حمله به لیسه افغان ترک، تحفه غنی به اردوغان
غنی بخاطر اینکه در سفری به ترکیه رفته است، دستاورد داشته باشد به اولاد دختر این وطن بی عزتی کرد، اما هوشیار باشید کسیکه این تحفه را به ترکیه برد روز بعد ملت را به ترامپ تحفه ندهد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143091 منبع: پرینت

پس از کودتای نظامی یک سال پیش در ترکیه و نسبت دادن آن به فتح الله گولن و بدنبال آن خواست حکومت ترکیه از جمع آوری مدارس منصوب به افغان ترک که گولن مسوولیت آنها را برعهده دارد، شاگردان این مکاتب و والدین آنها مکررا خواستار رد کردن این خواسته از سوی حکومت شدند و با وجود اینکه دولت به خانواده های شاگردان اطمینان داد که بدون مشورت با آنها تصمیمی درباره این مکاتب گرفته نمی شود اما حمله شبانه نیروهای امنیتی بر مکتب دخترانه افغان ترک و دستگیری 4 استاد این مکتب به ظن ترویست بودن، پرده از فریب دادن خانواده ها برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون انتخابات امروز چهارشنبه 22 قوس 96 در نشست خبری کمیته والدین افغان ترک و وزارت معارف درخصوص حمله نیروهای امنیتی به مکتب لیسه افغان ترک گفت: در عمر خود نظام ها و رژیم های مختلفی را تجربه کردیم اما هیچ رژیم و نظامی اینطور وحشت آفرینی نکرده و سکوت در برابر این ظلم، بدتر از ظلمی است که انجام شده است.

معنوی خطاب به خانواده های شاگردان مکتب لیسه افغان ترک بیان کرد: حکومت ملامت نیست و شما ملامت هستید که این نظام را انتخاب نکرده اید اما پذیرفته اید. رهبرانی که 95 درصد فامیل و خانواده شان در این مملکت نیست چطور از دل شما با خبر باشند و نسبت به شما دلسوز باشند. شما با پذیرفتن خطر انفجار و انتحار و ناامنی، یک مشت پول بیشتر جمع می کنید تا فرزندان شما از یک تعلیم نسبی بیشتر بهره ببرند اما حکومت اجازه همین را هم نمی دهد.

رییس کمیسیون انتخابات سابق معتقد است که آنچه درخصوص استادان افغان ترک صورت گرفته است، یک اختطاف دولتی است و اظهار می کند: ماده 134 قانون اساسی صراحت دارد که کشف جرم توسط پولیس صورت می گیرد، تحقیق و بررسی از طریق دادستانی و حکم از طرف محکمه صادر می شود انوقت امنیت ملی چطور از مسیر راه استادان را بدون کدام سند و حکم می برد، شما بگویید که این اختطاف است یا گرفتاری؟ به یقین که اختطاف است.

وی تصریح کرد: شرم است که نام اسلام را ببریم، این حکومتی که تظاهر به اسلام می کند کجایش به اسلام می خورد؟ سرانی که تظاهر به ایمان داری می کنند و عبا و قبا می پوشند اگر سوره فاتحه را خوانند، شما مرا اعدام کنید. در قاموس افغان ها حتی به میهمان توهین نمی شود، اما اینها زبانی احساسات مردم را تحریک می کنند و خود را پدر اولاد وطن می خوانند و بعد آن شبانه به خوابگاه دخترانه حمله می کنند!

معنوی خطاب به شینواری، سرپرست وزات معارف که در نشست حضور داشت گفت: از آغاز ماموریت هایم برخی از روسای من شینواری بوده اند و به غیر این دسته اطمینان دارم اما تعجب می کنم که شما وزیر معارف باشید و به مکتب شما اهانت شود و شما سکوت کنید، جرم نابخشودنی تر از این وجود ندارد. شما مسوول درجه یک این موضوع هستید این حکومت از هر راهی که به قدرت رسیده باشد، مردم به شما از طریق نمایندگانشان اطمینان کرده اند شما باید زودتر از همه صدایتان را بلند می کردید. قسم به خدا که اگر من مسوول بودم، اینطور عمل نمی کردم.

رییس پیشین کمیسیون انتخابات که گفته می شود بزرگترین تقلب انتخاباتی در زمان ریاست وی در انتخابات رخ داده است و بدنبال این انتخابات حکومت دو سره وحدت ملی روی کار امده است در انتقاد از حکومت گفت: باور کنید که حکومت از این وابسته تر و مزدور تر وجود ندارد، اگر مصلحتی آمریکا را پذیرفتیم قبول کردیم که مصلحت بوده است اما چرا بخاطر مصلحت هر کشوری به خودمان بی عزتی کنیم. اگر آخرین حقی که خودمان برای مردم خودمان ایجاد کرده ایم گرفته شود این بدین معنا است که هم این حکومت، حکومت نیست و هم ملت چندان ملتی نخواهد بود.
وی بیان کرد: احساسات منفی، اگر برای دفاع مشروع باشد، چیز بدی نیست و اگر نباشد انسانیت ما زیر سوال است. مطمین باشید که این حکومت بدست خودش رسواتر می شود. غنی بخاطر اینکه در سفری که به ترکیه رفته است، دستاورد داشته باشد به اولاد وطن بی عزتی کرد و نشان داد که تمام صحبت های وطن دوستی اش تظاهر و ریا است اما ملت هوشیار باشد کسی که این تحفه را به ترکیه برده است صبح روز بعد ملت را به ترامپ تحفه ندهد.

معنوی به حکومت پیام داد که استادانی که زندانی شده اند باید همین امروز رها شوند و اگر امنیت ملی اسناد و دلیل دارد از راه قانونی پیگیر شود در غیر اینصورت همه ما دیواری گوشتی می سازیم و غنی و تیمش می توانند ما جنبش های روشنایی و رستاخیر ما را به نام داعش و طالب و مخالف به گلوله ببندند.

رییس پیشین کمیسیون انتخابات افزود: این حرکت ها (حمله به مکتب لیسه دخترانه افغان ترک) نشان می دهد که پولیس و امنیت ملی نیستند، لفظ ملی بودن برای اردوی مصر است که وقتی حسنی مبارک به آنها گفت به روی مظاهره کنندگان شلیک کنید، آنها گفتند که تظاهر کنندگان مانند ما فرزندان این وطن هستند و ما آنها را نمی زنیم؛ شما اگر پولیس ملی هستید، چطور بر سر دختران حمله کردید؟

وی بیان کرد: هر معامله ای انجام دادید، اجازه نمی دهیم که بحث های تعلیمی را وارد معامله های سیاسی کنید، دختر شما حق دارد که در معتبر ترین دانشگاه واشنگتن تعلیم ببیند اما باید بپذیرید که اولاد ما هم در موسسه ای در داخل کشور بتواند درس بخواند.

معنوی خطاب به حکومت هشدار داد: اگر استادان همین امروز رها نشوند و خودسری ها ادامه یافت، همه ما در هوای سرد خیمه بر پا می کنیم که حکومت ما را زیر نام داعش یا طالب بکند و زورش را نشان بدهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
افغان ترک
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت همین است
شیما از کابل

>>>   من نمیدانم که چرا در یک مملکت مکتب های کشور های دیگر باشد.
هر مملکت از خود سیستم درسی،نصاب درسی و کلتور و عنعنات و رسم و رواج و از همه مهمتر مسایل امنیتی دارد.
گذشته از آن آیا کدام وقت از خود پرسان کرده اید که مقصد کشور های خارجی از ساختن مکاتب تحت نام کشور هایشان در افغانستان چیست و مقصد شان از آموزش کلتور شان در افغانستان چیست؟
آیا افغانستان در چند کشور دنیا مکاتبی بنام خود دارد؟
من نمیگویم که در مکاتب افغانستان لسان های خارجی درس داده نشود.من نمیگویم که در افغانستان تاریخ جهان و جغرافیه درس داده نشود،اما مکاتب مشخص بنام کشور های مشخص،در حقیقت ضامن نفوذ آن کشور در یک مملکت دیگر است.

>>>   شما از غنی احمدزی و معصوم استانکزی و حنیف اتمر امید انجام کار خوب و رشد و ترقی اولاد وطن را نکنید در خون و رگ و فکرو خیال انها چنین کار وجود ندارد انها فقط بخاطر قدرت داشتن به هر معامله حاضر هستند حالا بخاطریکه اردغان را راضی کرده باشند و از طریق ان جنرال دوستم را دوباره با خود یکجا و یک فکر کنند به چنین کاری دست زده اند .

>>>   جناب معنوی ، آیا این سوال رو از خود کرده اید که چرا این مدرسه که در سراسر کشور های اسلامی قرار داشته خیلی از انها بسته شده و تا فعلا در افغانستان باز و فعالیت می کند ؟ البته که نه ، اینو همه میدونه که آقای گالن که جناب در قصر میلیونی در امریکا تشریف دارتد و این همه که ۱۰۰۰ مدرسه سالهای سال داشته و نمی دونی چجوری به چه بودجه ، و این بودجه از کجا تامین میشد ؟ اینو باید بدونی ، بیک اهداف خاص و هیچ کسی به خاطر یک کشوریکه بی خودی بودجه نمی دهند و ان کشور عقب مانده ذهنی و فقیر که بتونه اعمال خودشه به تعقوق برساند، چیزی دیگه نیست ، و شما هم سنگ الکی به سینه نزنید .

>>>   اول از همه به شما زورنالست محترم که این راپورت را از قول آقای معنوی
ترتیب داده اید میگویم باید سهو خود را اصلاح کنید و معذرت بخواهید.
در خط اول پراگراف هفت معنوی را ریس اتنخابات متقلبلنه ای که حاصل آن
حکومت نا مشروع و حرام وحدت ملی به ریاست آقای غنی بالای مردم
افغانستان توسط امریکا به و ساطت آقای جان کیری تحمیل شد ریس کمیته
آن انتخابات گفته اید .معنوی درین دوره در انتخابات نه ریس بوده و نه عضو
ریسس یوسف نورستانی بود و مسوول دارالانشاء امر خیل بود .
بعدآ تحلیل و عصبانیت قلم آقای معنوی را در قبال این یورش غیر اخلاقی و
وغیر شرعی و غیر قانونی عوامل حکومت تایید میکنم و میگویم هنوز کم گفته
شده . در خط آخر اینکه من باآقای معنوی هیچ اشنایی ندارم وحتی یک بار
هم رو به رو سلام و علیک نه شده ایم این اظهارم با سوگند است .
چون رویداد بسیار بسیار تاثر آفرین است حتی فردی از شهرمندان نیست
که متآثر نه باشد .همین عاملین این رویداد زشت ، خود اولاد دارند و اولاد به
مکتب می فرستند . و اگر زن هستند یا مرد خود از مکتب و تعلیم بهره برده اند
مارا به دکتاتوری اردوغان چه ؟ که برای او تحفه بسازیم.
مگر ما کوریم یا کر یا حیوان بدون شعور که فهم نداشته باشیم.
اگر فرضآ استادان این مکتب اتهام سیاسی یا اخلاقی داخلی داشتند این شیوه ای
عمل کرد و حکومت داری نیست . این وحشت است وحشت و باز هم وحشت
بخوانند آیات ۲۷ و ۲۸ سوره النور را در قرانیکه به آن ایمان داریم وخود را
مسلمان میدانیم بخوانند ماده سی و هشتم قانون اساسی را ، بخوانند
احادیث و روایات را. بخوانند قوانین شرق و غرب را در باره حکومت داری ،
اخلاقیات و اتهامات سیاسی و بلاخره بخوانند روش های انسانی را
از برای خدا دل به ترقیدن می آید با چنین شیوه و روش . اگر این معلمین
مستحق گرفتاری های دکتاتور منشانه یک کشور خارجی بود آیا راه های
دیگری به گرفتاری شان نه بود یا به اتهامات داخلی روبه رو بودند طریق دیگر
را نمی شناختند و بالاخر ممنوع الخروج بودن برای چیست که وحشیانه
به یک موسسه علمی و خواب گاه دختران ما حمله می برند .
محمد شریف فروغ نمی گویم که و کدام فقط یک شهروند
کشورم افغانستان مظلوم هستم

>>>   معنوی صاحب زیاد تلاش کرد بخصوص در تیم داکتر صاحب عبدالله که اگر جای را بگیرد خواب لوی سارنوالی ستره محکمه وغیره را ولی کسی برایش در حکومت جای نداد حال هزیان میگوید من برایش توصیه میکنم همان پول های زمان که ریس انتخابات دزدیدی کردی همان برای هفت پشتت بس است

>>>   کل اگر طبیب بودی --- سر خود دوا نمودی. اینکه آقای ترامپ عجولانه و بدون آینده نگری تصمیم به برسمیت شناختن اورشلیم به پایتختی اسرائیل گرفته و نقش صلح آفرینی آمریکا را زیر سئوال برده در آن شکی نیست، ولی آقای اردوغان اگر راست می گوید اول مشکلات سیاسی خود و مخالفین و نژادی پرستی کشورش را حل کند، کرد کشی را کنار بگذارد، بیش از صد هزار نفر به بهانهً کودتای فتح الله گولن از کار و زندگی اخراج شده است، زندانها پُر از مخالفین سیاسی و نویسنده گان و ژونالیستهاست، اول آنها را آزاد کند و اگر اهل گفتگو و تعامل و تساحل و تسامح است، اول با مردم ترکیه شروع کند و بعداً کاسهً داغتر از آش فلسطین ودیگران شود.

>>>   آلمان ها مکتب امانی و میخانیکی را تمویل میکنند
فرانسوی ها استقلالرا
روس ها پولتخنیک را
امریکایی ها دانشگاه امریکایی را و فاکولته انجنیری و زراعت را
ترک ها مکاتب ترکی را
به جز از ترک ها باقی این مکاتب از سال های ظاهر شروع و تا حال ادامه دارد

>>>   افغانستان بی در وپیکر است مدرسه های زیا د است مثال مدرسه وهابیت درافغانستان دین وهابیت وجود ندارد درافغانستان.پس چرا وهابیت مدرسه دارد...
یاران ابوذر

>>>   Arianfar
بزرگترین جفا در حق دموکراسی را کسانی کردند که در انتخابات با آن که نیک می دانستند که داکتر عبداله برنده قاطع است، برای حفظ منافع آزمندانه و کرسی های خود با توطیه سکوت از کنار واقعیت گذاشتند و حقایق را از چشم مردم و جهانیان پوشیده نگه داشتند. پیشاپیش همه کرزی، خلیلزاد و اسپنتا و چند معامله گر دیگر.
به ویژه مشاور امنیت ملی کرزی باید با برگزاری کنفرانس
مطبوعاتی افشاگری نموده و استعفا می داد.
اری
همیشه میان های شعارهای زیبا و رفتارهای زشت شیار ژرفی هست.

>>>   از لحاظ روانی خیلی تاثیر بد روی روان استادان و شاگردان می گذارد . دولت تاثیر پذیر از شیوه های تروریستی است در حالی خود با این گروه های در قطب مخالف قرار دارد .هیچ کاری سنجیده صورت نمی گیرد فقط روی منافع شخصی استوار است .
افسوس افسوس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است