حکمتیار: از حق لوی پکتیا دفاع می کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142948 منبع: پرینت

سهم هر قوم بزرگ لوی پکتیا باید بیش از ولایت های دایکندی، بامیان و پنجشیر باشد.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی روز یکشنبه 19 قوس 96 در سخنرانی خود در خوست گفته است که اگر حزب اسلامى و طالبان موقف یکسان داشته باشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابرشان بیاستد.

حکمتیار بیان کرده است که حق لوی پکتیا باید از ولایت‌های کوچک مثل بامیان، دایکندی و پنجشیر بیشتر باشد و بر دفاع از این حق اطمینان داده است.

بگفته وی، به این دلیل که بنیانگذار شبکه حقانی (جلال الدین حقانی) از قوم زدران است، این قوم بدون وزیر، والی، سفیر، قوماندان قول اردو و فرقه مانده است و سهم آنان در حکومت معلوم نیست.

رهبر حزب اسلامی درخصوص کمیسیون های انتخاباتی نیز اظهار کرده است که هرچند این کمیسیون ها مانند شرکت های سهامی شده اند اما نباید اعضای آنها تغییر کند چراکه سبب تعویق انتخابات می شود و برای پایان بحران کنونی انتخابات شفاف و به موقع لازم است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
خوست
نظرات بینندگان:

>>>   این جاسوس پاکستانئ تمام روز مصروف تفرقه اندازی قومی است

>>>   Baraki
حکمتیار به عنوان مامور تکمیل نمودن پروژه ناتمام آى اس آى به کابل فرستاده شده است، تا با دامن زدن نفاق ملى، ودرگیری هاى تنظیمى، افغانستان را یک بار دیگر به گذشته بكشاند
و در بين مردم متدین و نجیب شریف پنجشیر و باميان تخم نفاق را بكارد
جاسوس كه سالها آله دست پاکستان بود
و سالها انتحار و انفجار را راه اندازي ميكرد صدها تن از بین رفت به دستور اين خائين و حالی آمده در پی تفرقه اندازی هست در بين مردم با غرور پنجشير و باميان

>>>   شخصا نمی دانم که "لوی" در نظام اداری افغانستان به چگونه ولایتی، گفته می شود. آیا تعداد جمعیت، یک ولایت را لوی می سازد یا مساحت؟
من هیچگاه ترکیب "لوی هرات" را نشنیده ام در حالی که این ولایت هم مساحت بزرگتر از مثلا، قندهار دارد و هم نفوس بیشتر. نفوس غزنی، تقریبا سه برابر نفوس پکتیا است و مساحتش حدود هفت برابر مساحت پکتیا. یا بدخشان را درنظر بگیرید که یکی از بزرگترین و پر نفوس ترین ولایت های افغانستان است. آیا شما هیچگاه لوی غزنی و یا لوی بدخشان شنیده اید؟

>>>   از حق لوی پکتیا خوشان بهتر از تو دفاع میکنند درتمام حکومات لئوی پکتیا چندین وزیر داشته اند
تو اصلا از لوی پاکستان دفاع میکنی

>>>   یعنی بتو رای بدهند؟؟

>>>   ولا ديگر شرم است تا يك وقت ما شاهد ده تا پانزده وزير از همين پكتيا و پكتيكا و خوست بوديم و در همين چند سال اخير ده تا پانزده وزير از يك ولسوالى محدود پينجشير بوديم وهستيم چقدر جفا و خيانت به حق أين ملت روا ميدانيد اگر به حساب مساحت باشد نورستان از بسيارى ولايت ها كرده بزركتر است وزير خو هيچ نداشته وندارد ريس و معين هم كسى مقرر نميكند و اگر مقرر شود يك زور دار تفنگدار انرا برطرف و به عِوَض ان أقارب خود را مقرر ميكنند و اگر به سويه مدير ، مامور ، ضابط ، دگروال و جنرال خو يافت نميشوداگر شود يافت به أين ان تاپه زده ميشود اگر عز رفتن به نورستان را كنيد اولا سرك ندارد دوم به صدها مشكل روزمره دچار هستند نا برق و كليمه برق برأى انها جديد است به ولا كه همه وجدانها در كابل مرده است

>>>   گلبیدین چکاره سر پیاز کون پیاز که از پکتیا دفاع کند ایا مردم پکتیا از خود مشران ندارد که یک .... از مردم با غیرت با شعور پاکتیا نمایندگی کند خودش از ولسوالی امام صاحب قندوز چون دربین مردم قندوز اعتبار خودرا از دست داده حالا به خوست رفته تا برای خود با چنین سخنان خاینانه نفرت انگیز جای پای پیدا کند وابروی مردم خوست پکتیا را بد سازد ام مردم خوست و جامعه مدنی سران قوم با این چهره کثیف اشنا هستند انتقعاد و واکنش های شانرا بر ضد سخنان جاسوس پاکستان گلبدین حکمتیار بیان کرده اند و قبل ازسخنرانی حکمتیار سران قوم رهبران جهادی و جامعه مدنی ولایان جنوبی پاکتیا و پکتیا و خوست طی یک کاروان بزرگ به مزار رفته بودند همبستکی و همکاری شانرا از جناب عطامحمد نور والی وریس اجرایی جمعیت اسلام افغانستان بیان کرده بودندو همبستگی شانرا از برنامههای اقای نور رسما اظهار و بیان داشته اند .

>>>   همین بی اتفاقی بین ارایش گر و نور صا حب با عث پشزفت ارگ راست جمهوری و قو می گرای اتمر و حکمتیار می شود

>>>   يك كسي را در قريه نميماندند، او توقع داشت كه اسپش را در خانه ملك قريه ببرند. بحيث يك تسليمي قدرت زياد از خود نشان ميدهد. نميماند كه دولت از بين برود. غني و اتمر چقدر از اين فداكاري بخود ميبالند. از حقوق ولا يأتِ دفاع ميكند. سوْال در اينجاست كه از كي حق انهارا ميگيرد. مگر خپلواك يكي از جمله پنج نفري نيست كه در افغانستان حكومت ميكند.مانع تقلب در انتخابات ميشود. مگر غني به تقلب ريس جمهور نشد. هميشه مينالد كه او در قدرت نيست و رقيبهاي سياسي اش قدرت دارند.آيا فاروق وردك، خرم، ارغنديوال، داودزي، خان محمد، جمعه خان همدرد، قاضي وقاد و ده ها والي، ولسوال، قوماندان امنيه وكيل و سناتور از حزب اسلامي نيستند. يا اينكه هدفش از ما شخص خودش و شهزاده عبدالرحمن جان است. از كدام پول فعلن زندگي ميكند. قدرت فعلن در دست كيست؟ از ٢٠٠١ تا ٢٠١٤ قدرت بدست كي بود؟ مشكل حكمتيار تنها چند وزيري از اقوام ديگر است. چند وزير بي صلاحيت از اقوام ديگر خواب را از چشمانش پرانده و باينخاطر هذيان ميگويد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است