حکمتیار در پوشش حق طلبی پشتونی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143121 منبع: پرینت

تجربه تاريخي نشان داده است هر كسي كه در افغانستان اختلافات قومي را دامن بزند با شكست مواجه مي شود و تنها مي ماند و آقاي حكمتيار در حال پيمودن همين مسير شكست خورده است.

وي ديروز مدعي مبارزه اسلامي بود، اما امروز مي داند كه عملكرد ضد اسلامي وي ديگر جايي در دايره اسلام برايش باقي نگذاشته است.

اكنون در پوششي به اصطلاح حق طلبي پشتونها و با تاختن عليه اقوام غير پشتون مي خواهد خود را يگانه غمخوار و مدافع پشتونها جلوه بدهد. بزودي شاهد خواهيم بود كه مردم مسلمان افغانستان اين موجود كج انديش و بد نهاد را از خود منزوي نموده و قوم شريف پشتون يكبار ديگر او را بدور خواهند انداخت.

عتيق الله بريالى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونها
بریالی
نظرات بینندگان:

>>>   ظام الدین غیاثی
کرزی ،اسپنتا ، انجینیر نبیل،خلیلزاد و دیگران خیانت ملی را مرتکب شده اند .
در خیانت به موکراسی آمریکایی ها و ناتو دست دارند

>>>   Baha.
جنایتکاران می آیند و می روند و اما جنایت سالاری در بسترش نهادینه می شود و تا انتهای تاریخ سیاه قیبله تداوم می یابد .
آقای دگراندیش پرسیده اند که این آدم ها با هم چه ارتباط دارند؟
این آدم ها ارتباط دارند، حزب وطن که نجیب رهبرش بود، حال تصویر جبار قهرمان را در کنار عکس نجیب می بیندید که جنایتکاران خادیست را جمع نموده تا حزب وطن را بازسازی و با حزب اسلامی گلبدین مدغم کند تا انتخابات پیش رواین دو حزب جنایتکار برای اشرف غنی رأی بیاورند. در انتخابات گذشته گوسپندان رأی آوردند و در انتخابات آینده گاوان رأی می آورند و آن هم از جنس غلزایی.

>>>   أغاز برنامه جمع اورى سلاح هاى بدون مجوز سرخط بسيار زيبا ، اميد وار كنند اما گمراه كننده است. افغانستان كشور مافيايى است. قانون فقط به نفع مافيا و حاكمان زور و زر اجرا ميشود. انهايكه اسلحه غير مجاز دارند نيز از همين قماش اند. برنامه هاى زيادى اصلاحى در چند سال گذشته اعلان شده ولى در همان اغازين روز هاى ان با شكست و چالش روبرو گرديده و خاموشانه كنار گذاشته شده است. أصلاً سياست در افغانستان چون مافيايى، قومى، و اغشته با فساد است، هر جناح داراى ارتباط باندى خود براى برترى بر طرف ديگر است و اين حلقه از همان ارگ رياست جمهورى شروع و تا پايين ترين سطح ادامه مى يابد. تمام انهايكه امروز قانون شكنى ميكنند، اسلحه غير مجاز دارند، دست به قتل مى زنند و ديگران را تهديد مى نمايند مرتبط با محور هاى قدرت اند. اين جماعت بيشتر شامل مشاورين ارگ و شوراى امنيت،بعضى وكلاى زورگوى مجلس نمايندگان ملت، فرماندهان مربوط به حلقات قدرت و غيره اند. بناً دولت هاى واقعى، مردمى، با مشروعيت قانون را بالاتر از همه مى دانند و اجراى ان را يكسان عملى ميسازند. اين دولت زمانى شعار جمع اورى اسلحه را مى دهد كه براى باند هاى تبهكار مورد استفاده و حمايت خود اسلحه توزيع ميكند. مردم نبايد فريب مانور هاى فريب كارانه دولت تقلب، قانون شكنى ،قوم گرايى و مافيايى فاسد غنى و حواريون ان را بخورند. اين دولت در مسير ديكتاتورى ، برترى جويى قومى، استبداد سياسى و اقتصادى و فرهنگى دارد قدم بر مى دارد و هنوز برنامه هاى خاينانه و ظالمانه زيادى در سر دارد كه بايد مردم با هوشيارى و بيدارى مراقب إوضاع باشند .

>>>   بها شما از جمله کدام ګاویش هستید نر یا ماده. اګر از جمله ماده باشید به امید اینکه خسک نباشید.

>>>   Salam
براى فاشيزم قبيله در كل مسعود نماد مقاومت در مقابل سلطه يى تاريخ آنها است ، به همين دليل از حكمتيار تا غنى و ديگرانش مسعود را بار ها توهين كرده اند و تلاش دارند تا از او به نيكى ياد نشود و همكاران او را مصروف عيش و ثروت و مقام كرده اند تا به مسعود ضربه بزنند ، زيرا مسعود بعد از حبيب الله كلكانى به سلسله ى حاكميت شان خاتمه داد و حاضر نشد اقتدار پوشالى شان را صحه گذارد . زدودن چهره مسعود براى شان از اولويت هاى تاريخى شمرده مى شود ، اگر موفق شوند كه شمال را اشغال كنند ، سمبول ها و نماد هاى آزاديخواهى را اجازه نخواهند داد تا جز از صفحه تاريخ شوند . فاشيزم به هيچ كسى و چيزى جز خودش باور ندارد. اگر امروز نتوانيد مسير سياست را تغير دهيد ، فردا دير خواهد بود. وقتى نزديكترين افراد كه از نام مسعود به قدرت رسديدند و در سياست مطرح شدند ، ديگر مسعود براى شان ارزش نيست ، انتطار نداشته باشيد تا فرزندان اين ها مسعود را بشناسند ، چه بسا كه نسل هاى آينده براى مرده ها نخواهند جنگيد . اين مسوؤليت نسل كنونى است تا ديو فاشيزم را از پا در آورند ورنه اين هيولا امروز و فردا را خواهد بلعيد .

>>>   حمد اسلم سلیم‎
گلبدین مزدوری که حق نمک بادارش را پاس داشت !
جنرال حمید گل گفته بود که : گلبدین پاکستانی تر از پاکستانی هاست ، بسیارهای باور نمی کرد.
مصاحبه گلبدین که گفت: درین جنگ ها بزرگترین زیان را پاکستان دیده است ، حق نمک بادارش را پاسداری کرد و واقعن با اسناد و به زبان خودش ثابت نمود که او پاکستانی تر از پاکستانی هاست و دیگر هیچ جای تردیدی باقی نگذاشت .
اما به یک تفاوت که به اشارهء همان بادار یعنی جنرال حمیدگل خون هزاران انسان این وطن را ریخت یک شهر را به راکت بست و به ویرانه مبدل کرد و هزاران انسان این وطن را بی خانمان ساخت.
توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !
آفرین گلبدین خان به پاکستانی ها خوب خدمت می کنی !

>>>   امیرصاحب جان خود را نگاه نتوانست از ایشان چه گله؟

>>>   حزب تحریر یا سرطان پنهان افغانستان..
بعد از حکمتیار و طالبان گروه دیگری که ماموریت پاکستان را قدم به قدم در این کشور عملی بکند. حزب تحریر است. سال گذشته در مطلبی داشته هایم را در رابطه به حزب تحریر با شما در میان گذاشته بودم. حزب تحریر در استان های پروان، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، کندز، تخار، بلخ و بدخشان به سرعت تمام کار می کند. هدف اصلی ژنرالان آی ای آی از بین بردن انگیزه و شیرازه مقاومت و همین طور طالبانیزه کردن جوانان در این استان ها است. بنان برای بیداری، از همه می خواهم که این پیام را همگانی کنید. تا جلو این جریان مخرب و سرطانی گرفته شود.
#احمد_شاه_فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است