حکومت باورمند به سیاست خارجی خود نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143118 منبع: پرینت

در حالیکه جایگاه ژیواستراتژیکی افغانستان، در منطقه غیر قابل انکار است و افغانستان همچنان در ماه های اخیر، در اولویت بندی سیاست های کشورهای قدرتمند دخیل جایگاه بلند دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رامش نوری، استاد دانشگاه در برنامه «آخر خط»معتقد است، معتقد است، موقعیت ژیوپولتیک و ژیواستراتژیک افغانستان، اهمیت افغانستان را بیشتر می سازد و افزود: ما در گذشته ها بیشتر همانطور که جهان وقتی که در دو قطب تقسیم شده بود، یعنی به بلوک شرق و غرب، آمدیم عضویت جنبش عدم تعهد را پذیرفتیم که هم نه با بلوک شرق هستیم و نه هم با بلوک غرب هستیم اساسنامه آن را پذیرفتیم و در سازمان ملل متحد هم دعاوی این مساله بودیم. اما به یکبارگی در حکومت وحدت ملی، این می چرخد و تغییر می کند، در حالیکه آقای غنی در حکومت وحدت ملی وقتی سیاست خارجی خود را مطرح کرد در آنجا اشرف غنی حرف از پنج حلقه و پنج محور زد.

وی افزود: حلقه اول، کشورهای همسایه، حلقه دوم، کشورهای حوزه تمدن اسلام، حلقه سوم هم کشورهای عضو ناتویی که افغانستان را هم از نگاه مالی و هم از نگاه امنیتی کمک می کنند، حوزه چهارم هم کشورهای آسیایی و حوزه پنجم هم سازمان های بین المللی بود. متاسفانه حکومت وحدت ملی در طول عمر خود نشان داد که نه تنها به این پنج حوزه ای که طرح کرده، باورمند نیست بلکه خلاف آنچه که نیاز سیاست خارجی افغانستان است عمل کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
سیاست خارجی
نظرات بینندگان:

>>>   رهبران گذشته وحال کشورمان این درایت رامیداشتند .وضعیت امروزی را نميداشتیم .گمان نمی رود درآینده هم کاری ازدست شان بیاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است