اعمال فشار آمریکا بر کوریای شمالی از طریق تایلند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143047 منبع: پرینت

در آستانه سفر نماینده ویژه آمریکا به تایلند که با هدف فشار بر کوریای شمالی انجام می شود، نخست وزیر تایلند اعلام کرد که کشورش هیچ گونه رابطه تجاری با کوریای شمالی ندارد.

به گزارش شبکه خبر آسیا، 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند پیش از سفر این نماینده آمریکایی با اظهار این خبر اعلام کرد که تایلند تضمین می دهد که از قطعنامه های سازمان ملل درمورد کوریای شمالی پیروی کند.

نخست وزیر تایلند گفت: گزارش هایی نشان می دهد که قایق های کوریای شمالی در آب های ما هستند. من مدت ها پیش از ورود آنها ممانعت کرده ام. تجارت و بازرگانی بین ما وجود ندارد.

'جوزف یون' نماینده ویژه آمریکا در امور کوریای شمالی، قرار است هفته جاری با هدف بحث و گفتگو در مورد اعمال فشار بر کوریای شمالی که گفته می شود با نقض قطعنامه های سازمان ملل و با وجود تحریم ها دست به آزمایش های موشکی و هسته ای زده است، به تایلند سفر کند.

پیش از این سفر، در ماه اوت (اسد) سال جاری نیز 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا با سفر به تایلند از این کشور به عنوان قدیمی ترین متحد خود در آسیا خواست، که اقدامات بیشتری علیه کوریای شمالی انجام دهد.

آمریکا اعلام کرده بود که شرکت های کوریای شمالی در تایلند مشغول فعالیت هستند و از این کشور خواسته بود نسبت به بستن این قبیل شرکت ها اقدام کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا با توجه به افزایش تنش های ناشی از توسعه برنامه هسته ای و موشکی کوریای شمالی که گفته می شود، ظرفیت رسیدن به آمریکا را نیز دارد، از کشورهای جنوب شرق آسیا می خواهد که منابع مالی کوریای شمالی را قطع کند.

در این گزارش همچنین آمده است که کوریای شمالی ماه گذشته یکی از قویترین موشک های قاره پیمای خود را آزمایش کرد.

آنگونه که در این گزارش آمده، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه هفته جاری نشستی در سطح وزرا در خصوص برنامه های موشکی و هسته ای کوریای شمالی برگزار کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است