اسراییل گذرگاه های غزه را مسدود می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143146 منبع: پرینت

رییس کمیته هماهنگی معرفی کالا در نوار غزه گفت: اسراییل تصمیم دارد گذرگاه های غزه را از امروز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی به بهانه امنیتی مسدود کند.

به گزارش العالم، «راید فتوح» رییس کمیته هماهنگی معرفی کالا در نوار غزه اعلام کرد که اسراییلی گذرگاه های «بیت حانون» و «کرم ابوسالم» را از روز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی می بندد. این گذرگاه ها، نوار غزه را از فلسطین اشغالی جدا می کنند.

سرزمین های اشغالی در پی اقدام رییس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییلی در روزهای اخیر شاهد درگیری میان فلسطینیان و نظامیان این رژیم بوده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (15 قوس) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید اسراییلی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.

اکثر شهرهای فلسطینی در کرانه باختری از جمله قدس در اعتراض به تصمیم ترامپ، از چهارشنبه گذشته تاکنون شاهد درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و ارتش اسراییلی هستند.

اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییلی با موجی از اعتراضات مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.

در اقدامی کم نظیر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای با تصمیم رییس جمهوری آمریکا درباره قدس مخالفت کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزه
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است