آمریکا و اسراییل، بازی خطرناکی را آغاز کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۵    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142853 منبع: پرینت

امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان، تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل را «بازی خطرناک» توصیف کرد و در خصوص عواقب این تصمیم به آمریکا و اسراییل هشدار داد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان افزود: رییس‌ جمهور آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که بیت‌المقدس پایتخت اسراییل خواهد بود و سفارت آمریکا به این شهر مقدس منتقل می‌شود، این‌ درحالی‌ست که هیچ‌کدام از رؤسای جمهور آمریکا تا کنون جرأت اتخاذ چنین تصمیمی را نداشته‌اند.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان اعلام اخیر ترامپ را «آرزوی دیرینه اسراییل» دانستند و خاطرنشان کرد: تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل از آرزوهای دیرینه رژیم اشغالگر، متجاوز و تروریستی صهیونیستی است، اما در طول تاریخ نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا جرأت اعلام صریح این آرزو را نداشته‌اند. ولی از آنجایی‌که آقای ترامپ انسان بی‌تدبیر و کم‌عقلی است به‌خودش اجازه این اقدام ناشایست را داده است.

مولوی عبدالحمید این تصمیم را «شوم» دانست و گفت: تصمیم ترامپ حادثه‌ای ناگوار، تکان‌دهنده‌ و شوم است، زیرا منطقه سال‌هاست در آتش جنگ و ناامنی می‌سوزد و آمادگی اختلاف و تفرقه‌ی بیشتر را ندارد، بلکه بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت و آرامش دارد.
وی افزود: دولت و کشور آمریکا بدون هیچ توجهی به احساسات و حقوق ملت فلسطین و سایر مسلمانان جهان، در کنار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و با توسل به زور می‌خواهند سرزمین فلسطین را برای همیشه به‌نام خودشان ثبت و ضبط کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه آمریکا و اسراییل را مورد خطاب قرار داد و گفت: بنده از این تریبون نماز جمعه در یکی از کشور اسلامی به آمریکا و اسراییل هشدار می‌دهم که بازی بسیار خطرناکی را آغاز کرده‌اید. شما مسلمانان را وادار می‌کنید که به «جهاد» برخاسته و در مقابل شما بایستند. شما هستید که منطقه را ناامن کرده، صلح و امنیت را به مخاطره می‌اندازید.
وی در ادامه، مخالفت قدرت‌های جهانی با این تصمیم ترامپ را خواستار شدند و افزود: اروپا، روسیه و سایر قدرت‌های جهانی نباید در مقابل این تصمیم بی‌تفاوت باشند.

اسماعیل زهی خاطرنشان کرد: ترامپ می‌خواهد دنیا را تبدیل به میدان جنگ بکند. وقتی قدرت‌هایی که در سازمان ملل و شورای امنیت حضور دارند دنبال تشدید جنگ و درگیری در منطقه هستند، از دیگر گروه‌ها چه انتظاری می‌توان داشت؟

وی گفت: رییس‌جمهور و سایر سیاستمداران آمریکا بدانند که این تصمیم ترامپ سبب وحدت، انسجام و بیداری جهان اسلام خواهد شد. امت اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود، زیرا دشمنان اسلام می‌خواهند قبله اول مسلمانان را برای همیشه تصاحب کرده و عبادتگاه خودشان را در آنجا بنا کنند؛ در این‌صورت در بیت‌المقدس دیگر جایی برای مسلمانان نخواهد بود که در آنجا به عبادت و نیایش بپردازند. اگر مسلمانان در مقابل دشمنان‌شان ید واحد نباشند قبله اول را از دست خواهند داد.

مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند. ایران و عربستان باید اختلافات خودشان را کنار بگذارند. تمام کشورهای اسلامی اعم از عربی و غیرعربی باید اختلافات جغرافیایی، سیاسی و سایر اختلافات منفعت‌طلبانه را کنار بگذارند و متوجه باشند که دشمنان از اختلافات موجود سوءاستفاده کرده و در راستای منافع خودشان بهره‌برداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر دولت‌ها و کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا و اسراییل با هم متحد نشوند، ملت‌های اسلامی حتماَ در مقابل آنان متحد شده و خواهند ایستاد. سران کشورهای اسلامی بدانند که این خواسته‌ی ملت‌هاست که برای مقابله با دشمنان با یکدیگر متحد شوند تا مسلمانان از این بیشتر شاهد ضربه‌خوردن به احساسات و اعتقادات‌شان نباشند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قدس
زاهدان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است