ترامپ امنیت جهانی را به چالش می کشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۶/۹/۲۰ کد خبر: 142963 منبع: پرینت

خودسری های ترامپ امنیت جهانی را به چالش می کشد. تصمیم اخیر ترامپ در پیوند به مساله بیت المقدس در حمایت از دولت صهیونیستی، نگرانی های جهانی را بوجود آورد. این اقدام می تواند تبعات آتی را به دنبال داشته باشد از جمله:

• بسیاری از کشورهای اسلامی به روابط دیپلماتیک با آمریکا پایان خواهند داد.
• ملت فلسطین مانند گذشته در دفاع از سرزمین خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و جنگ موجود میان حماس و اسراییل گرمتر خواهد شد.
• دشمنی تاریخی پیروان سه دین توحیدی دوباره متولد خواهد شد و تفسیرهای دینی به این موضوع رنگ و بوی تازه ای خواهد بخشید.
• بحث به ظاهر متروک جنگ تمدن های هانتنگتن آسمان محیط های اکادمیک را فرا خواهد گرفت.
• گروه های تروریستی در خاورمیانه که در پی منافع خودشان هستند با استفاده از شرایط پیش آمده بهانه و مشروعیتی برای جنگ در این منطقه بدست خواهند آورد.
• سایر جنبش های اعتدالی و افراطی اسلامی منهای جریان های اسلامی خاورمیانه درتمامی جهان این قضیه دینی و حیثیتی را جدی خواهند گرفت.
• کشورهای غیر اسلامی ذی نفع در این منطقه و کشورهایی که در سطح جهانی با آمریکا مشکل دارند به مخالفت مستقیم و غیر مستقیم شان با آمریکا ادامه خواهند داد و از این موضوع به عنوان اهرم فشار علیه آمریکا استفاده خواهند کرد. این تنش تازه جهانی راه های ناهموار به صحنه آمدن نیرومند رقبای بالقوه آمریکا را هموار خواهد ساخت که در نتیجه امنیت جهانی به بن بست خواهد رفت.

اینکه چه کسی برنده و بازنده این بازی خواهد شد برای مردم جهان مساله ای نیست؛ چیزی که مردم نگران آن هستند امنیت آینده خاورمیانه و جهان است. در چنین وضعیتی مسوولیت سازمان ملل متحد است که از هر طریقِ ممکن جلوِ این تنشِ پیش آمده را بگیرد و به نگرانی جهانی نقطه پایان بگذارد.

محقق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیت المقدس
آمریکا
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است