حكمتيار چرا هذيان مى گويد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۲۱ کد خبر: 143022 منبع: پرینت

رهبر بيمار و قومگراى حزب اسلامى يكبار ديگر در خوست، زهر اش را نثار مردمان آزاده باميان، دايكندى و پنجشير نمود و فضا را با تعفن تعصب قومى آلوده ساخت. هر چند مورد نقد و نكوهش بسيارى از جمله هموطنان آگاه و دورانديش خوستى ما قرار گرفت كه او را متهم به دامن زدن به اختلافات قومى و سمتى نمودند اما من او را برائت داده، سرزنش نمى كنم. شايد بپرسيد چرا؟

با تسليم شدن حكمتيار به حكومت وحدت ملى، هواداران گوش بفرمان اش در بوق و كرنا نواختند كه رهبرشان بزودى بنابر دعوت اردوغان ریيس جمهور تركيه به آن كشور سفر خواهد نمود و هم اينكه دولت عربستان وعده سپرده كه صد ميليون دالر را ذريعه حكمتيار به مردم و دولت افغانستان كمك مى نمايد اما نامبرده بعد از مدت زيادى به مشكل توانست بعنوان فردى معمولى ويزاى تركيه را دريافت نمايد كه بجز عده محدودى از اعضاى سابق حزب اش در آنجا، مورد توجه هيچ مقام رسمى دولت تركيه واقع نشد حتى يک سكرتر سوم بخش آسيايى وزارت خارجه تركيه هم او را به ملاقات نپذيرفت.

تصميم داشت تا از تركيه عازم عربستان و مالزيا شود كه موفق به دريافت ويزاى آن دو كشور نگرديده، دوباره به كابل برگشت و براى انحراف افكار عمومى از سفر ناكام و بى دستاورد اش بطور عاجل عازم خوست گرديد و طبق معمول با سخنان جنجال برانگيز يكبار ديگر خود را در محراق توجه و ابراز نظر مخالفان و موافقان اش قرار داد.

واقعيت آن است كه حكمتيار بعد از تسليم شدن اش به حكومت وحدت ملى و حاميان بين المللى اش، نه در مقياس داخلى دستاوردى دارد و نه هم در سطح كشورهاى ذيدخل در امور افغانستان اعتبار و پرستيژى دارد. حتى در درون حزب اش نيز تنها مانده و اميد آنانى را كه به سراب او دل بسته بودند، به ياس مبدل نموده.

غالبا مهره ای سوخته را مى ماند كه روز تا روز كمرنگ شده به انزواى سياسى سوق شده مى رود. بنا راهى جز اين ندارد كه هرازگاهى خود را با دهنكجى به اقوام شريف كشور، بطور كاذب، رسانه اى و مطرح سازد.

منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
خوست
نظرات بینندگان:

>>>   نظربه گفته جناب استاد سیاف گلو مـــریض روانی است ، استاد سیاف وعده نموده که اوبه تداوی خود اقدام کند مصرفش را میپردازم

>>>   Mehraban
افتخار به نسب خوب است يابد ؟
اگر بد است بس چرا اين همه سنگ افتخار نژاد را سخت سخت بر سنه ميكوبند، عرب به عربيت خود بر ديگران فخر ميفروشد ، ايراني ها بر نژاد خود مي بالند اسرائيل ها كه خودرا قوم بر گزيده خدا ميدانند ، افغانستاني ها، امريكايي ها ، چينائي ها، جاپانيها وارپايي ها ، و روپايي باز هر كدام به نژاد خود فخر مي فروشند، هزاران سيد ،هاشمي و قريشي ،داريم ، هزاران خواجه ، هزاران حضرت كه هركدام به نسب خود و نژاد خود ميبالند، از آن گذشته احمدزي ،غلزي و ده ها زي ديگر و ديگراني كه نژاد خود را بر رخ ديگران ميكشند.
در افغانستان از وقتي كه اطفال دست راست و چپ خود را ميشناسند در گوش شان پف ميكنند كه ما ازنژاد فلاني هستيم . اين جذابيت قومي چگونه كششي است كه تا تاريخ به ياد دارد اكثريت مطلق جنگ ها و كشتار ها و برباديهاد در محور همين كشش نژادي و بر تري خواهي نژادي صورت گرفته است.
بناءً اين چكونه كششي است كه در تار و پود وجود آدمي تنيده شده است .

>>>   -مردم ولایت پنجشیر دیروز دوشنبه ازسالروز میلاد پیامبربزرگ اسلام حضرت محمد(ص) تجلیل کرده و از بیت المقدس قبله اول مسلمین جهان نیز حمایت کردند. به گزارش شفقناافغانستان- فضل احمد معنوی رئیس اسبق کمیسیون مستقل انتخابات که درمراسم تجلیل از میلاد پیامبر(ص) و حمایت از بیت المقدس در ولایت پنجشیر صحبت می کرد تلویحا در واکنش به گفته اخیر رهبر حزب اسلامی گفت: رقیب سیاسی شما مردم را خدا زده است و شما، خدا زده ها را معاف کنید. وی افزود:”پیامبر ما ۱۴ قرن قبل قوم پرستی را نفی کرده است”

>>>   دوباره به همان صوف برود که قبلا بوده

>>>   ولایت بدخشان با داشتن 47403 کیلو متر مربع مساحت، یکی از بزرگترین ولایات افغانستان بوده 7.26 فیصد کل مساحت کشور را تشکیل داده که وسعت آن بیشتر از مساحت مجموعی 9 ولایت کشور به شمول :
( کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر، لقمان، وردک، خوست، پکتیا، لوگرو ننگرهار )میباشد
حالا کی لوی است بدخشان یا پکتیا ؟؟؟؟

>>>   یک ضرب المثل است که : خوی که درشیردراید ازمرگ براید . مردم فکر میکرد که بعد ازسالها شاید به عقل امده باشد ولی نه همان است که بود.

>>>   گلبدین باید به خاطر جنایت های جنگی اش محاکمه گردد . حکمتیار در دوران طالبان خواستار همکاری با طالبان بود و ما به حکمتیار پیام دادیم اول باید به خاطره جنایتی که انجام دادید محاکمه شوید و بعد فرار کرد به ایران و تازه گی ها هم با داعش قول همکاری داده است . هر گروهی که به قدرت رسیدند دست به جنایت بردند و انسان های بیشماری را کشتند مثل گروه طالبان که در ماه آگوست و سال ۱۹۹۸ در مزار شریف دست به کشتار بی گناهان زد که خلاف اسلام و انسانیت بود و چه خوب شد که دوران سیاه انان پایان یافت .
حبیب الله یوسف زی

>>>   بخاطری حکمتیار مسایل قومی را دامن میزند که دستور پاکستان را عملی میکند

>>>   بخاطری حکمتیار مسایل قومی را دامن میزند که دستور پاکستان را عملی میکند
تا پاکستان بتواند از این طریق افغانستانرا تصفیه کند.

>>>   ازدیگران یاد گرفته

>>>   حکمتیار دست نامرئی و اهرم فشار غنی است، حکمتار کارش همین بوده و هست، اما اینکه غنی از چنین اهرم نامشروع برای پشبرد مقاصد سیاسی خود استفاده می کند جای سوال و تأسف است.

>>>   از عقل بیگانه شده

>>>   از این همین سبب این غ در کابل اروده تا همرای اتمر یکجا علیه قو م گرایه اقدام نماید زیرا اتمر را هچ نیروی دور کرده نمی تو اند

>>>   حکمتیار به شخصی می ماند که در راه عام نجاست کرد و پهلویش نشست : هر که عبور میکرد بر او نفرین میکرد
کسی از او پرسید که چرا اینکار را میکنی ؟ گفت نام کشیدن و سری زبانها بهرطریق ممکن، ممکن است. کسی به طریقی من هم به طریقی!!!!!!!!!!!!!
گلبدین هم می خواهد سری زبانهاباشد مهم نیست به کدام طریقی
اما باید بداند که عاقبتی .....
شیرمحمد اندرابی

>>>   پروان آزادگان
گلبدین حکمتیار حقایق رابیان میکند:
حکمتیار از حضور کم رنگ پشتونها در دولت و‌قوایمسلح وسهم ناچیز لویه پکتیا به تناسب ولایات کوچک[پنجشیر،بامیان و دایکندی] پیوسته سخن میگوید که سبب رنجش خاطر یک تعداد ،منجمله دکتر عبدالله شده که سخنان وی زهراگین توجیع شده است و‌گلبدین را مایه نفاق قومی خوانده اند .
درواقع اگر فکر شود گلبدین واقعیت برعکس گفته است :
بصورت مشخص لویه پکتیا(لوگر، پکتیا،پکتیکاوخوست) درقوایمسلح افغانستان :
حدود ۲۵۰۰الی ۳۰۰۰نفر سرباز دارندکه اشتراک شان در سطح رهبری تروریستان چشمگیر حدود ۸۵٪ اهالی مالیه پرداخت نکرده ازقوانین دولت اطاعت ننموده بنام و‌در وقت امتیاز گیری بیرق سه رنگ کشور را دوست میدارندواین چیز نووتازه نیست بصورت عادی بالای مردم افغانستان تحمیل شده ودر جریان بوده و‌است.
تنها ولایت کوچک ینجشیرحدود (۵۰۰۰۰) نفرسربازدرقوایمسلح ،۹۹٪ مالیه دهنده و‌قانون پذیرداشته و شرکت جوانان در صفوف تروریستان (صفر) میباشدبه همین ترتیب بامیان و‌دایکندی.
دامن زدن موضوع نفاق قومی هم تازه گی ندارد ، زمانیکه [جهاد ]مردم افغانستان به پیروزی رسید ، جنگ و راکت باران کابل توسط حکمتیار انهم از استقامت لوی پکتیا جنبه ایدیالوژیک نداشت ،صرف جنبه تعصب قومی بود که قدرت به قوم دیگر انتقال شده بود.
حزب اسلامی به رهبری گلبدین درانوقت و‌فعلا در این پیکار تنها نبوده که در گذشته به نسبت شکست های مذبوحانه در برابر احمدشاه مسعود جایش توسط خلیلزاد ، کرزی و غنی باطالبان تعویض گردیده وفعلا هم تنها جهادی های افراطی چون گلبدین از ادرس قوم خود را بالای مردم تحمیل نکرده بلکه سکولارها ،روشن فکران و‌تکنوکرات [ حلقه قومگرایی ارگ] هم‌ اهنگ و‌دوشادوش با گلبدین ، طالبان ‌وداعشیان به هدف سرکوب اقوام دیگر این پروژه رادنبال نموده و به پیش میبرند.

>>>   زیرا که
مریض تب قدرت هزل ګوید و هذیان
ولی

>>>   چرابرعلیه بودن امریکاکسی جهاداعلان نمیکند که برعلیه شوروی وکمونیستهااعلان کردند کجاشدان غیرت جهادیشان
که بودن کفار رادرافغانستان مایه شرم برای مسلمانان میدانستند اگرشوروی وکمونیستها تاحالا درافغانستان میبودند افغانستان جزکشورهای پیشرفته دنیابود وهمه مردم افغانستان یک خانه وموتر میداشت ولی حالا فقط
جهادی ها صاحب قصرها و خانه ها وچندین زن ازهر نژاد وموترهای ضدگلوله هستند ولی بدانید نکبت ها که
قول خداوند درقران مجیداست که بادآورده رابادخواهد بر اماوای برشماهاکه دین رااسلام را پیش چشم جهانیان
ذلیل ساختید این سرمایه های که اندوختید وازخون بیگناهان برای خودقصرهاساختید بلاخره یاسرخودتان یاسراولادتان یاسرنواسه هایتان به حکمت خداوند خراب خواهد شدامروز سرمایه دارترین مردم درافغانستان جهادیهاهستنداگر جهاد معنیش چنین است پس باید از پنج بنای مسلمانی یکیش جهاد است حذف شود تا بازهم ناکسان ازان سوی استفاده نکنند.
س ب

>>>   طاعت از رست نیاید گنهی باید کرد
در دل دوست به صد حیله رهی باید کرد
گر نشد حاصلم از ترک و سعودی هیچ چیز
رفته در خوست و یکی مشغله یی باید کرد

>>>   أقاى س ب؛ اگر مردم افغانستان بر ضد روس ها مبارزه نمي كردند ، حال نامت گ ، يل سند و پ .... ما بود

>>>   حالا برای نسل جوان معلوم شد که چرا کابل را این دوست کرنکار به راکت می بست.
حالا همه خواهند دانست که این کثافت چقدر به مردم مظلوم افغانستان ضربه زده است.
بیشترین نخبگان پشتون توسط این شخص و باندش به شهادت رسانده شدند.

>>>   مريض است، تب دارد بيچاره، و بگفته داكتر عبدالله در ارگ ملاريا زديش و تا آخر جور نمي شود، از تب زياد دماغش صدمه ديده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است