ابراهیمی: منافع ملی خط سرخ مردم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۹/۲۱ کد خبر: 143013 منبع: پرینت

سیاستمداران در سخنان‌شان واژه‌‌هایی را بیان نکنند که باعث تنش‌های قومی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایند‌گان در نشست روز دوشنبه 20 قوس 96 این مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رهبر حزب اسلامی در ولایت خوست گفته است که سیاسیون باید منافع ملی کشور که از هر بعد آسیب پذیر است را در نظر بگیرند و منافع ملی خط سرخ مردم است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشور از ناحیه تنش های قومی صدمه های زیادی را متقبل شده است اظهار کرده است که سیاسیون نباید مسایل قومی و نفاق افکنانه را که سبب ادامه بحران در کشور می شود، مطرح کنند.

گلبدین حکمتیار روز یکشنبه 19 قوس 96، در میان هوادارن خود در ولایت خوست گفته بود که تنها نفوس ولسوالی زدران این ولایت بیشتر از نفوس ولایت های کوچکی مانند بامیان، دایکندی و پنجشیر است اما باشندگان پکتیا به این دلیل که بنیانگذار گروه حقانی از این قوم است از حضور در قدرت محروم شده اند. حکمتیار به باشندگان پکتیا اطمینان داده است که از حق آنان دفاع خواهد کرد.

گفتنی است علاوه بر رییس مجلس نمایندگان که سابقه حزب اسلامی نیز دارد، برخی دیگر از اعضای این حزب نیز از مواضع قومی حکمتیار خرده گرفته اند و از اشتراک در شماری جلسات این حزب خودداری کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابراهیمی
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   ابراهمیی صاحب این گپها رابگذار
غم حقوق متقاعدین رابخورکه ازطرف کی وچراحیف ومیل شده

>>>   حکمتیار در سخنان‌شان واژه‌‌هایی را بیان می کند که باعث تنش‌های قومی می شود و غنی در سیاست های عملی خود تنش های قومی را شعله ور ساخته است.

>>>   غارت ۵ ملیون افغانی که خلاف منافع ملی نیست؟
ولی

>>>   ابراهیمی خان
اصولا شما و مجلس نام نهاد منافع ملی را می شناسید؟ و خط سرخ را می دانید؟ طوطی وار یک چیزی با بیان می کنید. این مجلس برخلاف منافع ملی است و غیر قانونی یک تعداد آدم بی درد و فهم فقط بیت المال را حیف و میل می کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است