معلوم نیست پول قربانیان ماین در کجا مصرف می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143119 منبع: پرینت

کنفرانس نشر گزارش جهانی از ماین های زمینی در سال 2017 برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در گزارش جهانی از وضعیت ماین های زمینی که صبح امروز پنجشنبه 23 قوس 96 در حضور رسانه ها نشر شد آمده است که افغانستان بعنوان یکی از کشورهای عضو میثاق منع ماین به ختم ماین روبی تا سال 2023 ملزم است و تا آن زمان باید یک کشور عاری از ماین داشته باشیم.

مطابق با این گزارش در سال 2016 برنامه های ماین روبی افغانستان 55.3 میلیون دالر از 14 تمویل کننده دریافت کرده اند که این مقدار 11 درصد بیشتر از سال 2015 است.

گزارش افزوده است که 29.6 میلیون دالر توسط آمریکا فراهم شده است اما بر اساس اطلاعات مانیتور تنها 4.2 میلیون دالر از این کمک ها به قربانیان ماین اختصاص داده شده و معلوم نیست که این پول در کدام پروژه ها به مصرف رسیده است.

برنامه های مربوط به قربانیان ماین و اشخاص دارای معلولیت توسط موسسات غیردولتی تطبیق می شود و این برنامه ها از سال 2014 بدینسو در حال کاهش است؛ بعنوان مثال بنا بر نبود بودجه از سال 2014 بدینسو دفتر آلسو برنامه های حمایت از قربانیان و اشخاص دارای معلولیت را ادامه نمی دهد و این موارد باعث افزایش خلا بزرگ در زمینه کمک های روانی و درمانی برای قربانیان ماین شده است.

گفتنی است که حکومت و بویژه وزارت عدلیه تاکنون نتوانسته است که قانونی برای تطبیق این پروگرام ها تصویب کند.

از شمار 162 کشوری که به میثاق منع ماین محلق شده تا کنون بیش از 153 میلیون ماین توسط کشورها نابود شده است که 2.2 میلیون آن در سال 2016 انجام شده است و نزدیک به 30 کشور از این پدیده مخرب پاک شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماین روبی
گزارش جهانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است