پاریس: سفارت فرانسه به قدس منتقل نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143185 منبع: پرینت

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بر عدم انتقال سفارت کشورش به شهر دیگری غیر از تل آویو تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر. تی. ال، وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر باقی ماندن سفارت کشورش در تل آویو، بر عدم انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس تاکید کرد.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اوایل ماه دسامبر مبنی بر تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه پانزدهم دسامبر اعلام کرد که فرانسه با تصمیم رییس جمهور آمریکا موافق نیست.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد:‌ این موضوع نیازمند چارچوب، روش و یک هدف مشخص است. هدف اصلی این است که مردم اسراییل و فلسطین در امنیت زندگی کنند و مرزهای مشخص شده خود را داشته باشند. فرانسه با هر گونه ابتکار عملی که به صلح در خاورمیانه منتهی شود، همراهی خواهد کرد.»

ژان ایو لودریان در ادامه خاطر نشان کرد که فرانسه قصد ندارد سفارت اش را به شهر دیگری غیر از تل آویو انتقال دهد.

وزیر خارجه فرانسه روز هجدهم دسامبر (27 قوس) به واشنگتن سفر خواهد کرد، و قرار است با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود، که گفته بود آمریکا برای مذاکره با کوریای شمالی آمادگی دارد، گفتگو کند.

ژان ایو لودریان با اشاره به استقبال کشور فرانسه از هر گونه ابتکار عمل در موضوع گفتگو با کوریای شمالی افزود: احساس می کنم پیشرفت بسیار کمی بین آمریکا و کوریای شمالی صورت گرفته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است