انتقاد حبیب زی از دخالت وکلا در برنامه های شهری
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143206 منبع: پرینت

زورمندان و برخی از وکلا در تطبیق برنامه های اصلاحی شهرداری خواهش های عجیب و قریب مطرح می کنند و مانع کار می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل صبح امروز شنبه 25 قوس 96 در یک نشست خبری در کابل درخصوص گزارش دهی از کارکرد شهرداری گفت: موانع پیشرفت در کابل به مراتب از دیگر ولایت ها بیشتر است و در هر برنامه و اصلاحیه ای که آغاز می کنیم، چندین تمام از بزرگان، زورمندان و بعضی از وکلا می شود که بشکلی مانع کار می شوند.

حبیب زی با انتقاد از دخالت زورمندان و کلا در برنامه های شهرداری اظهار کرد: اگر جاده ای می سازیم، در تطبیق آن خواهش های عجیب و قریب مطرح می شود و حتی وسایط کار تخریب شده و برخی از همکاران به قتل رسیده اند، محیط مافیایی که در کابل ایجاد شده یکی از مشکلات اساسی پیش روی کار شهرداری است که در دیگر ولایت ها نیست.

سرپرست شهرداری کابل بیان کرد: ادعای وجود بست های خیالی در شهرداری وجود داشته است اما سندی برای آن ادعا ارایه نشده و نظر به اجراییاتی که صورت گرفته و نقاط ریفرم شده می توان گفت که پست های خیالی به مراتب کم شده و یا کاملا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور قبلا شهرداری کابل را چوروالی می نامید گفت: بخشی از برنامه مبارزه با فساد در شهرداری دخیل کردن نهادهای عدلی و قضایی و استخباراتی در این نهاد است که منجر به ده ها مورد دستگیری شده است و حتی برخی از مقام های اسبق شهرداری را شخصا به دادستانی معرفی کرده ام و این مورد هم اکنون نیز جریان دارد.

حبیب زی با تاکید بر آوردن تغییرات مثبت در شهرداری کابل افزود: از مردم کابل در گزارش بعدی شهرداری که یک سال بعد نشر می شود نظر سنجی می شود و اگر در نظر سنجی تغییر قابل ملاحظه ای را مردم احساس نکرده باشند، رییس آن ناحیه خود را سبک دوش بداند و قرار است که تیمی برای تعیین سقف تغییر تعیین شود تا میزان تغییرات را مشخص کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداری کابل
گزارش کار
نظرات بینندگان:

>>>   حبیب زی صا حب وقتیکه تو اینقدر صا حیت نداری ابرومندانه استعفا بدهید
تا یک شخص دلاور در راس شا روالی بیاید کار کند

>>>   همی بیچاره راست میگوید.
زمانی که او میخواهد زباله ها را از کنار جاده ها و سرک ها و کوچه ها جمع کند و به بیرون شهر انتقال بدهد،یک وکیل می آید و میگوید که ما با بوی این زباله ها عادت کردیم و شما اجازه ندارید ما را از بوی معطر زباله ها محروم کنید.
زمانی که ما میخواهیم یک سرک را جور کنیم،باز یک وکیل می آید و میگوید که این چقوری ها و کپر ک های سرک ها در هنگام گذشتن ما با موتر از سرک ها.کمر های ما را این چقوری ها قت قتک میدهد و هنگام گذشتن موتر های ما در زمستان،ما سر و روی موکلین خویش را با آب چقوری های سرک ها،مفت و رایگان میشوییم.
هنگامی که ما میخواهیم در شهر کابل ملی بس را فعال کنیم و مترو بس بسازیم،بار وکلا می آیند و غالمغال میکنند که موکلین ما یعنی دریور های تکسی و مینی بس ها بیکار میشوند.
خلص ما را هیچ به کار نمی مانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است