چین: اجازه وقوع جنگ در شبه‎جزیره کوریا را نمی‎دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143191 منبع: پرینت

رییس جمهوری چین در دیدار با همتای کوریای جنوبی خود بر لزوم تاسی به راه‌حل دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شبه‎جزیره کوریا تاکید کرد و از جدیت برای جلوگیری از وقوع جنگ، سخن گفت.

به گزارش رویترز، «شی جینپینگ» رییس‌جمهوری چین در دیدار با «مون جایه این» همتای کوریای جنوبی، از لزوم حل بحران کوریای شمالی از راه مذاکره سخن گفت.

گفته‌های شی واکنشی است به اظهارات متناقض وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید درباره چگونگی حل و فصل اختلاف نظرها پیرامون برنامه تسلیحاتی کوریای شمالی.

گفتنی است روز سه‌شنبه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد داد که واشنگتن-پیونگ‌یانگ مذاکراتی مستقیم و بدون پیش‌شرط داشته باشند. اما، کاخ سفید روز چهارشنبه روی رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا را زمین انداخت و گفت تا وقتی‌ کوریای شمالی رفتار خود را اصلاح نکند، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

این درحالی است که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه هم از پیشنهاد تیلرسون استقبال کرده بود.

حالا، شی به همتای کوریای جنوبی خود می‌گوید باید تنها به هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا اندیشید و در این راه، جنگ و هرج‌ومرج جایز نیست.

وی در اینباره گفت: مساله شبه‌جزیره کوریا باید نهایتا از راه مذاکره و مشاوره حل‌ و فصل شود.

خبرگزاری «یونهاپ» کوریای جنوبی نیز در شرح نتیجه دیدار روسای جمهور 2 کشور نوشت: طرفین توافق کردند که وقوع درگیری در شبه‌جزیره کوریا امری تحمل‌ناپذیر است و آنها در راستای اعمال تحریم‌ها و فشار بر کوریای شمالی، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است