هر داعشی با 200 دالر مجوز فرار گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143060 منبع: پرینت

رسانه‌های محلی گزارش دادند، داعش مسیر عبور آزاد از خاک سوریه را که "تحت کنترل گروه های پ‌ک‌ک/ پ‌ی‌د بود"، به قیمت کمتر از 200 دالر برای هر نفر خرید.

اوت سال گذشته 2000 تروریست داعشی از شهر منبج در ولایت حلب سوریه زمانی که آنجا به دست پ‌ک‌ک‌/ پ‌ی‌د افتاد، فرار کردند.

طلال سلو، فرمانده سابق و سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) در مصاحبه‌ای گفت، تروریست‌های داعش اوراقی از اس‌دی‌اف خریدند که اجازه فرار به آنها می‌داد. این گروه‌ تحت حمایت آمریکا عمدتا از سوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) کنترل می‌شود و شامل اعضای آنها است.

طلال سلو به این روزنامه گفت،‌ حتی فرماندهان ارشد داعش قادر بودند اوراقی را به کمتر از چند هزار دالر بخرند. سلو ماه گذشته از اس‌دی‌اف گریخت و اکنون در ترکیه است. او گفت: حدود 2000 شبه‌ نظامی از منبج گریختند. زمانی که آنها رفتند، من آنجا بودم. آنها از فرماندهان اس‌دی‌اف اوراق عبور می‌گرفتند.

اوایل همین ماه این فرمانده سابق و سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه به آناتولی گفته بود شورای نظامی منبج که تحت سلطه اس‌دی‌اف بود و پس از آزادسازی شهر از دست داعش تشکیل شد، اجازه داد 2000 تروریست داعش این شهر را ترک کنند. او گفت،‌ نیروهای دمکراتیک سوریه و آمریکا همزمان با اینکه آنها به سمت جرابلس در مرز ترکیه حرکت کردند "امنیت" را تامین کردند. این فرمانده سابق همچنین فاش کرد، توافق مشابهی در الطبقه در رود فرات انجام شد.

این افشاگری پس از آن انجام شد که بی‌بی‌سی ماه گذشته گزارش داد، نیروهای دمکراتیک سوریه و آمریکا اجازه دادند 250 تروریست و 3500 تن از اعضای خانواده آنها در 12 اکتبر از رقه فرار کنند. روزنامه تایمز نیز گزارش داد، منبج به "انگلیسی کوچک" هم معروف بود چرا که شمار بالایی از شبه‌نظامیان خارجی با تابعیت انگلیس در آن حضور داشتند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
دالر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است