برنامه جمع آوری سلاح های غیرقانونی آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143133 منبع: پرینت

کمپاین پاکسازی موترهای شیشه سیاه، وسایط بدون نمبر پلیت و جمع آوری سلاح های بدون مجوز در کابل آغاز شد.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله گفته است که کمپاین جمع اوری سلاح های افراد غیرمسوول و وسایط بدون نمبر پلیت و نیز پاکسازی موترهای شیشه سیاه از روز چهارشنبه 22 قوس 96 آغاز شده است و در این برنامه هیچ استثنایی وجود ندارد.

بگفته دانش، مطابق طرزالعمل ساخته شده، کسانیکه از این برنامه سرپیچی کنند وسایط شان توقف و سلاح هایشان جمع اوری می شود.

قرار است این کمپاین دوام دار باشد و در دیگر ولایت های کشور نیز اجرا شود.

این کمپاین در حالی راه اندازی می شود که باشندگان کابل از افزایش جرایم جنایی در پایتخت بشدت ابراز نگرانی کرده اند و خواهان جمع آوری سلاح از نزد افراد غیرمسوول شده اند.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
جمع آوری سلاح
نظرات بینندگان:

>>>   این گپها همه دروغ است دیشب تلویزیون تلوع نشان داد که یک موترشیشه سیاه که یک بدماش سوارش بود بدون کندن شیشه از پیش روی نیروهای امنیتی رد شد وهیچ کس از او پرسان نکرد این همه خواب است وخیال است ومحال است جانم
غوری

>>>   أغاز برنامه جمع اورى سلاح هاى بدون مجوز سرخط بسيار زيبا ، اميد وار كنند اما گمراه كننده است. افغانستان كشور مافيايى است. قانون فقط به نفع مافيا و حاكمان زور و زر اجرا ميشود. انهايكه اسلحه غير مجاز دارند نيز از همين قماش اند. برنامه هاى زيادى اصلاحى در چند سال گذشته اعلان شده ولى در همان اغازين روز هاى ان با شكست و چالش روبرو گرديده و خاموشانه كنار گذاشته شده است. أصلاً سياست در افغانستان چون مافيايى، قومى، و اغشته با فساد است، هر جناح داراى ارتباط باندى خود براى برترى بر طرف ديگر است و اين حلقه از همان ارگ رياست جمهورى شروع و تا پايين ترين سطح ادامه مى يابد. تمام انهايكه امروز قانون شكنى ميكنند، اسلحه غير مجاز دارند، دست به قتل مى زنند و ديگران را تهديد مى نمايند مرتبط با محور هاى قدرت اند. اين جماعت بيشتر شامل مشاورين ارگ و شوراى امنيت،بعضى وكلاى زورگوى مجلس نمايندگان ملت، فرماندهان مربوط به حلقات قدرت و غيره اند. بناً دولت هاى واقعى، مردمى، با مشروعيت قانون را بالاتر از همه مى دانند و اجراى ان را يكسان عملى ميسازند. اين دولت زمانى شعار جمع اورى اسلحه را مى دهد كه براى باند هاى تبهكار مورد استفاده و حمايت خود اسلحه توزيع ميكند. مردم نبايد فريب مانور هاى فريب كارانه دولت تقلب، قانون شكنى ،قوم گرايى و مافيايى فاسد غنى و حواريون ان را بخورند. اين دولت در مسير ديكتاتورى ، برترى جويى قومى، استبداد سياسى و اقتصادى و فرهنگى دارد قدم بر مى دارد و هنوز برنامه هاى خاينانه و ظالمانه زيادى در سر دارد كه بايد مردم با هوشيارى و بيدارى مراقب إوضاع باشند .

>>>   Kohyar
این نوع جمع آوری سلاح چنین معنی میدهد که شمال کابل را خلع سلاح میکنند و جنوب کابل را تاد ندان مسلح میسازند ، از طراوشهای زهنی و فکری غنی و گلبدین هم همین چیز میخواهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است