غنی: یک سوم مردم هر شب گرسنه می خوابند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142834 منبع: پرینت

کنفرانس اختتامیه نمایشگاه صنایع ملی با حضور رییس جمهور، روسای بخش خصوصی اتاق صنایع و تجارت و شماری از صنعتکاران کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز شنبه 18 قوس 96 در کنفرانس اختتامیه نمایشگاه صنایع ملی گفت: خاطره بد من این است که چهار بار در ارگ عسل خارجی دیدم و این قابل قبول نیست، امر، خواهش و هدایت این است که تولیدات داخلی را حمایت کنید.

غنی بیان کرد: عسلی که در دایکندی، بدخشان و ننگرهار تولید می شود در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود با مصرف آن نه تنها جیب خواهران و برادرانتان را تقویت می کنید که برای صحت خود شما نیز خوب است.

رییس جمهور در لزوم آمدن تغییر در بخش تجارت اظهار کرد: مساله امنیت حل خواهد شد، موضوع غصب زمین از بین خواهد رفت و آنهایی که منم منم کردند نیز تحت قانون درخواهند آمد اما تا زمانیکه بالانس تجارت تغییر نکند، زندگی مردم تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: فراموش نکنید که یک سوم مردم هر شب گرسنه می خوابند و تا زمانیکه سه قوت نان برای هر فرد در شبانه روز فراهم نباشد، جطور قانون اساسی اینکه هر فرد افغان با افغان دیگر مساوی است، برابر شود!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
اختتامیه صنایع ملی
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم نیست رعیت هم میگیرید
حکومت هم میگیرید

>>>   وقتیکه با کمک پنجا کشور مردم این کشور را سیر نمتوانی پس رها کن
بیست ششسال پیش یک روسیه بود تمام ملت سیر بود احتیاج ارد ومواد خوراکه از پاکستان وایران نبودیم مردم دو دوره عسکری میکردند بسیار به افتخار. فامیلش
از طرف دولت حمایت میشد اگر معادن مارا میبردند به صداقت با مردم قدم میزدند
حالی پنجاه کشور وکیل وزیر را منحیث جاسوس درکشور نماینده تعیین کردهتنها انها سیر استند وخودت هم خبر استی که تنها ارگ نشینها سیر استند
. لعنت وهزار ها لعنت به این دولتیکه مردم ازش راضی نیست وملت در گریز است.

>>>   این مهم نیست ف از همه مهمتر برای ما موضوع فلسطین است ماباید مشکل فلسطینی هارا حل سازیم

>>>   جناب ریس جمهور غنی احمدزی یک سوم نه بلکه ثلث مردم پب ها گرسنه هستند و با فامیل های شان گرسنه میخوابند این جای شرم به دولتمردان کشور است که خودشان و فامیل های شان ده ها نوع خوراک روی دستر خوان شان پهن میشود که با چشک از انها شکم شان سیر میگردد اما مردم بیچاره نان خشک را بدسترخوان ندارند در حالیکه خود هم میدانید و بیان از گرسنگی مردم کشور میکند بفرمایید شما چکاری را بخاطر گرسنه ها انجام داده اید ایا رفع این معضله از دید اسلامی و انسان وظیفه اساسی و اخلاقی و انسانی شما نیست پس از کیست به حرف گفتن نمیشود که رفع مسولیت تانرا کنید نزد خدا و ملت و وجدان مسول درجه اول رسیدگی بمشکل مردم شما منحیث ریس جمهور هستید و نزد شما کارکنان تان جواب ده است .

>>>   افرین!

>>>   دروزارت که فامیل بست در پستهای دولتی بلند جابجا ومقررګردد چه توقع دارید که زراعت افغانستان انکشاف کنند مشاور ارشد پدر معین مالی واداری پسر مشاورین متعدد وزیر از خیشاوندان وفامیل شان که کوچکترین اګاهی از امور دولت داری رانه داشته باشد اطراف این وزیر بی تجربه که توان انرا نه دارد به یک فساد پشه برخورد قانونی کنند ولی هنوز هم فسادپشه ګان را حمایت وارتقا میدهند سپردن بستهای که داران کارمندان برحال از طریق رقابت ازاد جابجا بودند خلاف طرزالعمل سی بی ار وهدایت مقام ریاست جمهوری ودساتیر مکرر شورایملی افغانستان است اماوزیر وداردسته قرار دادی شان مصمم است که افراد وابسته بهخودش را جابجا کنند وافراد باتجربه کنار زند

>>>   Bakhtari
یک مبدا با ارزش یا ( منبع معتبر) که نخواست نامش فاش بشه ، گفته در سال۲۰۱۲ اشرف غنی که به بیماری سرطان معده سردچار شده بود . برای آزمایش پزشکی به یکی از بهترین درمانستان امریکا برای برسی بدنی فرستاده شد . پزشکان بعد از برسی شگفت زده شده و از ریس درمانستان درخواست نمودن تا اجازه آزمایش D N A به پزشکان داده بشه و بعد آزمایش دی ان ای اشرف غنی، پزشکان دریافتن که طرف یک موجود بیگانه و نطفه ی آمیخته از آدم فضایی است .

>>>   Arianfar
فکاهه گویی اشرف غنی احمدزی
اگر نفوس ملک خدا داد را در حدود 35 میلیون نفر تخمین بزنیم، برای رسیدن به خودکفایی، تولید برق کشور باید به 35 گیگاوات یعنی 35000 مگاوات برسد (برای هر میلیون باشنده یک گیگاوات). کشور همسایه تاجیکستان با نفوس 10 میلیون نفر 10 گیگاوات برق تولید دارد و همسایه دیگر ما ایران با داشتن 75 میلیون میلیون نفوس 75 گیگاوات برق تولید می کند. به گونه میانگین برای تولید یک گیگاوات یا یکهزار مگاوات برق به یک میلیارد دالر سرمایه گذاری نیاز است یعنی برای تولید 35 گیگاوات باید 35 میلیارد دالرسرمایه گزاری کنیم.
تولید کنونی ملک خداد داد به دشوار از 0.5 گیگاوات تجاوز می کند که یکی از پایین ترین جایگاه ها در جهان را دارد.
اکنون به یک لشکر کارشناس و رایزن و آگاه و تحلیلگر و شاید هم فالبین و رمال و جنگیر و بخشی نیاز است تا توضیح دهند که جناب ایشان چگونه می خواهند کشور را در چهارسال آینده خودکفا بسازند؟
حال ما از خیر 35 گیگاوات می گذریم، اگر جناب شان لطف بفرمایند و تولید ما را حد اقل دوچند بسازند و به 1 گیگاوات یعنی 1000 مگاوات برسانند، شهکار بزرگی کرده اند. زیرا در یک سده گذشته که چند رژیم داشتیم با همه کش و فش و غر و فش نتوانستند تولید برق را به 1 هزار مگاوات برسانند.

>>>   بيگ صاحب چنين نوشته است:
امروز اشرف غنى احمدزى با چرخبال از ارگ تا فارم زراعتی بادام باغ رفته است و اما ساعت ها جاده های منتهی به بادام باغ برای رفت و آمد بسته بود.

یکی از كاربران فضاي مجازي در واکنش به این اقدام غنى نوشته است:
"چادر را کسی میپوشد که در عقب دیوارهای کانکریتی زندگی میکند و با وجود اینکه واسطه حمل و نقل اش چرخبال است اما جاده های شهر کابل را بدون هیچ دلیلی ساعت ها بروی ترافیک زمینی میبندد"
روستايى

>>>   Beheren
Lale Sahra
از این قسم زندگی کرده برای غنی مرگ بهتر است

>>>   Rokay
بسیار افسوس به حال این ملت که به رفتن ریس جمهور به چرخبال به زمین رفت وآمد نتواند

>>>   Magazine
غنی متعصب است!
این هم سند تقدیم آنهای که فکر میکنند غنی تعصب زبانی و قومی ندارد! شما از خود بپرسید یک فارسی زبان بخارایی معنی واژه پشتو پوهنتون را از کجا میداند که این متعصب بکار برده است؟ بکاربردن واژه پوهنتون در بیرون از کشور آن هم در کشور فارسی زبان مسخره است.
مثلن شخصی به دانشگاه پشاور پاکستان برود و در میان دانش‌آموزان پشتون‌تبار پاکستانی در حین پشتو گپ زدن بجای واژه پوهنتون واژه دانشگاه را بکار ببرد. آیا دانشجوی پشتوزبان پاکستانی معنی دانشگاه را بهتر درک میکند و یا معنی پوهنتون را؟!

پ ن: حرف احمقانه اش که نوشته است «برخی از ولایات دری سخن میگویند». این روانی خوب میداند که اکثریت مردم افغانستان به فارسی گپ میزند و فارسی بلد اند.

>>>   Khalid
از کشفیات مغز متفکر سوم جهان اشرف غنی:

فراموش نکنید که یک سوم مردم هر شب گرسنه می خوابند و تا زمانیکه سه قوت نان برای هر فرد در شبانه روز فراهم نباشد، جطور قانون اساسی اینکه هر فرد افغان با افغان دیگر مساوی است، برابر شود!
خاطره بد من این است که چهار بار در ارگ عسل خارجی دیدم و این قابل قبول نیست، امر، خواهش و هدایت این است که تولیدات داخلی را حمایت کنید.

>>>   غتی کفت: خاطره بد من این است که چهار بار در ارگ عسل خارجی دیدم و این قابل قبول نیست، بسیار خنده دار است دقیقا چهار بار به این باید گفت مغز متفکر که همیشه آمار دقیق می دهد؟؟؟؟؟؟

>>>   مردم افغانستان از دادن رای به این دو رهبری نابکار پشیمان !
مردم شریف کشور از دادن رای به این رهبران کم تجربه در امور دولت داری پشیمان هستند. زیران این رهبران بی برنامه وعده هایی دروغین که در کمپین انتخاباتی به مردم شریف ما داده هستند در قابل رفع فقر، ناداری ، بیکار و بی سرپنایی عملی نکرده اند.
در حالیکه مادۀ ششم قانون اساسی!
دولت به ايجاد يک جامعه مرفه و مترقي بر اساس عدالت اجتماعي، حفظ کرامت انساني، حمايت حقوق بشر، تحقق دموکراسي، تامين وحدت ملي، برابري بين همه اقوام و قبايل و انکشاف متوازن در همه مناطق کشور مکلف مي باشد.
بانبر این شماری از مردم افغانستان در ولایات در گردهمایی آتچه که سیاست انحصار گرایی از سوی رییس جمهور می خوانند اعتراض کرده اند، این معترضان هشدار می دهند که اگر به سیاست انحصار گرایی پایان داده نشود، به اعتراض های گسترده ای دست می زنند و لباس های سفید را می پوشند و به دروازه های ریاست جمهوری سرازیر می شوند.
آنها از رییس جمهور می خواهند تا سرنوشت رایی را که به او داده اند، روشن سازد و نیز صلاحیت های معاون نخستش را به او برگرداند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است