سقوط بلخ به معنای سقوط ارگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143079 منبع: پرینت

امیدوارم غنی احمدزی اشتباه نجیب احمدزی را که به قیمت سرنگونی رژیم اش تمام شد تکرار نکند. کوشش نکنند که یک جنرال مومن اندرابی دیگر مجبور شود از شمال در برابر ارگ قیام کند.

این تصور واهی را باید از سر خود دور کرد که می توان بلخ، قلب شمال را به زور حامیان خارجی خود تسلیم فاشیسم کرد. فراموش نباید کرد که بلخ یکی از پایه های مشروعیت حکومت وحدت ملی در توافقنامه سیاسی با مهر تاییدی جامعه جهانی است. سقوط بلخ به معنای سقوط و مشروعیت سیاسی ارگ کابل نیز است. قدرت بلخ تحفه و یا لطف ارگ و یا ریاست اجرایی نیست بلکه یکی از الزامات معادله قدرت در افغانستان است.

امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   برادریک کمی سلوبچل که تکرنکی مارابسیارترساندی
برخیز گه صبح شده

>>>   بلی امیرزاده صاحب نباید اشرف غنی فراموش کند که خودش یک ریس جمهور رسمی که به آرای مردم آمده باشد نیست بهتر این است که از این دیگر زیاد آرامش مردم این سمت را نگیرد وگرنه خوب نخواهد شد اگر واقعآ یک مامور خوب خود را میدانی هر اشتباه را تکرار کردی این اشتباه را تکرار مکن . پرواز بی جای ممکن بال پرواز را شکست .
هادی

>>>   خنده آور است حدودا چهار دوزد قدرت رابه دستور خارجي ها در بلخ بدست گرفته اند و پاهاى خود را به گلو چند ميليون مردم شريف بلخى گزاشته اند كه هيچ قابل قبول نيست بفكر من أين حركات بچگانه و أين سر وصدا ها جاى را نميگيرد ولايت بلخ يكى از ولايات افغانستان است بايد أين دوزدان هر چه زودتر برطرف گردند بهتر است

>>>   فقط الله داد پیلوت کمبود است همه چیز اماده سقوط دولت اشرف غنی احمد زی است؟

>>>   اشرف غنی احمدزی نه تنها که دچار مشکل روحی و روانی است بلکه با ارزش های اسلامی نیز با مشکل روبرو است چون مومن واقعی هیچگاهی امام حسین را نواسه خدا نمی گوید، رهبر واقعی هیچگاهی چادر سرکردن را نقص و عیب نمی داند و شخصیت علمی هیچگاهی بجای دعا کردن دست هایش را برای نیت نماز بالا نمی کند.

دانشمند واقعی هیچگاهی شخصیت های علمی را بچه خر نمی گوید، رییس جمهور واقعی هیچگاهی حسن روحانی را رییس جمهور افغانستان خطاب نمی کند، شخصیت واقعی هیچگاهی باد برآمدن را وظیفه مطبوعات نمی داند، متفکر واقعی هیچگاهی نمی گوید که "اگر بندش نکردم بچه آدم نباشم".

نتیجه این است که ملت افغانستان دردمند هستند، به صلح و ثبات نیاز دارند، به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند و به رهبری، سالم، خردمند، موثر و کارآ نیازمند هستند و توقع برآورده شدن این نیازمندی ها از اشرف غنی احمدزی، خواب و خیال محال است چون او خود گاهی بیمار است و گاهی مجنون.


اشرف غنی یک شخص بیمارجسمی روانی و مجنون است در افغانستان کثرل اقلیت های قومی ادامه حکومت آن هر روز فاجعه بار است.
بخاطریکه :
بیماری های جسمی و روانی پیامد های اثرات متعددی دارد. هیچ عضو یا ارگانی از بدن از اثرات آن مصون نیست.
بیماری جسمی و روانی و مجنون پیامدهای نظیر درگیری های لفظی غیر ادبی شخصیت های علمی را بچه خر ، اگر بندش نکردم بچه آدم نباشم".

،‌عصبانیت ها ،‌ پرخاشگری ها رفتار ناساز گارانه در جامعه ،‌ اختلاف با همسایه یا همکار ان یا همسر ، کینه و نفرت به متنفذین یا صاحب نفوذ دیگر اقوام جامعه همگی ناشی از عدم ،‌رعایت موارد فوق است ؛ پیامد خطرناک بیماری جسمی و روانی دروغ گویی و گذاف گوی با صدای ناخوشایند چغزدن است که مشکلات بسیاری را برای افراد جامعه و دیگران فراهم می سازد.
سرشت انسان دروغ گویی بیمار روحی با ایمان ناسازگار است و ضعف و نابودی خود وخرابی جامعه را در پی دارد.
آگا هان قلم بدست می ‏دانیم مهمترین سرمایه یک جامعه اعتماد متقابل و اطمینان عمومى است، و مهمترین چیزى که این سرمایه را به نابودى می ‏کشاند دروغ و خیانت و تقلب عمل فتنه وشیطانی است، و یک دلیل عمده بر اهمیت فوق العاده راستگویى و ترک دروغ در تعلیمات اسلامى همین موضوع است.
انسان دروغ گوی گذافه گو بد ترین بیماری است که اشرف غنی مبتلا به آن است و دارای عمل فتنه آب زییر گاه است و غنی دروغ گو زشت ترین فرد بیمار در چامعه ما است که نفاق را در بین اقوام مسلمان جامعه فراهم ساخت است مانند فرمان تقنینی در مورد تعدیل ماده ششم قانون ثبت احوال نفس را پرخاشگیر ی و بد نامی جامعه 99 در صد مسلمان افغانستان را تو شیح کرد و از عمل تبهکارانه نفقا بین متنفذین اقوام و به همین سبب وضیعت افغانستان عزیز کشور یک پارچه اسلامی ما را به سوی آتش جهنم برده است . ولا در اسلام عزیز تضات و برتری وجود ندارد چون اسلام دین برادری برابری عدالت است.
آقاى اشرف غنى به یک نویسنده فقط به این خاطر لقب «بچه خر» مى‌دهد که با نظر علمى و فکرى او موافق نیست. این رفتار، نه تنها از روان فوق‌العاده عصبى، نابردبار، پرخاشگر و ناآرام او پرده برمى‌دارد، بلکه دلیل روشنى بر بى‌اعتقادى او به حقوق دیگرى و همزیستى مسالمت آمیز نظرات متفاوت و متضاد نیز مى‌باشد. کسى که قاطعانه، دارنده‌ى نظر متفاوت را «بچه خر» مى‌خواند، حتما خود را آگاهانه و یا ناآگاهانه صاحب تمامیت حق و درستى مى‌پندارد. چنین شخصیت و ذهنیت از دیرباز یکى از عواملِ خشونت سیاسى بوده و تمام دیکتاتورى‌ها بر همین نوع ذهنیت و روان استوار است و شکل مى‌گیرد.
«بچه خر» فراتر از یک دشنام، زنگ خطرى است که از آن بوى خطر و تباهى مى‌آید. زنگ خطرى است که از قدرت گرفتن یک دیکتاتور خبر مى‌دهد. دشنام «بچه خر» از زبان اشرف غنى بوى حفیظ الله امین و ملا عمر مى‌دهد. به همین خاطر باید آن را جدى گرفت و از کنار این دشنام ظاهرا سبکسرانه نباید با خنده و شوخى گذشت.
غنی که مخالف‌ فکری‌اش را «بچه خر» مى‌داند، نه یک انسان صاحب حق و حیثیت چون او، راى ندهیم.
افغانستان از این نوع دیکتاتورهاى خودپرست، خودراى و خودخواه بسیار دیده و از این جهت مردم بی دفاغ آن بسیار رنج کشیده.
دیگر بس است. آنانى را که عصبى، خشونت ‌پیشه، بدزبان، بدکردار، پرازنفرت و کینه‌توز متعصب هستند، بیشتر از این در مسند قدرت جا معه 99 در صد مسلمان جاى ندهیم. این آدم‌ها در مسند قدرت فقط خلق جنایت و تکثیر وحشت و تباهى در جامعه مى‌کنند.
ملت افغانستان دردمند هستند، به صلح و ثبات نیاز دارند، به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند و به رهبری، سالم، خردمند، موثر و کارآ نیازمند هستند و توقع برآورده شدن این نیازمندی ها از اشرف غنی احمدزی، خواب و خیال محال است چون او خود گاهی بیمار است و گاهی مجنون.

>>>   امیرزاده کور خواندید این ....خواهید برد فرق حکومت فعلی را با حکومت شهید داکتر صاحب نجیب الله را باید درک کنید داکتر صاحب غنی حال خائنین ملی را خوب شناخته است کوشش کنید شما فریب ببر های کاغذی را نخورید
مومن

>>>   امیر زاده صاحب این لاف پتاف جای را نمیگیرد برگ درخت هم پائین نمی افتد دربلخ حزب اسلامی وتعداد زیاد مردم عادی هستند که از عطا راضی نیستند عطا از پنجصد مرد جنگی اضافه تر ندارد گلبدین میتواند هزار کس به آنجا بفرستد وعطا را خاموش سازد دوستم چگونه گریخت آیا عطا قوی تر از دوستم است؟
سقوط بلخ نه سقوط جنگ سالارها بگو کسی مخالف بلخ نیست حکومت قانون شکنان را سربراه میسازد

>>>   چتیات نگو و نترسان، هیچ چیز نمیشود، دیروز را با امروز مقایسه کردن درست نیست ، او ادم دیروز از او طرف دریای امو هدایت میشد و حرکت اش باعث ویرانی وطن شد و کار اش هم محکوم تاریخ و سیاه روی ابدی نصیب اش گردید و این ادم دیگر باید برود و بس اش است ، ملیاردر شد و به ۷ پشت اش کفایت میکند !

>>>   احمدزی و خروتی هردو نشسته بر یک خر اند
و آن خر جهالت است

>>>   كل افغانستان در شرف سقوط است كس نيست كه دست بكار شود، از چند شيك پوش تصور انقلاب را داريد؟ بخدا اگر آب سر آب شور بخورا.

>>>   بلخ مانند هميشه بيرقش بلند خواهد ماند. زنده باد بلخ و بلخيان و تمام انهايكه به ازادگى و عدالت إيمان دارند. روى تروريستان و فاشيستان سياه باد!

>>>   این موشک اگر عطا را برطرف میتوانست وقت اینکار را میکرد. بادارش کرری جان اجازه اینکار های کلان را برایش نداده.

>>>   ارگ نشینان خوب میدانند و اگاهی دارند که عبدارحمن خان با کمک انگلیس که خودش دست نشانده ان بود مردمان تاجک و هزاره و ازبک و ترکمن را با شکنجه های گونا گون قطعه کردن و در اب جوش انداختن با غل و زنجیر اتشی بستن نتوانست که این اقوام را اسیر و برده خود سازد که نتوانست پس ارگ نشینان در چنین زمانی که نفوس این اقوام بیشر و بیشتر از اقوام ارگ نشینان و گلبدین جاسوس ای اس ای پاکستان و خاین جنایتکار چرا هر روز در صدد نابودی اقوم دیگر بخصوص تاجک و هزاره و ازبک استین بر زده اند در صدد توطعه و دسیسه و دور رهبران انها از قدرت دولتلی هستند گلبدین که قومگرای را دامن میزند میخواهد ازین کارت خود را بکرسی و مقام برساند که نا ممکن است جز خجالتی و شرمساری چیزی دیگری بدست اورده نمیتواند اما ارگ نشینان که در قدرت و در ارگ نشسته اند چرا بدست خودشان میخواهند نابود شوند لعنت به جهالت و خود خواهی که یکعده مردم را کر و کور از انسانیت و هم پذیری کرده .

>>>   او پرچمی بی وجدان !
او بیچاره را از طیاره دست گرفته تاه نه کرد
جای شرم است حال هم پف و پتاق
او معلمک حال در دبی هست از ترس امده نه میتوانه و تو بی وجدان سخن از سرنگونی میزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است