روسیه از رزمایش مشترک آمریکا و جاپان انتقاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143045 منبع: پرینت

فرمانده نظامی ارشد روسیه در دیدار با وزیر دفاع جاپان نسبت به برگزاری رزمایش مشترک با حضور آمریکا و برخی کشورهای منطقه هشدار داد و آن‌را بی‌ثبات کننده خواند.

«جنرال والری گراسیموف» رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه حین دیدار روز دوشنبه خود از جاپان به «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع این کشور نسبت به برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای جاپان و کوریای جنوبی با آمریکا در اطراف شبه جزیره کوریا هشدار داد و گفت، این رزمایش‌ها منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» دیدار مقام ارشد نظامی روسیه از جاپان بعد از برگزاری رزمایش آمریکا و کوریای جنوبی در هفته گذشته صورت گرفت.

این در حالی است که ارتش کوریای جنوبی این رزمایش را «بزرگترین تمرین هوایی صورت گرفته تاکنون» اعلام کرده است.

جنرال گراسیموف در ابتدای گفتگوی خود با وزیر دفاع جاپان گفت: «این تمرین‌ها در مناطق اطراف تنش را افزایش داده و بی‌ثباتی به همراه دارد.»

وزیر دفاع جاپان که در پی همکاری روسیه برای مقابله با کوریای شمالی است، می‌گوید که روسیه نفوذ زیادی بر کوریای شمالی دارد.

به نوشته کیودو، جاپان، آمریکا و کوریای جنوبی روز دوشنبه ششمین رزمایش رهگیری موشکی را در آب‌های اطراف شبه جزیره کوریا و جاپان انجام دادند.

خبرگزاری «رویترز» نیز درباره این رزمایش نوشت: این رزمایش بزرگترین در نوع خود است که با هدف تحت فشار گذاشتن کوریای شمالی در پی آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک برگزار می‌شود.

نیروی هوایی جاپان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «این رزمایش با هدف تقویت عملیات‌ مشترک و افزایش توانایی نظامی است.»

اخیرا کوریای شمالی از موشکی با نام «هواسانگ 15» رونمایی کرده و مدعی است این موشک با برد 13 هزار کیلومتری می‌تواند تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا و پیش گرفتن ادبیاتی تند در قبال کوریای شمالی، پیونگ‌یانگ برنامه موشکی و اتمی‌اش را تسریع کرده است. کوریای شمالی می‌گوید تا زمانی که در برابر تهدید آمریکا به موازنه دست یابد، برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است