ادامه کشمکش بر سر تقسیم پناهجویان در اتحادیه اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143182 منبع: پرینت

اگر تقسیم عالانه برای پذیرش پناهجویان طوری باشد که همه کشورهای اروپایی در آن سهم داشته باشد، در چنین صورتی اروپا می تواند هزاران پناهجو دیگر را بپذیرد. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر درباره تقسیم مسوولیت درقبال پناهجویان به توافق نرسیدند. نخست ‌وزیرهالند هشدار داد که اتحادیه اروپا نباید به "دکانی" تبدیل شود که هر کس بر مبنای نیازش ازآن خرید می‌کند .

شامگاه پنجشنبه 23 قوس 96 مذاکره بر سر تقسیم عادلانه پناهجویان میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نتیجه چشمگیری پایان یافت.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از پایان نشست با همتایان اروپایی خود اعلام کرد که مواضع اعضای اتحادیه اروپا در قبال پذیرش پناهجویان تغییر نکرده است. به این ترتیب جمهوری چک، لهستان و مجارستان از پذیرش سهمیه‌بندی پناهجویان در سطح اتحادیه اروپا خودداری کرده‌اند.

عدم پذیرش پناهجویان از جانب این سه ‌کشور شرق اروپا باعث به‌تعویق‌افتادن اصلاحات سیستم پناهچوپذیری در اتحادیه اروپا شده است. بر اساس پیش‌نویس طرحی که برای ایجاد اصلاحات در این سیستم تهیه شده، شیوه‌ تقسیم پناهجویان در اتحادیه باید طوری باشد که فشار بر کشورهایی مثل ایتالیا و یونان که دو مرکز اصلی ورود پناهجویان هستند، کاهش یابد.

درآستانه‌ی نشست شامگاه 23 قوس 96 دونالد توسک نخست‌وزیر سابق لهستان و رییس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که تقسیم اجباری پناهجویان بین کشورهای عضو می‌تواند باعث انشعاب دراین اتحادیه شود.

صدراعظم آلمان از اظهارات توسک به‌شدت انتقاد کرد و گفت، اعضای اتحادیه اروپا باید در ماه‌های آینده برای حل این معضل "خیلی کار کنند" رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی در آلمان بیشتر از اروپا است .

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   پولند میگوید که این چه ریشخندی است که شما همراه ما براه انداخته اید؟
وقتی که سربازان امپراطور عثمانی به دروازه های وین پایتخت انریش زسبدند،از ما کمک خواستید که در مقابل سرباز های ترک های عثمانی بجنگیم و ما آمدیم و به شما کمک کردیم و سرباز های عثمانی را شکست دادیم و اروپا را از شر مسلمانان نجات دادیم.
حالا آمده اید و از ما تقاضا میکنید که پناهنده های مسلمان را در کشور خود قبول کنیم.
آیا ما لوده هستیم که به هر رقم دول شما برقصیم؟
بروید و کدام طالب کاکل باز را پیدا کنید تا به ساز دول شما برقصند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است