ابلاغیه گارنیزیون کابل به دارندگان سلاح
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143090 منبع: پرینت

قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل جهت تحقق کامل هدایت مشترک ( 7244 ) مورخ17/8/1396 ارگانهای امنیتی و دفاعی کشور در هماهنگی قوماندانی زون 101 اسمایی کابل ، ریاست امنیت ملی کابل ، فرقه 111 اردوی ملی و ریاست عمومی مبارزه علیه تروریزم وزارت امور داخله جهت تامین امنیت مطمئین شهروندان کابل و رفع نگرانی آنها مبنی بر گشت و گذار افراد مسلح ، وسایط دارای فلم سیاه ، وسایط دارای پلیت غیر معیاری و تزویری وسایط زرهی فاقد پلیت جواز سیر قانونی و مجوز گردش بتاسی از مصوبه شماره 101 مورخ 16 / 8 /1396 شورای محترم امنیت ملی ج . ا . ا مراتب آتی به آگاهی عامه می رساند.

1- موظفین قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل در همکاری نهاد های امنیتی و کشفی غرض تطبیق هدایت مصوبه شورای محترم امنیت ملی کشور در نواحی مختلف شهر کابل چک و کنترول را آغاز مینمایند.

2- متقاضیان اجازه حمل تعداد اسلحه پیشبینی شده در متن طرزالعمل را بعد از اخذ جواز قانونی آن از ریاست عمومی مبارزه علیه تروریزم وزارت امور داخله دارا میباشند.

3- حاملین محترم حین اشاره توقف موظفین امنیتی در چک پاینت ها توقف نموده و قانون را رعایت نمایند.

4- حاملین محترم حین باز رسی در چک پاینت ها اسناد قانونی را جهت ملاحظه به دسترس موظفین مربوطه قرار دهند.

5- هیچ فرد حق حمل اسلحه غیر قانونی وسایط زرهی بدون مجوز گردش و وسایط دارای فلم سیاه را ندارد.

6- اجرای جواز برای سلاح هاي ثقيل
{ ار پی جی } و نیمه ثقيل { پیکا } طبق ماده 8 طرزالعمل اعطاء جواز اسلحه جدآ ممنوع بوده و هیچ یک از اشخاص حقیقی و حکمی حق حمل و نگهداشت آنرا ندارند. جواز اسلحه که مطابق طرزالعمل قبلی صادر گردیده و معیاد قانونی آن ختم نگردیده طی مدت 6 ماه اعتبار از تاریخ
7/8/1396 آغاز پروسه مطابق طرزالعمل باطل می گردد.

7- هیچ یک از دارندگان جواز اسلحه و یا محافظ آنها خارج از تشکیلات نظامی اجازه ندارند از البسه اردوی ملی ، پولیس ملی و امنیت ملی استفاده نمایند.

8- هیچ یک از دارندگان اسلحه و یا محافظ آنها اجازه ندارند در وظایف ترافیک، پولیس و سایر نیروهای امنیتی در جاده ها، شهر ها ، شاهراه ها و محلات مداخله نمایند.

9- هیچ یک از دارنده گان جواز حمل سلاح از برخ مهمات بیش از حد معمول وسایل و تجهیزات نظامی از قبیل ولچک ، بتان ، بم دستی ، نارنجک انداز ، سپری را حمل و استفاده نمایند.

10- هیچ یک از رجال محترم برجسته و سایر اشخاص { حقیقی و حکمی } در اوقات غیر رسمی و ایام رخصتی محافظین شان اجازه گشت و گذار مسلحانه را ندارند و سلاح را در اختیار آنها قرار ندهند.

11 – جواز حمل سلاح به خاطر محافظت شخصی و دفاعی مشروع متقاضی بوده که متاسب به حالات
1- دفاع در برابر حمله و تعرض
2- دفاع متناسب با خطر تهدید کننده.
3- دفاع تنها وسیله دفع خطر باشد.
4- همزمان با حمله متقابل باشد
5- دفاع در برابر عمل خلاف قانون و غیر عادلانه باشد.
6- دفاع کننده عملآ سبب ایجاد عمل جرمی طرف مقابل نشده باشد.

دارنده جواز اسلحه حق استفاده به جز از حالات فوق که سبب تهدید شهروندان و اخلال امن و نظم عامه گردد را نداشته و درصورت تخلف امتیاز آن قطع و با ایشان جدآ برخورد قانونی صورت می گیرد.

قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلاح
گارنیزیون کابل
نظرات بینندگان:

>>>   خوبش به شرطی که جنبه عملی داشته باشد

>>>   شما خود حمله مسلحانه به سوى مردم کرديد.

>>>   سراز فردا حتما قطارهای طویل به دروازه شاروالی ایستاده میشوند تا سلاح غیر قانونی شانرا تحویل دهند

>>>   جیرنگ این اعلامیه تنها بالای یکی دو نفر بی واسطه تدبیق میشه و بس ما بقی بدرنگان است از ریس جمهور غنی که قانون شکن است تا چورلمان بزرا وغیره .
افغان

>>>   گلو در کاروان هایش تنها ستنگر ندارد
جوازش را کی داده؟

>>>   جناب وزيرصاحب داخله وجناب قوماندان صاحب گارنيز يون اين را ميدانيد كه اگر عملي نتوانستيد رَيَّا ست جمهوري چادر هاي نماز براي تان تهيه ديده كه. معالخير بسرخواهيد كرد مبارك تان باد

>>>   در مورد موتر های پر از مواد انفجاری، بمب های چسپکی و نارنجک و غیره نیز اعلامیه گار نیزیون کابل چنین است.
به تمام کسانی که این نوع مواد انفجاری را از دشمن گرفته و تحت نام جهاد علیه کفر آن را استعمال میکنند که اگر به خاطر پول این کار را انجام میدهند، ما دو چند مقدار پول مخالفین مسلح را برایشان میدهیم و بیایند و خود را و مواد انفجاری شان را تسلیم دولت کنند و ما آنها را محکوم نمی کنیم.
اگر بخاطر عقیده و جهاد این کار را انجام میدهند، باز هم بیایند و ما از شورای علما و روحانیون برایشان یک کلید جنت تهیه میکنیم و برایشان عطا میکنیم تا بدون کشته شدن، بعد از مرگ شان بطور طبیعی به جنت بروند.
اگر باز هم قبول نمی کنند و میگویند که باید ما شهید شویم، درینصورت باز هم خود را به ما تسلیم کنند و ما همراه مواد انفجاریه شان یکجا دوباره او را به پاکستان میفرستیم تا خود را در میان پنجابی های پاکستانی که از شصت سال بدینسو دشمن افغانستان هستند، انفجار بدهند و ما هزار فیصد برایشان تضمین میکنیم که به جنت خواهند رفت و به بازماندگان انتحاری کننده نیز کمک مالی میکنیم.
با احترام
گارنیزیون.

>>>   شما خودتان چوروچپاول میکندوادم هارامیکشد بعد برای شان ختم میکیریدخداوند شمارا نابود کند....
یاران ابوذر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است