سرزمین حنظله‌ بزرگ را دریابید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۶/۹/۱۹ کد خبر: 142884 منبع: پرینت

بادغیس یکی از محروم ترین ولایات کشور است. این ولایت با وصف پیشینه‌ ی تاریخی و افتخارات فرهنگی فراوانی که دارد همواره مورد بی‌ مهری حکومت‌ های مرکزی قرار داشته و به کمترین امکانات رفاهی دست نیافته است.

راه‌ که یکی از عوامل مهم توسعه‌ ی شهری و ولایتی به حساب می‌ آید؛ ولایت بادغیس از داشتن آن محروم است. سال‌ ها قبل قرار بود که سرک حلقه‌ ای کشور تکمیل گردد و ولایات و از جمله ولایت بادغیس را در مسیر خود به دیگر شهرها متصل کند اما به دلایل مشخص سیاسی، حکومت مرکزی نخواست که سرک حلقه‌ ای تکمیل گردد.

حالا با وصف آنکه بانک توسعه‌ ی آسیایی برای تکمیل سرک حلقه‌ ای افغانستان مبلغ 150 میلیون دالر را تصویب کرده با آن‌ هم اگر حکومت مرکزی به تبعیض و دوگانگی در قسمت برخی از ولایات نقطه‌ ی پایان نگذارد بعید به نظر می‌ رسد که سرک حلقه‌ ای تکمیل گردد.

از طرف دیگر مردم بادغیس معتقدند که این ولایت دارای افراد متخصص و کدر ورزیده‌‌ ی بومی است اما دولت مرکزی بدون استخدام این افراد، همواره کسانی را از بیرون از ولایت بادغیس به ادارات این ولایت می‌ گمارد که احساس تعلق لازم را نسبت به مردم و سرنوشت آنان ندارند. تا کنون یکی از مسایل مشکل‌ ساز در جامعه‌ ی ما برخورد دوگانه و تبعیض‌ آمیز حکومت‌ های مرکزی درباره‌ ی مردم برخی از ولایات بوده است. بی‌ گمان تا به تبعیضات سیستماتیک نقطه‌ ی پایان گذاشته نشود و دولت در جهت رشد متوازن تلاش نکند انتظار نمی‌ رود که اوضاع بهبود یابد.


بادغیس راه توسعه شهری حکومت



حسینی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بادغیس
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است