جهان نمی گذارد قدس قربانی هدیه دو رفیق شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142825 منبع: پرینت

تصمیم یک‌جانبه، سیاسی، پرتناقض و تحمیلی رییس جمهور آمریکا مبنی بر هدیه دادن بیت المقدس به اسراییل از هر نقطه نظری که بسنجیم، نه عملی است و نه هـم منطقى.

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر معرفی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل در بیانیه ای آورده است که بیت ‌المقدس برای همۀ ادیان آسمانى ‌که ریشۀ مشترک ابراهیمی دارند، مکان مقدس است و نماد همگرایی و همزیستی ادیان الهی محسوب می‌گردد.

در بیانیه آمده است که تصمیم یک‌جانبه، سیاسی، پرتناقض و تحمیلی رییس جمهور آمریکا مبنی بر هدیه دادن بیت المقدس به اسراییل از هر نقطه نظری که بسنجیم، نه عملی است و نه هـم منطقى چرا که بن‌بست تاریخی صلح را در خاورمیانه، بشدت پیچیده‌ و فضاى عمومى را براى هـمه خطرناک‌‌تر می‌سازد.

مسعود بیان کرده است که گذشته از این‌که رهبران جهان اسلام در چه وضعیتِ نابسامانی بسر می‌برند، اما واقعیت امروزی این است که ملت‌های مسلمان، وجدان جهـانى، احساسات انسانی، نهادهای بین‌المللی، روابط عمومی، قدرت های نرم و ده‌ها پدیدۀ نوظهور پیوسته، هـمه یکسان اجازه نمی‌دهند که باور یک امت بزرگ جهانی و حق یک ملتی که سراسر عمر چندین نسل آن در مبارزه و مقاومت براى حقش سپرى شده است، قربانی هدیه دادن و هدیه گرفتن دو رفیق شفیق، در مغایرت کامل در برابر همۀ اصول و میثاق های پذیرفته شدۀ بین‌المللی و تعهدات جهانی گردد.

وی تاکید می کند که نفس خود اعلام و تصمیم بر اجرایى ساختن آن، جنگ ادیان، تمدن‌ها و تقابل کشورها، بازی‌های خونین را مشتعل‌تر و میزان بی‌ثباتی را بشدت بالا خواهد برد. مسجدالاقصى در بیت‌المقدس بعنوان اولین قبلۀ اسلام، جایگاه حیثیتى برای همۀ مسلمانان جهان دارد و مسوولیت جمعى نهادهای جهـانى است تا بخاطر حفظ اعتبار نورم هـاى بین المللى و حفظ نظم جهان از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل جلوگیری نمایند و اجازه ندهند با اتخاذ چنین سیاست‌هـا، ساحۀ مانور خشونت، افراطی‌گرایی و تروریزم بیش از این وسعت پیدا کند و انسانیت قربانى آن گردد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
بیت المقدس
نظرات بینندگان:

>>>   قبلا عربستان و مصر به تصمیم امریکا چراغ سبز نشان داده بودند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   آمریکا بااین کار تمام جهان اسلام تهدید وازقواحد جهانی سرکشی میکند
اسرایل یهیودی است ماه ازمردم فلستین حمایت خورد را اعلان میکنم زنده باد جهان اسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است