کشور اظهار کرد: از نظر شورای احزاب، وحدت ملی اصل اساسی است که همه باید به آن التزام صادقانه داشته باشند و از حکومت و جریان های سیاسی می خواهیم که در موضع گیری هایشان منافع و وحدت ملی را فراموش نکنند.

وی خطاب به حکومت نیز بیان کرده است که حکومت باید با جریان های سیاسی از در تفاهم وارد شده و آنان را در مسایل بزرگ ملی شریک کند چراکه تضعیف احزاب و جریان ها به نفع ملت و کشور نیست.

مجددی در واکنش به قانون شکنی و اقدامات فراقانونی حکومت گفت: اجرا و عمل به قانون از وظایف اساسی حکومت است که متاسفانه با ازدیاد نقض قوانین نافذه کشور حکومت روز به روز اعتبار خود را از دست می دهد؛ از حکومت می خواهیم که اجراییات خود را مطابق قوانین نافذه کشور کند و جریان های سیاسی نیز قوانین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رییس جمهور سابق، ضمن هشدار از صدمه زدن به اعتماد عمومی در دخالت حکومت در امورات کمیسیون انتخابات گفت: عزل و نصب کمیشنران کمیسیون انتخابات باید بر اساس قانون صورت بگیرد و هرگونه اقدام فراقانونی حکومت نسبت به کمیسیون انتخابات اعتماد عمومی به جریان انتخابات را صدمه می ز ند.

وی بدون اشاره مستقیم به نشست سیاسیون مخالف حکومت در قندهار نیز اظهار کرد: دیدگاه های و مواضع سیاسی همه جرایان های سیاسی قابل احترام است و هر جیان می تواند موقف خود را اعلام کند اما برای رسیدن به راه حل قابل قبول ضرورت است که جریان ها با یکدیگر گفتگو کنند و نسبت به مسایل عمده ملی از موضع گیری های تشنج زا و پراکنده که نتیجه ای جز نگرانی مردم ندارد، دوری کنند.

مجددی افزود: همه جریان های سیاسی شایسته است که با یکدیگر وارد گفتگو شوند و به راه حل های سیاسی قابل قبول همه دست یابند و شورای احزاب آمادگی دارد که از این گفتگوها میزبانی کند.

مقام ارشد پیشین کشور بار دیگر از حکومت و کمیسیون انتخابات خواست تا برگزاری انتخابات پارلمانی سال 1397 را جدی بگیرند و هشدار داد که عدم برگزاری آن موجب تضعیف مشروعیت نظام خواهد شد.

وی خبر داد: برای ایجاد شفافیت در انتخابات و نیز جلب اعتماد عمومی تقویت نظارت احزاب بر روند انتخابات امری ضروری است و در این خصوص شورای احزاب طرحی را آماده کرده که آن را در اختیار کمیسیون انتخابات خواهد گذاشت و با رسانه ها نیز شریک خوهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجددی
قدس
نظرات بینندگان:

>>>   .....تو چطور حالا راضی شدی تو قهر کرده بودی که همرای کفار پیمان امنیتی را امضا کنی افتاب از کدام طرف بر امد

>>>   شما مرد هستید اول مشکل خودرا حل سازید بعد مشکل اعراب را

>>>   اگر بیتالمقدس پایتخت اسرایل شد باز چه کنیم.
حضرت صاحب لطف کنید و یک استخاره کنید
پیش از رفتن به سوی خدا با خلق خدا تصفیه حساب کنید و حسابات مالی و مادی و معنوی تنظیم خودرا تصفیه کنید.

>>>   اگر نزدیک بین باشیم یا دوربین در واقعیت مشکل اسرائیل وعرب به ما هیچ ربطی ندارد، اگر از عینک انصاف ببینیم ، این عربها بودند که بد تر از چنگیز در برابر ما عمل کردند وتمدن چندین هزار ساله تاریخی مارا از تهداب ویران کردند، نه یهود ها...حالا هم هیمین شیخ های نیمه وحشی عرب برای ما ترورست اسلامی صادر می کنند، نه کس دیگر.

>>>   Khodadad
توجه مان را به کشور خود و سی میلیون شهروند مظلوم آن معطوف نگهداریم!
نگران جهان اسلام نباشید عزیزان!
جهان اسلام ده ها سال است که شاهد - و در اکثر موارد - عامل اصلی جنایات و رنجی است که بر ما روا داشته می شود.
هیچ ملتی مظلوم تر از ما نیست و هیچ رنجی بزرگ تر از رنج ما وجود ندارد.

این ما ایم که میلیون ها کشته و میلیون ها زخمی داده ایم و میلیون ها انسان سرزمین ما در سراسر عالم آواره و در بدر است. مکه و مدینه نیز پناهگاهمان نشد.
در رابطه به مسایل فرامرزی، بهتر است که میانه رو باشیم.
خداوند مشکلات مردم فلسطین و همه انسان های که دچار مشکل اند، را حل کند.

>>>   بیت‌المقدس من کابل است!

>>>   Wafayee
زیاد احساساتی نشوید دوستان عزیزم، صبغت‌الله مجددی آمادگی دارد که بیت‌المقدس را آزاد کند. ما به فکر کابل باشیم بهتر است.

>>>   حالا مسلمان بودن مردانگی آن را ثابت کردی
بوسف خان از کابل

>>>   لاف ناق نزن اگرمرد بودید اول طالبان مزدور را سرکوب میکردید که خیردنیا واخرت در نابودی این کفار وطن فروش است.

>>>   مقالات و نوشته های پرفسور میمنگی راجع به وحشیانگی و جنایات فرا تصور گل محمد مهمند( جلاد خون آشام نازیسم اوغانی در شمال ) را خوانده بودم، که خواندن و فهمیدنش مو بر اندام هر وجدانی راست میکند.
پرفسور اینجا اما حکایتی از زندان مخوف کمونیست های اوغانی دارد که تصورش دشوار است. "به زندان کشیدن بچه های کوچک و خورد سال بدخشانی و پیرمردان بی سواد و دهقان پیشه های روستایی کنری...، و سلاخی کردن آنها بر سر هیچ "!
با شنیدن این خاطرات و دیدن رویدادهای امروزی، چگونه میتوان باور کرد که" ولقد کرمنا بنی آدم" برای همین آدم امروزی گفته شده باشد؟!
این ویدئو حرف های به گفتن دارد

>>>   Rahimi
من آيا ازينجا با شما هموطنان خود دروغ ميگويم؟ من چه مجبوريت دارم كه دروغ بگويم؟ من ميگويم بيت المقدس براي حتى فلسطينيها به اندازه ملت مظلوم ما مهم تلقي نميشود من كه اينجا دارم ميبينم لبناني فلسطيني و هر قوم و طايفه عرب را كه اگر برايشان از بيت المقدس چيزي بگوي قهقه ميخندند خيال ميكنند ما ابله گير آورديم. خود ما را اگر سيزده چهارده فحش و ناسزا نگويند بايد بيست چهار بار خداي خود شكرگذار باشيم.

>>>   Heart
قرار اولین قبله مسلمانان را پایتخت رسمی اسراییل شناخته شود.
میدانید چرا با وجود ده ها کشور قدرتمند اسلامی، چند ملیارد مسلمان و ... قبله اول مان پایتخت اسراییل میشود؟

>>>   Assad
مسلمانان و کشورهایی اسلامی برای کشتن خود شان سالهاست شیعه سنی می کند و یکدیگر را قتل عام می کند و اینکه افغانستان ما را راه برای بهشت رفتن گروهایی تروریستی ساخته اند پس انتظار نداشته باشید کشورهایی مثل عربستان و دیگر کشورهایی بزرگ اسلامی در مقابل بادار شان آمریکا و اسرائیل چیز گفته بتواند بهتر است اسرائیل همین کار بکند تا بلکه کشورهایی اسلامی دست از فتوا و فتوا بازی بر دارد تا دیگر شاهد این قتل و کشتار برای بهشت رفتن نباشیم

>>>   Assad
اگر نگاه به کشور های اسلامی بی اندازیم بعد متوجه می شویم اگر غرب و کشورهایی پیش رفته ی که اصلاً اسلامی نیست نباشد کشورهایی اسلامی و مسلمانان هیچ چیز از خود ساخته نمیتواند یگ نگاه اگر به افغانستان بی اندازیم بعد متوجه می شویم کسانی که بنام دین مذهب افغانستان را ویران کرد همان کسانی بودن که حالا از پول همین خارجی ها در افغانستان رهبر و رئیس است

>>>   Faiq
مردم شهيد پرور اوغانستان #قدس_شريف پايتخت فلسطين در جايش است، چون آن يك بحث تاريخي جدلي لاينحل است و لا ينحل باقي خواهد ماند. لطفا #طالبان، #افغان_ملت و قبيله گم شده اي يهودي كه #اشرف_غني در راس آن است را دريابيد و در مقابل آن برخيزيد.

>>>   انيس آريايي نژاد
شعور مردم اوغانستان با گوسفندان امرخيل چندان متفاوت نيست

اين همه مردمي كه امروز به دفاع از بيت المقدس به سرك ها ريختند، چرا بخاطر تامين امنيت و زنده ماندن خودشان يك روز عليه حكومت فاشيستي و تك قومي اشترغني احمقزي و ستون پنجم ارگ رياست جمهوري كه زيرنام برادران طالبش مردم را پيهم بخاك و خون ميكشانند، دست به اعتراض نميزنند. آيا وضيعت مردم ما زير حملات انتحاري طالب جنايتكار و همكاران حكومتي شان، بدتر از بيت المقدس و فلسطين نيست؟

>>>   حضرت حان اګر شنګ یک ده هزار دالر رابرای تان نشان دهد باز چطور ؟

>>>   جنگ اسرائيل و فلسطين بر سر سرزمين مقدس، محك خوبي براي گروه هاي در ظاهر اسلامگرا است. خوب است اين جنگ صف هاي مدعيان اسلام و كفر را روشن كند تا ما هم از شر يك تعداد گروه هاي تكفيري بي غم شويم. به جاي اينكه داعش و طالب در افغانستان سرگردان پُشت جنرال دوستم، محقق، استاد عطا نور و در دفاع از «افغانيت و دري افغاني» و شناسنامه بگردند و خون مسلمان هارا در تكيه خانه ها بريزند و بمب را در هواپيماي سياسيون تعبيه كنند، بهتر است بروند در برابر اسرائيل جهاد كنند و «قبله اول مسلمان ها» را از دست يهود و نصارا نجات دهند. اگر اين مدعيان اينجارا ترك نكردند و به جهاد عليه اسرائيل نشتافتند، بدانيد كه اين «گيم» در داخل پروژه ساخته گي است.
عزت زياد
هارون معترف

>>>   یک تعداد رهبران کشور های اسلامی متحد ستراتیژیک اسراییل و امریکا نظیر عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و یک تعداد کشور های دیگر اسلامی بخاطر فریب افکار عامه مردم مسلمان خود محالفت می کنند.
دولت افغانستان و رهبران آن که جیره خوار آمریکا هستند نیز بخاطر افکار عامه مردم با اقدامات ترامپ ظاهرا پیام های مخالفت می فرستند. این در حالیست که اشرف غنی و بی بی گل که دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند ، نه باور به دین اسلام دارند و سالهاست که آنها با فرزندانشان در پشت دیوار ندبه در اورشلیم عبادت کرده اند. روی تصادفی هم نبود که نظر به گزارش اسرائیل تایمز دولت اسرائیل و صهیونیست های واشنگتن برای پیروزی غنی در انتخابات ۲۰۱۴بحیث رئیس جمهور و خانم بی بی گل بحیث بانوی اول افغانستان در محافل سیاسی جهان لابی گری می کردند.
شاید عاقلانه باشد مردم متدین افغانستان در بازی پیچیده ای" جنگ و نفرت مذهبی" که قرنهاست در خاورمیانه بویژه در سر زمین فلسطین و اسراییل جریان دارد و هزاران انسان غافل و متدین کشته شده اند خود را درگیر نکنند.
بدون شک بیت المقدس برای مسلمانان افغانستان مقدس است ولی هیچ چیز مقدس تر از میهن مقدس خود ما نیست که اکنون در جهنم توسط شیاطین طالبی، داعشی، گلبدینی و رژیم مافیای قومی مزدور و جیره خوار یهود و نصارا می سوزد. ازینرو بزرگترین رسالت مسلمانان افغانستان قبل از همه نجات بیت المقدس خود مان از جهنم تروریزم و حامیان سیاسی آنان است.
اگر مردم همین همبستگی که در اعتراض به شناخت بیت المقدس بحیث پایتخت اسرائیل نشان دادند برای نجات میهن مقدس خود انجام بدهند، سر زمین مقدس تان از جهنم تروریزم یهود و نصارا نجات خواهد یافت و آنگاه با دست باز می توانید به کمک فلسطینان مظلوم برسید.

>>>   Amirzada
تحفه عیدی ترامپ به بی بی گل در ارگ کابل

بی بی گل یهودی تبار و اشرف غنی مردم متدین افغانستان را پشت نخود سیاه در بیت المقدس فرستادند و خود برای جشن کرسمس ، تحفه عیدی ترامپ به یهودیان و عیسویان جهان آمادگی می گیرند.
شاید عاقلانه باشد مردم متدین افعانستان بجای ریختن به خیابانهای افعانستان به دنبال ترامپ در کاخ سفید و اسرائیل در بیت المقدس، باید بر سر ارگ کابل ، جاییکه ملکه یهودی تبار و شوهرش بر سر میلیونها انسان مسلمان افغانستان حکومت می کنند، بریزند و سر نوشت خویش را در دست خود بگیرند.

>>>   بیت المقدس ما زادگاه مولانا ست که وضعیت بارگاه و گنبدش مایه شرم و خجلت تاریخی می باشد، اگر ما به تاریخ و هویت و فرهنگ خود ده درصد دغدغه اهل مکه و صدر اسلام را می داشتیم، زادگاه مولانا صاحب قرآن پهلوی اکنون به این وضعیت نمی بود

>>>   محمد اسلم سلیم
خادمین حرمین شریفین و شیوخ عرب همه درپشت پرده با ترامپ موافق اند !
قدس را به ترامپ بخشیده اند !
درتمام توطئه علیه کشور های عربی و بخصوص فلسطینی ها در پشت پرده خادمین حرمین شریفین ، و شیوخ عرب با اسرائیل و امریکا همکار وهم پیمان است.
عراق و لبیا و سوریه نیز توسط هزینه های پرداخته شده اهل سعود و شیوخ عرب به ویرانه مبدل شد.
حالا کشوری مانند کشور ما ومردمش درکجای این معامله ومعادله قرار می گیرند؟

>>>   میرعلم شریفی و پدرش ، چه بزرگ پدری وفرزانه پسری :
من و پدرم در دو خط فکری کاملن متفاوت قرار داریم، او نگران بیت المقدس است و من نگران وردوج بدخشان، گوشته ننگرهار و کوهستانات سر پل هستم.
پدر!
وقتی در خط اول این راهپیمایی از طریق فیسبوک دیدمت خواستم بگویم که من هنوز هم به آرامی این وطن فکر می‌کنم، چون همین عرب ها تمام کشورهای اسلامی را برباد کردند و به افغانستان صادرات عمده شان تروریست، افراطیت و نفاق مذهبی بوده و بس.
از رخنامه میرعلم شریفی

>>>   اگر اسرائیل 50 دانشگاه و 500 مکتب در افغانستان اعمار کند، اسرائیل را به رسمیت خواهم شناخت :-
متن کامل نوشته در صفحه زیرین!

>>>   Frogh
بهترین جهاد همین است برای مردم ما که اول خودشان از نوکری یهود برآیند بعد به سرک ها چیغ بزنند برای فلسطین ، امروز زیادترین کشتار در افغانستان میشود ما ندیدیم یکنفر را که برای ما به سرک ها برآمده باشد ؟ همین حالا نماینده ترمپ بالای شان حکومت میکند زن اسراییلی مادر ملت است مگر این مردم کر و کور هستند که متوجه خودشان نیستند ؟ چرا برای حقوق خودشان به جاده ها نمیبرآیند ؟ چرا خودشان تابع یک یهودی هستند اما برای دیگران گلو پاره میکنند ، این مردم را خدا زده هرکس ازاینها استفاده میکند ، این مردم لایق همین حکومت است ، ملت گوسفندی

>>>   صبغت الله
من از اینجا اعلان میدارم در صورتیکه آمریکا سفارت خود را در بیت المقدس انتقال دهد جهاد خواهم کرد
و با تمام قوت و انرژی در میدان نبرد ایستاده خواهم شد .
شوخی .....
برادر استاد سیاف مریض است
صلاح الدین جان مسولیت سرپرستی وزارت خارجه را دارد
اعضاب دیگر جهادی نیستند
استاد خلیلی در شورای صلح مصروف است
خودم افغانستان را از چنگال روسها به کمک غربی هاو عربها و پاکستانی ها نجات دادم وگل افشان کردم.

بعد از استخاره شما گلهای کشت کردگی مرا دسته کنید
من فلسطین را آزاد میکنم .
من خودم تنها میروم

>>>   ..... رفته و چهار زانو نشستن
در وقت امضا پیمان امنیتی جل حضرت از آب برامد
با بی شرمی چیغ میزد که اگر پیمان امضآ نشود مهاجر میشوم وطن را رها میکنم هههههه

>>>   مجددی در آخر صحبت هایش راجع به خودش هم یک حرف بسیار جالب گفت
<< به عزم توبه سحر گفتم استخاره کنم
<< دلار امریکا از راه رسد چه چاره کنم
نبی جاغوری

>>>   تشویش نکو کسیکه این تصمیم راگرفته ازخود است مخالف نیست مخالف را قبلا شکست دادی

>>>   دزد هم میگوید نمان وصاحب خانه هم میگوید نمان

>>>   به نظر من کار ترامپ خیلی ناشیانه و نپخته بود، حداقل اگر می گفتند اورشلیم پایتخت هر دو کشور اسرائیل و فلسطین باشد ، آنوقت می توانستیم بگوئیم و ادعا کنیم که آقا راه حل دموکراتیک و عادلانه ارایه دادند که نه سیخ بسوزد و نه کباب. به نظر من تنها راه فرونشاندن خشم مسلمانان این است که آقای ترامپکشور فلسطین را هم برسمیت بشناسد و دل مسلمانان و بخصوص فلسطینیان را بدست آورد و امیدوار کند. راه حل فلسطین و اسرائیل استقرار آزادی و دموکراسی و زیستن هردو و یا چندین نژاد و ملت و دین و مذهب زیر چتر قوانین واحد دموکراتیک است و نه رقابت و دعواهای دینی و مذهبی و نژادی. انسانهایی که پدر و مادر و خدای مشترکی دارند، یقیناً می توانند در کنار هم تحت قوانین دموکراتیک واحدی زندگی کنند. وای از این دیکتاتورها و دکانداران ریاکار و فتنه و شر دینی و سیاستمداران آبدوغ خیاری دو ریالی و متعصب و نژاد پرست .
وای

>>>   سفیر آمریکا در کابل فراخوانده شد?
مبنى بر اعلام رسمی خبر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به اورشلیم یا همان بیت المقدس که روزگاری قبله ی مسلمانان جهان بود!

کابل پایتخت قلب آسیا را عين و غنين به دمبک سگ تبديل کردند. نام همان سگ که درجهان نامداراست نام باد و چرس هم است.
آگاهى مرگ داعش در عراق اعلان شد
نقصان داعش بچه تولدى ديگر امريکا- اهل سعود و اسراييل باعث غضب ترامپ شد.
سوگوارن جنازه اش را در پايخت اسراييل ماتم مىگيرند
امريکا: پدر داعش
واهابيان سعود: مادر
اسراييل : کاکا
انگلستان پدر کلان
ملکه الي ضابت: مادر کلان
روسيه: کاکا اندر
اردوغان: ماما اندر
فرانسه : خاله
دولت حاکمان افغان: خوشدامن (مادرزن) يعنى که يتيم و اسيرهاى شان در دامنه کوهاى هندوکش خوش آمديد مى شود.
پاکستان: خوشدامن (پدر زن)
ايران و ضد طالبانان وضد داعشيان : متحدين مرگ داعش
فردوسی » شاهنامه » پادشاهی کی‌کاووس و رفتن او به مازندران » بخش ۲
تو با رستم ایدر جهاندار باش
نگهبان ایران و بیدار باش
فردوسی » شاهنامه » پادشاهی کی‌کاووس و رفتن او به مازندران » بخش ۳
نهادند سر سوی مازندران
به میلاد بسپرد ایران زمین
کلید در گنج و تاج و نگین
بدو گفت گر دشمن آید پدید
ترا تیغ کینه بباید کشید

>>>   صبغت خان این همه بخاطر هجرت شما است که برای پیمان غلامی بااشغالگران هجرت میکردی.
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است