حمیدزی: نمایندگان تسلیم طرح گارنیزیون نمی شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۸    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143141 منبع: پرینت

نمایندگان مجلس می‌گویند که گارنیزیون کابل در اقدامی غیر قانونی از نمایندگان خواسته است که با مراجعه به این نهاد، خود و محافظان خود را بایومتریک کنند.

براساس طرح جدید گارنیزیون کابل قرار است سلاح های غیر قانونی از سطح شهر کابل از زورمندان جمع آوری و نیز شیشه‌های سیاه موترها بمنظور جلوگیری از سوء استفاده، پاکسازی شود.

جمهور نوشت، این طرح در روز اول با چالش‌های از جمله مخالفت برخی نمایندگان مجلس مواجه شده است چنانچه محمد نعیم لالی حمیدزی عضو مجلس در اینباره گفته است که این طرح بمنظور زیر فشار قرار دادن نمایندگان مجلس از سوی شورای امنیت بویژه رییس جمهور راه اندازی شده است و نمایندگان هیچگاه در برابر آن تسلیم نخواهند شد.

لالی افزوده است که حکومت از هر طریق ممکن بالای نمایندگان فشار می آورد تا موضوعات مخالف حکومت را در مجلس مطرح نکنند.

ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در اینباره گفته است که هیات اداری مجلس این تصمیم گارنیزیون کابل را زیر بررسی قرار می دهد و نشستی را با مسوولان وزارت داخله، فرماندهی پولیس کابل و گارنیزیون کابل برگزار می کند و تلاشی موترهای نمایندگان مجلس را با آنان در میان می گذارد.

بگفته وی، طرح بایومتریک و تلاشی موترهای نمایندگان در سطح شهر غیر قانونی است و پذیرفتنی نیست.

گفتنی است که گارنیزیون کابل با هدف تامین امنیت بهتر شهر کابل و جلوگیری از گشت و گذار افراد مسلح غیر مسوول تصمیم گرفته است تا تمامی موترهای مقام های دولتی از جمله نمایندگان مجلس را توقف داده و کارت اسلحه محافظان را بررسی کند. با این حال، برخی نمایندگان زورمند در مجلس حضور دارند که با چندین موتر تعقیبی و ده‌ها محافظ مجهز با سلاح های ثقیله مانند دهشکه، راکت و توپ 82 در سطح شهر کابل گشت و گذار می کنند.

انتقادهای بر این است که این نمایندگان خود ترس و هراس را در بین مردم ایجاد کرده و سبب نا امنی در شهر کابل می شوند.

احتمال این نیز وجود دارد که اگر گارنیزیون کابل و هیات اداری مجلس طرح بررسی موترها و محافظان نمایندگان را درست مدیریت نکنند، در روزهای آینده تنش‌هایی میان برخی نمایندگان زورمند و ماموران گارنیزیون کابل در سطح شهر به وجود آید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طرح گارنیزیون
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   اګرقلدرهای چون حمیدزی خلع سلاح شوند درکابل چه که درتمام افغانستان امنیت برقرار میشود-

>>>   جای بسا شرم وخجالت است به شفتر غنی که یک پای لچ، قمار باز تاجرمواد مخدر و ترویج دهند مشروبات الکهولی خائن ملی سرکش ومتمرد از قانون که به زور قلدری کوچه و بازاری در پارلمان راه یافته است که هر روزه جلسات پارلمان به چالش میکشد و اوامر رئیس بیکفایت مردنی روانی و قانون دولت را اطاعت نمیکند این انسان حیوان صفت را مجازات و تابیع قانون نافذه دولت کند باز هم تکرار میکنم که شرم ننگ و عار است به چنین رئیس بیکفایت و بیشخصیت .
ح.م.احمدی

>>>   هستند از ولای پارالمان و بعضی زورمندان دیگر در ارگانهای دولتی و حتی سفارتخانه در کابل توسط موتر های شیشه سیاه شان قتل و ترور و اختطاف و ده ها جنایت دیگری را مرتکب میگردند و حامیان ترورستان و اختطاف چیان هم هستند هیچ ضرورت موتر های شیشه سیاه وتعداد بیشمار بادیگاردان دیده نمیشود انها از مردم چه برتری دارند و چه ترس دارند اگر هدف خاینانه در نظر ندارند قانون باید بالی همه یکسان تطبیق گردد از شاه تا گدا .

>>>   اگر ریگی در کفش این به اصطلاح نماینده گان نیست پس چرا از بازرسی وسایط میترسن گرچه بما مردم معلوم است که اینها در اختطاف دزدی وهمه مسایلی که منجر به ناامنیی میشود به نهوی دست دارند ....

>>>   من از دوستان که هر کاری غنی را نکوهش میکنند خواهش میکنم لا اقل کارهای که موجب ارامش و رفاه مردم میگردد ستایش کنند
جاوید فروتن از ترکیه

>>>   باید بایومیتریک شون صلاح شان جمع شود شیشه سیاه را خلاص کنندپولیس قانون مند شود پولیس هم بمردم احترام کنند

>>>   چه شد نشست قندهار
هاهاهاها
همه لنده غرها جمع شدین ولی نتیجه چه شد ؟؟؟؟

>>>   اول موتر و سلاح اتمر باید بررسی شود.

>>>   آقای احمدی چه زیبا فرمودی به راستی که حماسه آفریدی به این سخن ها قربانت ،،،،رها

>>>   متل مشهور است که دزد نیستی از پادشاه مترس. حالا که دولت مصمم بر آن گشته است تا جلو اختطاف ها، ناهنجاری ها و بسا مسایل دیگر که سرمنشه تمام آن همین موترهای فلم سیاه است، بردارد، چرا وکلای پارلمان و تعداد از وزرا و زورمندان مخالف این پروسه هستند. بگذارید تا فلم ها پاک گردند سلاح های غیر مجاز جمع آوری گردد تا مردم در فضای آرام به زندگی خود ادامه بدهند. اما یک تعداد از بزرگان، زورمندان و وکلا که در موترهایشان سلاح های غیر قانونی، فلم های وسایط شان بدون جواز از مراجع ذیربط، بوتل های شراب، چرس، هیروئین، بچه بی ریش ها و غیره چیزها میداشته باشند بر این اقدام دولت انگشت انتقاد دارند. که چرا دولت چنین میکند و چنان میکند. زمانیکه وکیل پارلمان که خود قانون را بر خود عملی نکند از دیگر اراکین دولت چی توقع داشته باشیم. و آیا میشود وکلا بگویند که چی دلیل دارند که اجازه نمیدهند وسایط شان بدون فلم باشد. معلوم است که اینها خائنین، وطنفروشان، قاچاقبران مواد مخدر، بچه بازان، شرابخوران و کسانی هستند که در بی امنیتی و ناآرامی شهر دست باز دارند بناء از سفید کردن شیشه ها و جمعآوری سلاح های غیر قانونی شان میترسند و از طرف دیگر من منحیث یک شهروند کابل مطمئن هم نیستم که این کار نتیجه مثبت بدهد چون در دو روز گذشته دیدیم با آنکه وزارت محترم امور داخله اعلام کردند اما بعضی زورگویان در فکر این اعلام هم نیستد و تعداد از وکلا به تازه گی امر مجدد فلم سیاه را هم گرفته بودند. ازا ینکه در افغانستان وکلا صلاحیت که قانون برایشان داده است از آن بیشتر عمل میکنند و زمانیکه کدام عملکرد کدام وزیر وزارت به دل شان نباشد علیه آن وزیر اقدام نموده و استجواب و در نهایت برایش صندوق های رأی میگذارند. از آنجائیکه وزرا نیز این موقف خدا داده را دوست دارند و نمیخواهند به آسانی از دست بدهند و قربانی تصامیم شورای امنیت گردند. بدون شک که این پروسه به شکل که ملت آرزویش را دارد به پیش نخواهند رفت و با گذشت چند روز و چند هفته همان خر و همان پالان خواهد بود و بس. وسلام

>>>   چی اینقدر جنجال و غالمغال را می اندازی!
عقل تان کار نمی کند؟
یک نماینده پارلمان را که از او کرده هیچ عاجز در پارلمان نباشد، توسط یک حمله تروریستی از بین ببرید و بعدآ بگویید که اگر موتر او بیچاره شیشه سیاه میبود، کسی او را نمی شناخت و ترور نمی شد.
خلاص موضوع حل و فصل و وزارت داخله برای ر وکیل دو موتر شیشه سیاه و چهار موتر تعقیبی و بیست سرباز و بادیگارد سهمیه میدهد.
تا چه وقت نان را جویده در دهن تان کنم؟

>>>   کمیشن کاران تسلیم قانون نیستند گارنیزیون چیست

>>>   وکلان عیر مشروع ازقانون ودیگر کسانیکه در افغانستان زندگی میکنند برتری ندارند باید موتر هایشان پلیت های قانونی داشته باشد ومطابق فیصله خودشان تعداد امنتی های شان باشد
در غیر آن اقدام گارنیزیون کدام معنی ندارد کدام تکسی شیشه شیاد در شار نیست ویا موترهای شاری بدون پلیت ویا جواز سیر باشد باید قانون بالای همه یک سان تطبیق شود در غیر آن کدام نتیجه ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است