به بهانه نشست استانبول
بیت المقدس چگونه تنها ماند؟
بیت المقدس در جهان اسلامِ درهم شکسته در اختلاف های درونی زمانی تنها ماند که خاورمیانه در آتش سوخت و سران عرب وابسته منافع با امریکا شدند و باقی، سرگرم نبردها و امتیاز از جنگ خاورمیانه 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143104 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نشست استانبول با شرکت کشورهای اسلامی و سفر رییس جمهور به ترکیه بهانه ای شد برای بازنگری دوباره به آنچه پس از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از سوی ترامپ در جهان اسلام رخ داد.

رویای تسخیر خاورمیانه برای امریکا زمانی تحقق یافت که به بهانه حضور بن لادن به افغانستان لشکر کشی کرد تا تروریسم را نابود کند اما طالبان ساقط شده از حاکمیت، تبدیل به قدرتمندترین گروه ترویستی شد و امریکا نیز با برقرار پایگاه های نظامی و مقابله با رقبای قدرتمند منطقه ای به اهداف خود جامعه عمل پوشاند.

این در حالی است که حکومت کرزی و غنی محتاج حمایت امریکاست و اردوی ملی بدون کمک های کاخ سفید حتی توان پرداخت یک روز از حقوق و هزینه آذوغه سربازان را ندارد و می توان به سادگی پی به سیاست ارگ در برابر این تصمیم برد و عملکرد غنی در اجلاس استانبول.

هرچند گمان می رفت که بین المقدس خط قرمز و تنها نقطه اتفاق نظر کشورهای اسلامی باشد اما واکنش های متفاوت از سوی سران این کشورها نشان از اختلاف های شدید دارد و منافعی که برخی رهبران حاضر به خطر انداخت آن نیستند چه رسد به قد علم کردن در برابر امریکا.

در همین راستا، از افغانستان گرفته تا سوریه، عراق و یمن درگیر جنگ است و ایران و عربستان به عنوان قدرتمندترین کشورهای اسلامی در نبرد نیابتی در دیگر کشوهای به سر می برند و سیاست تروریست پروری پاکستان نیز بر کسی پوشیده نیست.

از سوی دیگر به دلیل اختلاف ها میان کشورهای اسلامی که از جهان اسلام تنها نامی برای کنفرانس ها و گردهمایی سران باقی مانده است، رییس جمهور جنجالی امریکا با اعتماد به نفس بالا اقدام به چنین سیاستی می کند زیرا می داند روابط سیاسی و اقتصادی پیچیده کشورهای عرب با واشنگتن مانع واکنش تند می شود و باقی قدرت ها نیز سرگرم نبردهای درون خاورمیانه هستند.

تنها با نگاهی به واکنش های دولتمردان افغانستان، می توان پی برد که تا چه میزان منافع و وابستگی به امریکا سبب پشت کردن به خط قرمزهایی شده که در آینده ضربه مهلکی به کشورهای اسلامی وارد خواهد کرد.

در برابر واکنش تند داکتر عبدالله نسبت به اقدام ترامپ در برابر بیت المقدس که به شدت آن را محکوم کرد، رییس جمهور تنها ابراز تاسف می کند و این شکاف در میان فعالان اجتماعی نیز دیده می شود به طوری که سعیدی، تحلیلگر مسایل سیاسی خواهان پاسخ تند جهان اسلام به این حرکت ظالمانه می باشد و سمع حامد، فعال اجتماعی معتقد است که کشورهای اسلامی اول منافع استراتژیک ملی دارند بعد به فکر دین هستند پس لزومی ندارد مردم را برای منافع دیگران در یک جغرافیای خیالی فدا کنیم.

در همین راستا، اشرف غنی نه تنها خواهان مقابله با سیاست امریکا نیست بلکه توان به چالش کشیدن قدرت کاخ سفید در افغانستان را ندارد زیرا بقای حکومت در گرو حمایت این کشور می باشد و قومیت پشتون بدون چنین پشتوانه ای چگونه در برابر سیل رهبران مخالف دیگر قومیت ها ایستادگی کند.

نشست استانبول برای گفتگو در خصوص فلسطین با اجماع کشورهای اسلامی نتیجه ای جز همان محکوم کردن های توخالی ندارد و همچنان سران عرب و کشورهای محتاج به امریکا به روابط خود با واشنگتن و سکوت ادامه خواهند داد.

وحشت امریکا و غرب از کشورهای اسلامی و قدرت یک پارچه جهان اسلام سبب شد که دهه ها برای به جنگ کشاندن خاورمیانه و براندازی نفاق میان رهبران آنان تلاش کنند که اکنون به نتیجه رسیده و از فلسطین گرفته تا افغانستان و یمن تنها قربانیانی برای شعله ورکردن جنگ و ایجاد نفرت میان مسلمانان شدند.

و جز مسلمانانی که همواره از اسارت و جنایت های که بر مردم فلسطین روا شده بدون آلودگی منافع با این قدرت ها، خشمگین و منزجر از سیاست سیاه اسراییل و امریکا هستند، حکومت ها و رهبران محتاج کمک ها به مانند گفته فعال اجتماعی، دین را پس از منافع خود قرار داده اند و خواهان درگیر شدن با جغرافیای خیالی تحت سلطه این دو کشور نیستند.

خیانتی که رهبران اسلام بر مسلمانان روا می دارند همواره بزرگتر از جنایت های دشمنانی به مانند امریکا و غرب می باشد زیرا هر کشور اسلامی که در جنگ فرو رفت ابدا به دست خایین داخلی ویران شد جز این، چگونه می توانست اسراییل در فلسطین لانه کند و امریکا در خاورمیانه.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست استانبول
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان چهل سال است که تنها است

>>>   بدلیل اینکه خداوند خودش برای پیامبرش وحی فرستاد تا از بیت مقدس رو بگرداندو یطرف کعبه سجده کند این نهی خداوندی است

>>>   اولاده جهادالنکاح بروند برای اسرائیل رجز بخوانند.

>>>   حالی شما خود تان فکر کنید.
شما در حویلی تان یک بیت الخلا داشتید. بعدآ برای خود در داخل خانه یک تشناب عصری همراه کمود و دستشوی و تپ و شاور جور کردید.
حالا از آن بیت الخلا هیچ استفاده نمی کنید. بگذارید که یک نفر بیچاره دیگر که تشناب ندارد،آن را چپه کند و در عوض بیت الخلا یک تشناب عصری برای خود جور کند، تا او نیز رفع حاجت کرده بتواند.
از یک طرف همه تان خود را اولاده ابراهیم(ع) میدانید، از طرف دیگر یک بیت الخلا را برای برادر ابراهیمی خود روا دار نیستید.
با وجودی که این بیت الخلا در اصل از برادر ابراهیمی تان میباشد و پدر کلان های شما بزور از آنهاغصب کردند.

>>>   Arianfar
روسیاهی اردوغان در آزمون بزرگ تاریخ
. از قدیم ها گفته اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست. جای آن بودتااردوغان ازتالار کنفرانس سران کشورهای اسلامی قطع روابط بااسراییل رااعلام و سفارت اسراییل رامی بست تا جهانیان باور می کردند که او ارسن لوپن ثانی نیست. اما برعکس ثابت ساخت که هنری جز هنگامه سازی و سر دادن شعارهای دروغین و پرطمطراق و خاک زدن به چشم مسلمانان ندارد و هر چه می گوید باد هوا است.

>>>   Ariaie
بيشترين تظاهرات در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب كه زيستگاه عمده تاجيكان است، در محكوميت برنامه انتقال سفارت أمريكا به قدس، صورت گرفت. بزرگترين پر پره ها توسط رهبران نام نهاد تاجيك و جمعيت اسلامى ، كه ملت بزرگ تاجيك را اكنون در گروگان دارند ، نوشته و نشر شد. امرالله خان صالح در اعلاميه و حمايت انسانى هم اكتفا نكرد وبا تگ كردن دونالد ترامپ او را درس تاريخ و منطق داد و گفت پس پشاور را هم با ما بدهيد. حمايت از فلسطين و داعيه انها تنها بإيد در چهارچوب انسانى و عدالت خواهانه و در هماهنگى فيصله ها و قطعنامه هاى شوراى امنيت جا دارد و قابل بحث است، چون قبل از اينكه بحث بيت المقدس دينى باشد، تاريخى است. و اما چرا تاجيكان اين همه بيقرار؟ به نظر مى رسد پروژه فعاليت هاى مرموز كه زير چتر حزب تحرير و برنامه هاى ديگر مانند محروم سازى سيستماتيك در راستايى افراطى سازى شمال جريان دارد ، دارد نتيجه مى دهد . وقتى رهبران تاجيك در ساخت مدارس زير نام دينى با يكديگر رقابت مى كنند و از ساخت يك كتاب خانه در يك ولايت عاجز اند، تعجب نكنيد اگر فردا مناطق تان به وزيرستان تبديل شد، چون انسان ها يكسان اند اين تنها تفكر انسان ها اند كه انها را متمايز مى سازد . نگذاريد زير نام دين جگر گوشه هاى تان را چوب سوخت جنگ هاى اينده بسازند.

>>>   درست است که از نگاهی ظاهری قدس در غربت وتنهای بسر میبرد وانهای که همیشه اواز حمایت از قدس وازادی ان خطه ای باستانی ونابودی اسرایل را از حنجره های خود سر میدادندسکون را بر حرکت ترجیح داده ازمردگان وبی خاصیت ها خواهش اقدام دارند اما برنامه ای خارجی هانه از حالا از سالیان متمادی روی این نقشه اثر گذار بوده انها اول ملت اسلامی را غافل ومتفرق ودر گیر مسایل داخلی خود ساخته وبعد با خاطر ارام وفارغ از هر نوع تشویش واضطراب به بیت المقدس سفارت میسازندگرچه در هر جا وهر نکته ای دیگری دنیا هم اگر خواسته باشند میتوانندچهاردیواری سفارت خودرا فارغ از هر نوع تشویش اعمار نمایند کس نیست که برایشان اظهار نماید بالای چشمشان ابرو است همین حالا همه جا از انهاست واثر ونفوذ شان بر اکثر دولت ها وملت ها مستولی میباشداما یک قدرت ونیروی فعال وباز دارنده وتنبیه کننده باقی مانده تا با این محاربان خدا بجنگد ودر برابر تجاوزات ومظالم انها فعال ما یشاء بی ایستد وانها را برسر جایشان بنشاند وان قدرت لا یزال پروردکار است واززمان اعلان ترامپ اعمار سفارت در قدس اتش مهیبی را در کلفورنیا مشتعل ساخته وتقریبابیش از هزار کیلومتر مربع ان منطقه ای زیبا را بلعیده وساکنین بی گناه انجا را به جرم طغیان ترامپ متواری وبی خانمان ساخته است وهمه سعی وتلاش حکومت ایالتی وفدرال درین راستا بی تاثیر گردیده واحتمالا تا ترامپ توبه نکند وازین فرمان عقب نشینی نکنددامنه ای اتش توسعه خواهد یافت وملت سخت کوش وازاده ای این سامان را تنها به جرم رای دادن به ترامپ وتسلیم شدن به حکومت زور وتزویر وی ازار واذیت میکند دعا میکنیم که خداوند منان خود به دادملت امریکا وسایر ملل جهان وبه داد بیت امقدس این قبله ومعهد ادیان وپیامبران بزرگ برسد
جاندار از جاغوری

>>>   بیت المقدس تنها نیست - خداوند (ج)با قبله مسلین میباشد . جهان اسلام بابیت المقدس است - کشور های عدالتخواه با بیت المقدس است - حقوق بشر با بیت المقدس است - ملت قهرمان و آزادیخواه فلسطین با بیت المقدس است واولین معراج حضرت محمد (ص) با بیت المقدس است وخواهد بود . اشغالگران حقوق حقه مسلمانان را نادیده گرفته ومیخواهند که فلسطین دایم در سرگردانی بسر ببرد وباید اسرایل و حامیان آن بدانند که این آتش را که روشن نموده اند ودراین آتش خود خواهند سوخت . بیت المقدس شرقی پایتخت فلسطین بوده و بیت المقدس اولین قبله مسلمانان جهان بوده وخواهد بود .کنفراس ترکیه از جانب کشور های اسلامی شاهد این مدعای ما میباشد .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است