کاخ سفید: فلسطینیان فرصت را از دست می‌دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۶/۹/۲۱ کد خبر: 142991 منبع: پرینت

کاخ سفید در واکنش به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین به عدم‌استقبال از معاون رییس‌جمهور آمریکا اظهار داشت که فلسطینیان با این کار فرصت را برای رایزنی درباره آینده منطقه از دست می‌دهند.

به گزارش «روسیاالیوم»، «جارود آجین» سخنگوی «مایک پنس» معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا از این موضوع، که تشکیلات خودگردان فلسطین از پنس در جریان سفر به منطقه استقبال نخواهد کرد، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت که فلسطینیان با این کار، فرصت را برای رایزنی درباره آینده منطقه از دست می‌دهند.

سخنگوی معاون «دونالد ترامپ» افزود: به‌رغم مخالفت فلسطینیان با استقبال از مایک پنس، دولت آمریکا «همچنان بدون هیچ مانعی به تلاش‌هایش برای کمک به تحقق صلح بین اسراییلی‌ها و فلسطینیان ادامه می‌دهد و تیم صلح ما مجدانه برای تدوین نقشه‌ای (برای راه) تلاش می‌کند».

به‌رغم هشدارهای اخیر کاخ سفید، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین 2 روز پیش اعلام کرد که «محمود عباس» رییس این تشکیلات با مایک پنس در رام‌الله دیدار نخواهد کرد.

«مجدی الخالدی» مشاور ریاست تشکیلات خودگردان در امور دیپلماتیک در گفتگو با رادیو صدای فلسطین، گفت: «هرگز دیداری با پنس انجام نخواهد شد. موضوع‌، مهم‌‌تر و بزرگ‌تر از یک دیدار است؛ چرا که امریکا با تصمیمات خود درباره قدس از خطوط قرمز که نباید نقض می‌شد، عبور کرده است».

قرار است مایک پنس در روزهای 16 و 17 دسامبر به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و در پارلمان اسراییل (کنست) سخنرانی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است