اعلامیه خانواده های شاگردان افغان ترک
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۸    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143094 منبع: پرینت

کمیته والدین شاگردان مکاتب افغان ترک صبح امروز چهارشنبه 22 قوس 96 با برگزاری نشستی اعتراضی با حضور سرپرست وزارت معارف مواضع خود را درباره این مکاتب در اعلامیه ای بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در اعلامیه کمیته والدین شاگردان مکاتب ا فغان ترک آمده است که خانواده های شاگردان مکاتب افغان ترک، یورش مسلحانه منصوبان ریاست عمومی امنیت ملی بر خوابگاه دخترانه لیسه نسوان افغان ترک را شدیدا تقبیح نموده و این عمل را غیر قانونی و غیر اسلامی و مغایر با ارزش های ملی کشور می دانند.

شام دیروز ( سه شنبه 21 قوس 96) افراد مسلح امنیت ملی کشور بدون داشتن حکم دادگاه و بر اثر یک هدایت غیر قانونی وارد محوطه خوابگاه دخترانه لیسه نسوان شدند و به تلاشی و بازرسی خانه های استادان این لیسه پرداختند و می خواستند که شماری از استادان ترکی را با خود ببرند که کمیته اولیای شاگردان مکاتب از این اقدام مطلع شده و در لیسه تجمع کردند، باحضور والدین شاگردان، افراد امنیتی ساحه را ترک کرده و درجریان بازرسی که سبب اضطراب دختران گردید، چهار شاگرد بیهوش و به بیمارستان منتقل گردیدند.

درهمین حال 4 استاد ذکور لیسه پسرانه افغان ترک صبح دیروز بدون اطلاع به اداره این مکتب و یا ارایه حکم قانونی از سوی اداره امنیت ملی بازداشت شده اند و تا هنوز هیچ اتهامی علیه آنان وارد نشده است. با توجه به مراتب فوق خانواده های مکاتب افغان ترک در نشست اعتراضی اعلام می دارد که :
هر 4 استاد که بصورت غیرقانونی بازداشت شده اند باید بی درنگ آزاد شوند.

هرگونه تصمیم گیری بدون رضایت اولیای شاگردان درمورد سرنوشت مکاتب غیرقانونی و قابل تعمیم نیست.

بدلیل اقدام غیرقانونی برای تلاشی و بازداشت اساتید ترکی این مکاتب کمیته والدین و شاگردان رسما به دادستانی کل عارض شده و اقامه دعوی خواهند کرد.

رییس جمهور باید بدون تاخیر کمیته اولیای شاگردان را به نمایندگی از خانواده های شاگردان به حضور پذیرفته و این قایله را پایان دهد.

کمیته خود را مکلف به حمایت قانونی از این مکاتب دانسته و هر نوع اقدام و مداخله در امور رهبری و تدریسی این مکاتب را مغایر قانون اساسی و اولیای کشور می داند.

نباید فضای ارام درسی فرزندان به دلایل سیاسی مختل شده و آنها از فراگیری علم محروم گردند.

گفتنی است که شماری از والدین شاگردان افغان ترک با سخنرانی در این نشست از رعب و ترس ایجاد شده در میان فرزندان خود شدیدا اظهار ناراحتی کردند و همچنین دادرس، معاون کمیته والدین افغان ترک در این نشست بیان کرد که 9 ماه وعده مشورت با والدین درخصوص تصمیم گیری درباره سرنوشت این مکاتب فریب و حیله خانواده ها بوده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان ترک
اعلامیه
نظرات بینندگان:

>>>   بعيد نيست که اين یورش مسلحانه منصوبان ریاست عمومی امنیت ملی با تقبیح شديد و محکوم نمودن قاطع و با خواست پس گرفتن ابطال فرمان ترامپ و با "ترور يست دولتى" خواندن اسراييل از سوى رجب طيب اردوغان رييس جمهور ترکيه پيوند داشته باشد.

>>>   اول از همه نفرت و انزجار . . . به رجب طیب اردوغان این دکتاتور معلوم الحال ، این ممثل ارتجاع منطقه و این دشمن علم و آسایش .
دوم تآسف فراوان به دولت و دولتمندان و حکومت خود ما در راس اداره و ادارات که این غایله را آفریده است . ما چرا ممثل سیاست های ترکیه در کشور
دموکرات خود باشیم و در گیر پره و جنبه سیاسون کشور برادر مان ترکیه شویم .. اگر اداره یا ادرات مربوط و متهم به این یورش اسناد قانونی و اجازه ای قضایی به آن ارایه نتوانند از رییس جمهور تقاضاء میکنیم که عاملین
محاکمه شوند .
مقدمه : خوابگاه محصلات محرم تر از اماکن خصوصی است و این محتاج
دلیل نیست ( گرچه منطق و دلیل بسیار است ) صدمه بر روان
دختران که چار دختر هم به بیمارستان برده شده جرم را سنگین
میسازد. و چرا به اداره مدرسه تماس گرفته نه شده .

اسباب جرم :
ا - ترجمه حکم آیات ۲۷ و ۲۸ سوره نور
ای کسانیکه ایمان آورده اید غیر خانه های خود به دگر خانه ها داخل
نه شوید . تا اینکه از اهل آن اجازه نگرفته باشید و سلام نه داده باشید
. . . الخ آیه ۲۷
و اگر کسی را دران نیافتید وارد خانه نه شوید تا اینکه به شما اجازه
داده شود . و اگر به شما گفته شد باز گردید پس باز گردید (یعنی
داخل نه شده مراجعت کنید ..... الخ آیه ۲۸

۲- حکم ماده سی و هشتم قانون اساسی .
مسکن شخص از تعرض مصون است . هیچ شخص به شمول دولت ، نمیتواند بدون اجازه ساکن یا قرار محکمه ء با صلاحیت و به غیر از حالات و طرز ی که
در قانون تصریح شده است ، به مسکن شخص داخل شود یا آنرا تفتیش نماید. در مورد جرم مشهود ، مامور مسوول میتواند بدون اجازه قبلی محکمه به مسکن شخص داخل شود یا آنرا تفتیش کند . مامور مذکور مکلف است بعد
از داخل شدن یا اجرای تفتیش ، در خلال مدتی که قانون تعیین می کند قرار
محکمه را حاصل نماید .

طوریکه جریان و اظهارات عینی اشخاص و متضرران ارایه میدارد این احکام
( احکام قرآن و احکام قانون اساسی ) مراعات نه شده است .
اگر این جرم توجیه و دلایل قانونی پیدا نکند عاملین مستلزم محاکمه علنی و مجازات سنگین میباشند . اگر توجه و بازخواست نه شود یا للعجب از عواقب
سوء و ناگوار آن .

م . ش . فروغ یکی از اقارب شاگردان امبد است نشر شود

>>>   استادانیکه گرفتار شده اند مربوط گروه تروریستی فتح الله گولن بوده که اعمال تروریستی این گروه درسال ۲۰۰۳ توسط نویسنده محترم ف م.ق.ک در روزنامه آرمان ملی ارسال و صرف یک بخش آن در یک شماره روزنامه مذکور نشر شد و از نشر بقیه اعمال تروریستی و خیانت ها و استفاده جوئی های این مدارس تروریست پرور جلو گیری شده و در ظرف دو روز آن شماره نشر شده جمع آوری شده و هر شماره به قیمت یک صد دالر آمریکایی توسط اداره مکتب آریانا افغان- ترک خریداری و به کمک اجمل فیض رئیس تدریسات ثانوی وزارت معارف وقت و رهبری جمعیت اسلامی بالای اداره‌ روزنامه ارمان ملی فشار وارد شد تا مقالات بعدی نویسنده توقیف و اخطار های مکرر به نویسنده و روزنامه مذکور از طرف اداره‌ مکاتب افغان- ترک و حامیان داخلی آن در صورت تکرار نوشتن و نشر چنین مطالب داده شده و حتی تهدید به مرگ گردیدند
پاداش توقیف مطالب افشا گری خیانت ها و اعمال تروریستی این مکاتب و گروه تروریستی فتح الله گولن
به حامیان داخلی شان تحایف ، دالر ، جذب اولاد ها و اقارب شان به مکاتب افغان- ترک و ارسال کتلوی افراد وابسته‌ به این گروه تروریستی به ترکیه با پرداخت تمام مصارف سفر و بیمه صحی وغیره و بازگشت دست پرشان با تحایف و وعده و وعید های گوناگون خاتمه یافت و رفت وآمد افراد این گروه تروریستی از پاکستان به افغانستان بدون داشتن و اخذ ویزه تا امروز ادامه داشته وسبب اعمال تروریستی بی حد و حصر شده و میشوند
پس بازداشت و پیگیری اعمال این گروه تروریستی کاملا بجا و به نفع کشور ما بوده و این شجاعت و بیداری امنیت ملی ما قابل توصیف و مایه افتخار ماست.
نجیب از شاگردان اسبق لیسه افغان- ترک

>>>   سیاست و سیاست بازی

>>>   آقای شاگرد اسبق لیسه افغان ترک !
ترور جرم ساده نیست که به هرکس نسبت داده شود. اگر شمول و تحصیل
در لیسه ء مذکور جرم باشد پس خود شما هم یک تروریست هستید .
اگر شما ناکام یا اخراجی نباشید و درست درس خوانده و سند موفقیت داشته
باشید باید از قوانین داخلی و بین المللی . حقوق بشر و عناصر جرمی از جرایم
شخصی ، اجتماعی تا جرایم بشری ، سیاسی و جنگی کم و بیش آگاهی
داشته باشید .
داشتن عقیده ای سیاسی که مخالف عملکرد یک سیاست مدار یا رژیم سیاسی
باشد جرم نیست . حکومات مدرن و دموکرات و عضو سازمان جهانی به اشخاص
دارای عقاید و باورهای سیاسی مکتب های گوناگون سیاسی که
در کشور خود تحت تعقیب ، شکنجه و غیر قابل تحمل سیاستمدار حاکم باشد
پناهندگی سیاسی میدهند و این از دلیل غیر قابل رد ور مهاجرت میباشد .
اگر معلومات ندارید بپرسید و مطالعه کنید امید ذهن تان روشن شود
م. زمین بوس کابل

>>>   ضمن محکومیت وتقبیح هرگونه خشونت وتعرض به مکانهای علمی وشخصی
اما تاسیس افغان ترک وهر مکتب خارجی باید ممنوع شود وتنها بودجه کمکی برای ساخت مکاتب وطنی دریافت شود به دو دلیل
اول .ترویج فرهنگ دول صاحب مکتب به متعلمین که متفاوت ازرسوم وطنی وبعضا در تضاد آن است
دوم .خروج اسعار از کشور وایجاد زمینه نفوذ معلوماتی واستخباراتی دولت ها وعوامل خارجی .
شیوای بلخی
کاندید احتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است