تایید حکم اعدام 15 نفر از سوی دادگاه عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143196 منبع: پرینت

دادگاه ریاض احکام اعدام 15 نفر را در پرونده موسوم به آنچه جاسوسی به نفع ایران خوانده شده است، تایید کرده است.

به گزارش مراة الجزیره، منابع آگاه اعلام کردند که دادگاه ریاض احکامی در پرونده موسوم به آنچه جاسوسی به نفع ایران خوانده شده است را تایید کرده است.

طه الحاجی فعال حقوقی که قبلا مسوولیت دفاع از تعدادی از متهمان را برعهده داشته در صفحه توییتر نوشت: دادگاه عالی احکام اعدام متهمان موسوم به شبکه جاسوسی را تایید کرده است. به خاطر نبود کمترین سطح شفافیت و کار حرفه ای نه تنها به محکومان یا خانواده های آنها تاکنون ابلاغ نشده بلکه دادگاه تا این لحظه کتمان کاری می کند.

بر اساس این گزارش؛ پس از تایید احکام از سوی دادگاه عالی اجرای آنها به تایید پادشاه نیاز دارد که غالبا از طریق اقدامات محرمانه بدون افشای آن یا اطلاع دادن آن به خانواده های متهمان انجام می گیرد. با توجه به این روند؛ اجرای احکام اعدام 15 نفر از میان 32 نفر در هر لحظه قابل پیش بینی است که در میان آنها تعدادی از علمای دینی و نخبگان دانشگاهی شیعه قرار دارند.

شایان ذکر است که مقامات سعودی در 17 مارس 2013 دست به بازداشت هایی در مناطق القطیف، الاحسا، جده و مدینه منوره زدند که شامل 16 شخصیت معروف از نظر جایگاه علمی و آکادمیک و اقتصاد دان و اساتید دانشگاه به اضافه یک ایرانی و افغانی بود. در ماه مه همان سال 10 نفر دیگر و سپس 5 نفر دیگر بازداشت شدند تا تعداد متهمان به 32 نفر برسد و محاکمه آنها در 21 فوریه 2016 شروع شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اعدام
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است