آمریکا با داعش ننگرهار همکار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143210 منبع: پرینت

پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در ولسوالی بری کوت ولایت ننگرهار از گروه داعش در این ولایت حمایت می‌کند.

به نقل از جمهور، لطف الله بابا عضو مجلس سنا با اظهار نگرانی از نمایشی بودن مبارزه آمریکایی ها از گروه داعش گفته است که فعالیت‌ گروه داعش در نقاط مختلف ولایت ننگرهار از جمله در مناطق گورگوری و وغز ولسوالی بتی کوت از داخل پایگاه نظامی نیروهای امریکایی سازمان دهی و اکمال می‌شوند.

بابا بیان کرده است که افراد وابسته به داعش در این دو منطقه پایگاه‌های آموزشی مستحکم دارند و مصروف سربازگیری نیز هستند.

بگفته وی، اطلاعات موثق وجود دارد که پایگاه نظامیان امریکایی که در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار قرار دارد، گروه داعش را در ولسوالی‌های حسکه مینه، خوگیانی، ده بالا و بتی کوت حمایت می‌کند.

این عضو سنا تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی بدلیل ادامه جنگ در افغانستان و تهدید رقبای جهانی خود مانند ایران و روسیه از موجودیت داعش در ولایت ننگرهار حمایت می کند و قصد دارد این گروه را به شمال کشور انتقال دهد.

این عضو مجلس سنا خاطر نشان کرد، عملیات‌های که از سوی نیروهای امریکایی بر علیه گروه تروریستی داعش در ننگرهار صورت می گیرد نیز نمایشی است و قبل از انجام عملیات به گروه تروریستی داعش اطلاع رسانی می شود تا محل مورد هدف را ترک کنند.

این در حالی است که اخیراً نیروهای امریکایی اعلام کرده است که عملیات هوایی بر گروه‌های تروریستی از جمله داعش را در ولایت ننگرهار افزایش داده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   داعش ( دولت اسلامی عراق وشام).
د - دولت
ا - اسلامی
ع - عراق
ش- شام (سوریه)
فرض کنید اگر این گروه در«افغانستان» موفق شوند ، پس آیا اسم دولت شان بازهم همان" دولت اسلامی عراق وشام " ( داعش ) خواهد بود.؟

>>>   Hakimi
نمیدانم تا چی وقت شما مرد ها و زن ها از غنی عیسوی پشتیبانی میکنین..فکر کنم اکثریت شما از اسرائیل هستین به شمول غنی کلمرغ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است