افغانستان افتخار مقام شاه دزدی جهانی را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142943 منبع: پرینت

این دزدی جا دارد که تلاش صورت گیرد تا بنام افغانستان در کتاب رکورد گینس ثبت گردد تا باشد که افغانستان افتخار مقام شاه دزدی جهانی را برای اولین بار در تاریخ بشریت با خود داشته باشد!

باور اش مشکل است اما راست است که تنها در یک اداره افغانستان ( ریاست برشنا ) از کمک چهار میلیارد دالری جامعه جهانی سه میلیارد دالری آن دزدی گردیده است، دزدان چنان ماهر بوده اند که اکنون متخصصین داخلی و خارجی نمی توانند رد پای دزدان را پیدا کنند واقعا پیش دزدان افغانی مافیای ایتالیایی سر هم خارش کرده نمی توانند در اینکه سه میلیارد دالر در اداره برشنا دزدی گردیده است کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری افغانستان ( میک ) و اداره سرمفتش ایالات متحده آمریکا هم نظر هستند ولی در اینکه چه کس و یا کسانی و چه گونه این مقدار پول را دزدیده اند هیج کسی در این زمینه چیزی نمی داند.

حالا اداره برشنا تنها پاسخگوی 183 میلیون دالر است در اینکه باقی پول که در حدود سه هزار و هشت صد و هفده میلیون دالر کجا رفته است نه اسناد وجود دارد و نه هم کسی پاسخگوی آن است.

خوب به یاد دارم که رییس جمهور در حمل سال 1395 خورشیدی گفته بود که من امسال به مردم افغانستان دو وعده می‌ دهم:

اول: تولید برق را در یک سال مطابق صد سال گذشته می رسانم.

دوم: سال 1395 را تبدیل به سال مبارزه علیه فساد اداری می کنم.

اکنون که با گذشت زمان نه وضعیت برق بهتر شده است و نه هم مبارزه با فساد اداری صورت گرفته است نمی دانم رییس جمهور در برابر وعده های که برای مردم داده بود چه جواب می دهد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
وعده
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید سروی کند تا درداخل نظام طی این پانزده سال شاه دزد ترین فرد یا مقام کی است

>>>   به گردانندگان محترم افغان پیپر پیشنهاد مینمایم تا سهمی در شناسائی مفسد ترین فرد گرفته واز طریق براه اندازی یک سروی معلوم نمایند که دزد ترین مقام حکومت دز طی این پانزده سال چی کسی بوده ؟
تا با گرد آوری نظرات واسنادیکه در نزد کسان موجود باشد آن فرد شناخته شود وحکومت باید یک مدال به سینه اش ببندد
ر

>>>   جامعه جهانی هنگامی که در سال دو هزار و دو پا در افغانستان گذاشتند، تمام مصارف و دخل و خرچ شخصی آنها و همچنان تمام مصارف بودجه عادی و انکشافی افغانستان، نظر به معیار ها و قیمت ها و مصارف تمام شد در کشور های اروپایی و آسیایی در نظر گرفته شده بود و بودجه آن نیز به همان معیار ها تخصیص داده شده بود.
در حالی که مصارف این پروژه ها از یک طرف نظر به نرخ و نوا در منطقه ارزان بود و از طرف دیگر با سپردن این قرار داد ها به چندین دست ازقیمت و کیفیت آن کاسته شده و در نتیجه مقدار اکثر بودجه تخصیص داده شده، خورد و برد و حیف و میل شد.
حالا یا تفتیش جامعه بین المللی با گرفتن رشوه، یک تعداد محدود پروژه ها را مورد سؤ استفاده قلمداد میکند و از قلمداد کردن اکثریت آن به سؤ استفاده طرفه میرود و یا هم اشخاصی که این سؤ استفاده ها را کرده اند، انواع و اقسام اسناد، منجمله آن که قرار دادی گریخته و یا به طالبان تسلیم شده بود و غیره دلایل، خود را از سؤ استفاده مبرا تلقی میکنند.

>>>   گفته بود که امسال که سال ۱۳۹۵ باشد در داخل کشور از منابع خود چهار صد میگا وات برق تولید میکنم من در همان لحظ با چند نفر دوستان نشسته بودیماین حرف ریُس صاحب جمهور را خود شنیدم ، من گفتم به ریس صاحب جمهور این رقم را غلط گزارش داده اند شاید همین چهل میگاوات باشد. لهذا خدا یار جان همین وزیر ا و معینک های جوان . اگر کار ها طوریکه به همین منوال ادامه دارد انجام شود نه چرگی است و نه پیرگی ! همه حرف های فریبنده و دروغ ادامه خواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است