تهدید عالیجنابان به آدرس خارجی ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143108 منبع: پرینت

خارجی ها اول کوشش می کنند عالیجنابان را به مقام برسانند، برای شان وزارت و ولایت و سفارت می دهند، بعد پول می دهند، میلیون ها دالر پروژه می دهند، عالیجنابان چون فکر می کنند ارثیۀ پدرشان هست، پول ها را می گیرند و خرج می کنند و برای خودشان خانه و زمین و مارکیت و بلندمنزل می خرند و پول ها را در بانک ها پس انداز می کنند، خارجی ها می بینند، لبخند می زنند و فقط سکوت می کنند.

عالیجنابان فکر می کنند خارجی ها چقدر آدم های احمقی هستند که نفهمیدند ما چقدر پول برای خودمان گرفتیم، بعد با خود فکر می کنند که این حق ما است و هیچ کسی نمی تواند بالای ما منتی بگذارد؛ خارجی ها همچنان سکوت می کنند.

عالیجنابان به همه چیز می رسند، قدرت پیدا می کنند، عزل و نصب می کنند، وزارت و ولایت و سفارت را سهمیه بندی می کنند، بادیگارد و عسکر و ملیشه استخدام می کنند، کیف و حال دنیا را می کنند و همه را تهدید می کنند و چپ و راست هشدار می دهند؛ عالیجنبابان پیش خود فکر می کنند ما با اینهمه چیز به هیچ کس نیازی نداریم حتی خارجی ها، ما همه کارۀ این مملکت هستیم.

ناگهان همه چیز تغییر پیدا می کند، عالیجنابان بیانیه می دهند و سخنرانی می کنند و خارجی ها را می گویند بروید گورتان را از این کشور گم کنید. خارجی ها می خندند و می گویند: شما شوخی می کنید؟ عالیجنابان می گویند ما با پدرمان هم شوخی نداریم؛

خارجی ها دفتری به نام وایتکس می سازند تا همه چیز را افشا کنند، سر مفتش خارجی ها می آید و برای شان می گوید ما گورمان همین جا است، بعد می گویند شما تمام پول ها را دزدی کردید، میلیون ها دالر را از وزارت خانه ها اختلاس کردید، پول مالیه دهندگان ما را خانه و مارکیت و بلند منزل خریدید، ما فیلم داریم، ما سند داریم، خارجی ها فوری، پول ها را در بانک ها مسدود کردند، معاش بادیگاردها و ملیشه و سرباز را قطع کردند، برای آنان ویزه سیاحتی و سیاسی ندادند، صلاحیت عزل و نصب را گرفتند، اجازۀ سهمیه بندی ولایت و وزارت و سفارت ندادند.

عالیجنابان گفتند ما شوخی کردیم، خارجی ها گفتند ما با پدرمان هم شوخی نداریم.
عالیجنبان با خود فکر کردند ما چقدر آدم های احمقی بودیم که نفهمیدیم خارجی ها می فهمند.

پول ها که در بانک ها بلاک شد، عالیجنابان بی پول شدند، خانه ها و مارکیت ها و بلندمنزل ها را فروختند، بادیگاردها را جواب دادند، دیگر تیل موتر نداشتند، موترها را فروختند، از غرش ماندند، کسی را تهدید نکردند، هشدار ندادند، حالت خراب شد، همین شد که پول از این و آن قرض کردند، قرضدار که شدند، موبایل شان را خاموش کردند تا بی آبرو نشوند، تنگدست که شدند موبایل را هم فروختند و در پشت دروازۀ سفارتی ایستادند و گفتند به نام خدا کمک کنید، زن و اولاد ما شب گرسنه هستند، به لحاظ خدا کمک کنید و خارجی ها همچنان سکوت کردند....

مهدی ثاقب
نشریۀ طنز بی نقطه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
عالیجنابان
نظرات بینندگان:

>>>   کل معدن و سرمایه های جهان را هم که به حاکمان افغاسنان ببخشند و بسپارند هیچ تغییری در حال و روزگار و زندگی مردم فقیرافغانستان بوجود نخواهد آمد و بدتر بیش از پیش بنام اسلام و جنگهای مذهبی و قومی خون همدگیر را خواهند ریخت.

>>>   ظام الدین غیاثی
کرزی ،اسپنتا ، انجینیر نبیل،خلیلزاد و دیگران خیانت ملی را مرتکب شده اند .
در خیانت به موکراسی آمریکایی ها و ناتو دست دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است